Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud vad mycket sjukdom det är nu. Alltså verkligen helt sjukt mycket?! Var det såhär ”förr”? Alltså tänker när vi var små? Min mamma hade ju med bebis till öppna förskolan och det var nog inga större konstigheter? Medan nuförtiden får man ju isolera sig totalt dec-feb om man inte ska få antingen den ena infektionen eller den andra.

Min 4-åring fick feber/blev förkyld för tre veckor sedan och sen har jag inte låtit honom gå tillbaks till förskolan. Är hemma med en snart två månaders bebis. Sjukt nog verkar alla andra i familjen klarat sig från den förkylningen.

Iaf, här är det långa dagar hemma ensam med två små barn. Roligare har man ju haft :p Det har ändå gått över förväntan men ser verkligen fram emot att min man går på julledighet, bara två dagar kvar!

Krya på er alla som är sjuka ❤️

Krya på er!

Vår 4 åring önskade gå på tidigt jullov! Så han är hemma den här veckan istället för från i morgon som var tanken. De känns som ett moget val av honom :p 6 åringen har skolavslutning idag så från och med i morgon är jag hemma själv igen med tre barn!

Ligger i sängen och matar lilleman, han har sovit 22.30- 06.30.vi är så himla bortskämda med hans sömn just nu!

Ska strax kliva upp och väcka resten av gänget. Sambon hade skickat sms tidigt i morse att hela tomten är en enda isplan så det kan bli en spännande dag!

Herregud vad mycket sjukdom det är nu. Alltså verkligen helt sjukt mycket?! Var det såhär ”förr”? Alltså tänker när vi var små? Min mamma hade ju med bebis till öppna förskolan och det var nog inga större konstigheter? Medan nuförtiden får man ju isolera sig totalt dec-feb om man inte ska få antingen den ena infektionen eller den andra.

Min 4-åring fick feber/blev förkyld för tre veckor sedan och sen har jag inte låtit honom gå tillbaks till förskolan. Är hemma med en snart två månaders bebis. Sjukt nog verkar alla andra i familjen klarat sig från den förkylningen.

Iaf, här är det långa dagar hemma ensam med två små barn. Roligare har man ju haft :p Det har ändå gått över förväntan men ser verkligen fram emot att min man går på julledighet, bara två dagar kvar!

Krya på er alla som är sjuka ❤️
Nej det är absurt. Men det blev konstigt efter pandemin, både lite i hur man ser på sjukdom men också i att vissa virus hoppade över en säsong och blev aggressivare när det kom tillbaka. Tex rs brukar vara ilsket vartannat år och oftast efter jul men har ju nu två år i rad kommit rätt tidig höst och varit riktigt elakt.
Vi var sjuka hela november (barnet hemma två veckor och sen jag i 10 dagar..) verkar som vi missade både en magsjuka, svinkoppor och vattkoppor av det 😂. Det blir vaccin så fort som möjligt om hon inte fått det innan veckan är slut.

Krya på er!

Vår 4 åring önskade gå på tidigt jullov! Så han är hemma den här veckan istället för från i morgon som var tanken. De känns som ett moget val av honom :p 6 åringen har skolavslutning idag så från och med i morgon är jag hemma själv igen med tre barn!

Ligger i sängen och matar lilleman, han har sovit 22.30- 06.30.vi är så himla bortskämda med hans sömn just nu!

Ska strax kliva upp och väcka resten av gänget. Sambon hade skickat sms tidigt i morse att hela tomten är en enda isplan så det kan bli en spännande dag!
Väldigt klok 4-åring 😄 Min vill ju absolut inte ha jullov alls egentligen. Han tycker det är så tråkigt att inte träffa sina kompisar, men han har ju inget syskon att leka med heller.

Alltså att få sova ordentligt på natten är ju GULD. Sovrekord för min bebis inatt, hon väckte mig inte förrän 6.30! 4-åringen väckte mig kl 03 och var törstig så då passade jag på att mata bebisen med. Bra natt 👍

Fick precis veta att en familj vi umgicks med i söndags nu har bekräftad covid 🙃 De var symtomfria då och började få symtom igår (tisdag), men lite orolig blir jag ändå 😬

Nej det är absurt. Men det blev konstigt efter pandemin, både lite i hur man ser på sjukdom men också i att vissa virus hoppade över en säsong och blev aggressivare när det kom tillbaka. Tex rs brukar vara ilsket vartannat år och oftast efter jul men har ju nu två år i rad kommit rätt tidig höst och varit riktigt elakt.
Vi var sjuka hela november (barnet hemma två veckor och sen jag i 10 dagar..) verkar som vi missade både en magsjuka, svinkoppor och vattkoppor av det 😂. Det blir vaccin så fort som möjligt om hon inte fått det innan veckan är slut.
Ja det känns som det hände något iom pandemin som du säger.
Menar du covidvaccin? Hur små kan de vara för att ge det?

Jaha! Tänkte att det kunde vara det du menade med 😄
Min stora fick vattkoppor av mig när han var drygt 1 år 🙈 Men det var ganska lindrigt iaf! Jag fick bältros-utslag och visste inte vad det var så jag råkade smitta honom med vattkoppor. Men på ett sätt var det ju lika bra att få det överstökat, skönt att det finns en grej han inte kan ta med hem till bebis nu iaf :p

Har legat i soffan i drygt 1,5 timme nu så minste barnet fått sova. Hon är förkyld och vi har sovit i natt så det var välbehövligt att vila med henne. Ska alldeles strax åka till skolan och hämta hem två av hennes bröder.

Innan vi fick barn tänkte man ju att de blir sjuka, men jag hade nog inte tänkt på att man kan ju vara sjuk själv också samtidigt.. :crazy: jag brukar nästan aldrig bli sjuk men nu kör vi ju feber här samtidigt. Ungen kan ju bete sig typ som vanligt och vara jättepigg och klättra runt och skratta fast hon har över 39. Själv har jag legat mellan 38 och 38.8 och är heeelt förstörd.

Man vill ju bara ligga i ett mörkt och tyst rum men hon måste ju underhållas, äta osv. Sambon blev som tur var feberfri rätt snabbt men behöver jobba samtidigt, vi turas om lite helt enkelt.

Innan vi fick barn tänkte man ju att de blir sjuka, men jag hade nog inte tänkt på att man kan ju vara sjuk själv också samtidigt.. :crazy: jag brukar nästan aldrig bli sjuk men nu kör vi ju feber här samtidigt. Ungen kan ju bete sig typ som vanligt och vara jättepigg och klättra runt och skratta fast hon har över 39. Själv har jag legat mellan 38 och 38.8 och är heeelt förstörd.

Man vill ju bara ligga i ett mörkt och tyst rum men hon måste ju underhållas, äta osv. Sambon blev som tur var feberfri rätt snabbt men behöver jobba samtidigt, vi turas om lite helt enkelt.
Ja, det här med att behöva ordna vad som känns som 20 måltider om dagen när man själv är sjuk är ju hemskt! Hade heller aldrig tänkt på det innan 😅

Jag är också sjuk och tar hand om sjuka barn… det är tufft. Som tur är har maken känt sig hyfsad hittills. Jag är inne på tredje veckan sjuk, hade precis börjat återhämta mig från förra förkylningen så kom nästa, dessutom med feber :down:

Är för övrigt väldigt stabil, grät precis till ett avsnitt av Bluey :angel:

Njuter av att de stora håller sams och att den lille också är nöjd. Efter bebis rs-infektion med många dåliga nätter är jag verkligen helt slut och det känns som att det inte spelar någon roll hur mycket jag vilar eller hur mycket egentid jag får så har jag ändå ingen energi 😩 Blir nog lite extra skönt med julledighet och träffa släkt och vänner, hoppas jag kan återfå lite energi då…

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka