Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har såna där "föräldra-ågren" idag och känner mig kass. Sonens klass hade haft julmarknad igår och sålt grejer dom själva gjort för att samla in pengar till Musikhjälpen. Många föräldrar hade varit där och handlat, dock inte jag (för detta hade jag totalt missat) och såklart var jag på jobbet då. W:s kompis mamma hade varit där och handlat, och han hade sagt någonting i stil med "min mamma jobbar också men hon kom IALLAFALL på våran julmarknad", vilket fick mig att känna mig extra värdelös.

Jaja. Jag får väl en ny chans. W hade iaf sålt ett armband han gjort till sin fritidspedagogs mamma för 100(!) kr. Så han var lite nöjd med det iaf.

Har såna där "föräldra-ågren" idag och känner mig kass. Sonens klass hade haft julmarknad igår och sålt grejer dom själva gjort för att samla in pengar till Musikhjälpen. Många föräldrar hade varit där och handlat, dock inte jag (för detta hade jag totalt missat) och såklart var jag på jobbet då. W:s kompis mamma hade varit där och handlat, och han hade sagt någonting i stil med "min mamma jobbar också men hon kom IALLAFALL på våran julmarknad", vilket fick mig att känna mig extra värdelös.

Jaja. Jag får väl en ny chans. W hade iaf sålt ett armband han gjort till sin fritidspedagogs mamma för 100(!) kr. Så han var lite nöjd med det iaf.
Alla har ju inte jobb så dom kan komma ifrån till allt sånt heller hur som helst (🙋‍♀️). Tycker inte du ska ha dåligt samvete eller känna dig värdelös :heart .

Storebror verkar ha fått ögoninflammation. Läste på nån sida att det rekommenderas hålla dom hemma från förskolan i 5 dagar då...vilket innebär vab på tisdag.
I alla fall hemma så länge det varar.

Hur har era erfarenheter varit?

Vi hankar på med vinterkräksjukan här hemma. Den är tuff som den är, lägg till graviditet och att ta hand om kräksjukt småbarn samtidigt så blir det ju verkligen ett lågvattenmärke. Ja, ni som vet vet. Fy fan.

Pillar i mig popcorn och kollar Bonusfamiljen. Rätt lugnt just nu i varje fall.

Storebror verkar ha fått ögoninflammation. Läste på nån sida att det rekommenderas hålla dom hemma från förskolan i 5 dagar då...vilket innebär vab på tisdag.

Är inne på ögoninflammation nr 2 här. Första var nåt år sen så jag minns inte exakt, men runt fyra dagar med konstant gegg skulle jag gissa. Därefter vill jag minnas att det var lite geggigt på morgnarna några dagar till, kanske närmre en vecka, men det var ok med fsk så länge det inte geggade under dagen.

Vi hade ögoninflammation här för några veckor sedan. Här höll det i ganska exakt en vecka, de första fyra dagarna var värst, sen var det mest kladdigt på morgonen.

Sonen hade världens frossa, skakade och hackade tänder stackarn. Nu kollar han och pappan tv medan Alvedonen verkar. Helt svullen om ögonen så blir nog app-doktor imorgon och förhoppningsvis ett sjukintyg så pappa kan ta VAB (jobbar inte i Sverige) istället för at jag ska göra det i veckan.
Så less på sjukdom nu.

Är ute med barn och hund i trädgården, snön har smält, det är vatten och is överallt och jag lär behöva sanera hela högen sen 🙈

Tog förövrigt en tupplur förut mellan 08-10, skönt förvisso men jag har varit på ett uselt humör sedan sekunden jag slog upp ögonen. Inte värt det!

Idag har vi åkt skridskor med kompisar. Iallafall sonen och sambon, jag testade ungefär fem minuter innan jag insåg att jag är 37 år och varken behöver bevisa något eller vill bryta några ben :laugh: och bytte till dubbade skor igen 🙈
Och lillasyster fick sitta på åkmadrass och glida runt på isen vilket hon var nöjd med.

Sonen är ju nästan 5 och verkligen i en perfekt ålder för att testa nya saker, tillräckligt liten för att vara mjuk i kroppen och orädd men tillräckligt stor för att ha lite kroppskontroll. Tog mao inte lång tid innan han hade hittat balansen riktigt bra :)

Så himla mycket sjukdom just nu.
Storebror här hade plötsligt feber och frossa natten till söndagen. Ögonen var bättre igår, idag sämre igen. Och nu börjar lillasyster klia och kladda lite i ena ögat.
Och hon fortsätter snora och hosta massor. Blir bara så trött. När kan de gå en hel månad på förskolan tro? :arghh:

Så himla mycket sjukdom just nu.

Verkligen! Vilken cirkus det är det här, med småbarn och sjukdom. Jag hade nog min mest kritiska dag som förälder idag. Bröt ihop och storgrät när dottern vaknade vid fem. Maken fick gå upp trots att det var min tur och när han väckte mig vid åtta bröt jag ihop igen. Det är ingen vila, från min egen kropp, från tvätt efter tvätt efter tvätt, disk efter disk, blöjbyte efter blöjbyte. Det bara snurrar. Dom här väggarna börjar krypa riktigt nära nu, kanske också för att vardagen inte är så förbaskat annorlunda just nu heller. Mitt egna pyttelilla hamsterhjul.

Min bror och hans familj hade kräksjukan med två barn för någon månad sedan. Jag frågade i efterhand om de återhämtat sig. Svägerskan svarade att nej, det kommer ta minst två år. Utan ironi i blicken.

Jag kan väl inte vara den enda småbarnsföräldern som sett Enchanto? Ibland tänker jag att låten Surface Pressure är en ganska bra beskrivning av föräldraskapet vissa dagar.

Verkligen! Vilken cirkus det är det här, med småbarn och sjukdom. Jag hade nog min mest kritiska dag som förälder idag. Bröt ihop och storgrät när dottern vaknade vid fem. Maken fick gå upp trots att det var min tur och när han väckte mig vid åtta bröt jag ihop igen. Det är ingen vila, från min egen kropp, från tvätt efter tvätt efter tvätt, disk efter disk, blöjbyte efter blöjbyte. Det bara snurrar. Dom här väggarna börjar krypa riktigt nära nu, kanske också för att vardagen inte är så förbaskat annorlunda just nu heller. Mitt egna pyttelilla hamsterhjul.

Min bror och hans familj hade kräksjukan med två barn för någon månad sedan. Jag frågade i efterhand om de återhämtat sig. Svägerskan svarade att nej, det kommer ta minst två år. Utan ironi i blicken.

Jag kan väl inte vara den enda småbarnsföräldern som sett Enchanto? Ibland tänker jag att låten Surface Pressure är en ganska bra beskrivning av föräldraskapet vissa dagar.
Har inte sett Enchanto men jag kan relatera till att inte återhämta sig från magsjuka. Vi hade magsjuka två vändor för ett år sedan. Får fortfarande panik över att behöva gå igenom det igen. Är typ traumatiserad.

Min syster och hennes man körde 160 mil genom landet med tre magsjuka barn på under sju som turades om att spy och skita ner sig. Tror de helsanerade bilen 14 gånger. Tog 9 dagar innan de slapp vakna av att de och sängen blev nedspydda. Som grädde på moset blev båda föräldrarna sjuka samtidigt när barnen blev friska.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka