Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har vi blivit så friska att vi kan stå på benen utan att det är tortyr. Barnen är friska och är trevliga att ha att göra med igen. Vi har kunnat städa och tvätta undan, ha mysig fika och de har lekt och haft kul hela dagen. Vi isolerar oss fortfarande inomhus då vi inte vill sprida denna vidare precis innan jul så det har varit slagfält inne där de flugit softairgun överallt men det är väl en del av charmen :D Nu är livet värt att leva igen och inte något att bara överleva!

Våran lillkille är 2 månader nu, och han har väl varit sjuk mer eller mindre hela sitt liv. Trodde det var på bättringsvägen men tror han fått ytterligare en förkylning. Ingen feber eller så men mer snor och lite hosta. Får se hur det artar sig.

I övrigt så har jag haft barnen själv tre kvällar senaste veckan, det har gått över förväntan. Storasyster som kan vara lite svårnattad somnade gott i vagnen ikväll, tog väl 30 min men helt okej när båda är tysta och stilla och jag kan lyssna på podd. Min man är på AW idag (hur lyxigt?! Det är han så värd!) och sen är det julledighet ♥️

Jag är också sjuk och tar hand om sjuka barn… det är tufft. Som tur är har maken känt sig hyfsad hittills. Jag är inne på tredje veckan sjuk, hade precis börjat återhämta mig från förra förkylningen så kom nästa, dessutom med feber :down:

Är för övrigt väldigt stabil, grät precis till ett avsnitt av Bluey :angel:
Bluey är ju det absolut bästa barnprogrammet. Älskar Bluey! (4-åringen sa igår att hon ”inte vill ha en välbehövlig livsläxa”. Vad det betyder? Att man inte får glass).

Krya på dig

Bluey är ju det absolut bästa barnprogrammet. Älskar Bluey! (4-åringen sa igår att hon ”inte vill ha en välbehövlig livsläxa”. Vad det betyder? Att man inte får glass).

Krya på dig
Min son är jätterädd för Bluey 😅. Våra vänners barn såg det när de hälsade på härom veckan men H kom gråtande springandes och ville inte alls vara i närheten av teven. Har själv inte sett något av detta men det ser ut onekligen oskyldigt ut. Å andra sidan blev H även rädd för en tecknad sjöborre i octonauterna idag 🙈.

Krya på dig
Min femåring älskar bluey, hans fader håller på att bli galen 😂 men jag gillar det, så mkt igenkänningsfaktor!!

Stora barnet fick jullov en dag i förtid i någon sorts hopp om att undvika smittor på målsnöret. När han går tillbaka efter trettonhelgen ska även lillasyster börja fsk!
Jag jobbar min sista dag före jul, sitter just nu på bussen bland människor som hostar och snorar, det känns stabilt :up:

Glömde för övrigt att hänga fram paket till kalendern igår innan jag gick och lade mig, årets morsa här. Fick hitta på att det säkert var Nissen som gömt paketen för att busa. Sonen köpte det men var ändå lite ledsen. Tur att det snart är över 😅

Stora barnet fick jullov en dag i förtid i någon sorts hopp om att undvika smittor på målsnöret. När han går tillbaka efter trettonhelgen ska även lillasyster börja fsk!
Jag jobbar min sista dag före jul, sitter just nu på bussen bland människor som hostar och snorar, det känns stabilt :up:

Glömde för övrigt att hänga fram paket till kalendern igår innan jag gick och lade mig, årets morsa här. Fick hitta på att det säkert var Nissen som gömt paketen för att busa. Sonen köpte det men var ändå lite ledsen. Tur att det snart är över 😅
Vår nisse är inte så aktiv, men han är bra att skylla på ibland :p.

Krya på dig
Ja Bluey är bäst! Roligt och mycket igenkänning och ofta ett fint budskap.

Vi är på benen och passerade en galleria idag för att köpa julklappar till brorsönerna. Något livrädda för att bli smittade igen så vi höll oss på så gott avstånd det bara gick och spritade händerna frenetiskt. Men där fanns en liten lekhage för småbarn med ett sådant färgglatt golv som rör på sig när man kryper runt. Fullt av glada småbarn mitt i julrushen. Jag tänkte att där är det verkligen några föräldrar som utmanar sitt öde inför jul 😅 🙈🦠

Sambon och barnen har träffat inte ett, men två olika hushåll med förkylning och feber idag 😬 :up: Jag ifrågasatte det kloka i det men de hade ju varit utomhus så det var ju lugnt... Återstår att se.

Mysigt med jullov nu iallafall. Har hängt fram paket för imorgon plus julafton (pga vi åker bort imorgon och får ta med dom) samt nissens typ andra brev för denna gång, där han bla ber om ursäkt för att han inte busat så mycket för han har behövt vila sig 😅

Väldigt klok 4-åring 😄 Min vill ju absolut inte ha jullov alls egentligen. Han tycker det är så tråkigt att inte träffa sina kompisar, men han har ju inget syskon att leka med heller.

Alltså att få sova ordentligt på natten är ju GULD. Sovrekord för min bebis inatt, hon väckte mig inte förrän 6.30! 4-åringen väckte mig kl 03 och var törstig så då passade jag på att mata bebisen med. Bra natt 👍

Fick precis veta att en familj vi umgicks med i söndags nu har bekräftad covid 🙃 De var symtomfria då och började få symtom igår (tisdag), men lite orolig blir jag ändå 😬
Å nej hoppas ni slipper covid!

Ja sova bra är fantastiskt!

Vår 4-åring har precis varit in och väckt oss bägge att han är törstig, klockan 01.40, jag hade en flaska brevid sängen, han kom tillbaka och ville ha mer än de som fanns i flaskan så jag gick ner och hämtade en flaska vatten han inte kan dricka ut, tänkte vi kunde hålla över i ”hans” flaska här uppe (hjärnan var nog sovande än :D ) smorde in händerna samtidigt så när jag kommer upp är händerna feta, jag har krokat på flaskan på lillfingret och kan inte få upp korkarna så får gå in och be lilleman ta men bägge flaskorna och väcka pappa så han kan hälla över:rofl: pappan somnade om men 4 åringen satte på sitt plingandegosedjur. Så här ligger jag och funderar på om jag borde väcka bebis för mat men har han sovit igenom sovrumskaoset så får han nog fortsätta sova.

ÄVi har träffat min moster och firat lite jul. Killarna fick ett sånt sjörövarespel där man sätter i knivar och sjörövaren hoppar upp. Ett litet sånt som inte riktigt ville funka. Då kramar 4 åringen sin storebror och säger att han inte behöver vara ledsen och säger: jag har köpt ett större sånt till dig i julklapp

:rofl: Jag tycker de är viktigt att lära sig dela med sig och visa sin uppskattning till andra så barnen får själva handla till farmor, farfar, mormor och oss i familjen. De går bättre och bättre att inte försäga sig om
Man inte kommer in på ”fel” samtalsämnen

Sist var på farsdag då 4 åringen varit med och köpt en världens bästa farfar och en världens bästa pappa tröja och min sambo inte tänker sig för utan säger typ -wow va fin ni handlat sån här skulle jag också vilja ha! Då svarar ju givetvis 4 åringen stålt att han handlar en sån till honom också fast grå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka