Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon vill ha gran. Jag tycker inte riktigt vi har plats. Efter era historier fortsätter jag tycka det :D.

Ligger i sängen mellan ungarna. Stora håller fast min arm, lilla har sina ben på mig. Ok, jag gnäller ibland över att inte få ha sängen ifred. Men lite mysigt är det ändå :love: .

Vi har ibland kört ett mellanting med en lite mindre, men ändå riktig, gran ståendes på någonting! 🎄

Har haft som tradition att gå ut och hugga en själva sen jag var liten, men det har inte alltid blivit sedan jag flyttade hemifrån, så i år har jag istället lovat dottern att vi ska åka till "granaffären" på fredag efter förskolan och att hon ska få välja en :laugh: Hon är mycket peppad!

Funderar på en sak..

Jag är med i ett par olika grupper på fb om barnmat osv, jättebra! Undrar bara när vissa skriver att deras barn är typ 21 veckor, eller som jag sett 25 och 27 månader. Varför skriver man så? Jag tycker det blir jättekrångligt att tänka efter hur gamla de är. Och 25 månader? Varför inte bara fyllt 2 år? Veckor är väl ok upp till 12 kanske och månader 18, enligt mig iaf?

Missar jag nåt eller är det mest fånigt? 😅 :down:

Funderar på en sak..

Jag är med i ett par olika grupper på fb om barnmat osv, jättebra! Undrar bara när vissa skriver att deras barn är typ 21 veckor, eller som jag sett 25 och 27 månader. Varför skriver man så? Jag tycker det blir jättekrångligt att tänka efter hur gamla de är. Och 25 månader? Varför inte bara fyllt 2 år? Veckor är väl ok upp till 12 kanske och månader 18, enligt mig iaf?

Det är fånigt :D

Jag håller med dig, upp till ca 18 månader är det sån otrolig skillnad på bara någon eller några månader att det kan vara relevant. Fast 17 månader känns också fånigt, jag skulle säga ”snart ett och ett halvt”.

25 månader är bara dumt. Barnet är två år.

Obs alla får säga vad de vill ;)

Funderar på en sak..

Ja gud, det där är så störande! Jag klarar inte att räkna ut hur mycket 25 veckor är. Jag sa nog i veckor fram till kanske två månader och sedan i månader fram till ett år. Därefter har jag kört på ”drygt ett” eller ”snart ett och ett halvt” typ.

Bara två dagar kvar innan maken har jobbat färdigt för i år. Två dagar och två nätter. Det klarar jag. Men attans vad det börjar bli tungt efter de senaste veckorna. Det har överlag gått väldigt bra men det är ju tack vare att jag trycker ner alla mina egna behov och i princip bara prioriterar barnen. Ej hållbart. Men de kommande veckorna blir det annat, då är vi två om det igen.

Funderar på en sak..

Skulle också säga "fånigt" :D jag räknade månader upp till året, nu har jag knappt koll. Tex svarade jag "1,5" när en på fsk imorse frågade hur gammal lillasyster är. (Räknar jag efter är hon 15,5 månad 😁)

Jag har dock en app som räknar åt mig (dock inte huvudsyftet)och det finns ju säkert fler som har, vilket kan förklara de exakta åldersangivelserna :p

Mina ungar klädde granen igår, det var så roligt att de nu tar ner alla kulor en gång i minuten och hänger upp dem på nya ställen, helst tre på samma gren. I och med deras ganska hårdhänta behandling börjar vår gran tappa rätt mycket barr 😅. Man får väl vara glad över att de inte försökt välta den igen.

Ja gud, det där är så störande! Jag klarar inte att räkna ut hur mycket 25 veckor är. Jag sa nog i veckor fram till kanske två månader och sedan i månader fram till ett år. Därefter har jag kört på ”drygt ett” eller ”snart ett och ett halvt” typ.

På ett bröllop i somras var två alldeles bedårande små flickor. Frågade någon var de ett år gamla. Så en vän till mig var väldigt förundrad över hur stora de var, gick, sprang, lekte, höll i hand. Visade sig att de skulle fylla 2 om typ en månad :D Så vissa föräldrar är tydligen också inte alls så exakta, de var ju ett år!

Funderar på en sak..

Det är fånigt! :D

Men jag stör mig mer på när folk skriver ”Mitt barn är 1,7 år”. För jag utgår från att de inte menar att barnet är ett år, 255 dagar och 12 timmar gammalt 😅😆

Funderar på en sak..

Mina barn är 1761 dagar samt 266 dagar. Räknar inte alla så? :confused::D:angel1:

Det är fånigt! :D

Men jag stör mig mer på när folk skriver ”Mitt barn är 1,7 år”. För jag utgår från att de inte menar att barnet är ett år, 255 dagar och 12 timmar gammalt 😅😆
Haha jaa de menar väl förstås 1 år och 7 månader, men blir ju helt fel. Det har jag gick inte sett lika utbrett tack och lov 😅

Idag har bebis nått ett av sina stora mål här i livet. Han tog sig hela vägen fram till hundens vattenskål! Stoppade ner händerna! Plaskade! Herregud vilken nöjd bebis det var som satt där när jag vände mig om. Tyvärr var lyckan inte långvarig eftersom dumma mamma avbröt det hela vilket gav en inte fullt lika nöjd bebis.

Snart dags att väcka de små. De är inga morgonmänniskor precis, dom brukar dra täcket över huvudet och säga "inte här". Det är ju gulligt nu när jag skriver det, brukat inte känna så när det pågått 5-10 min. Men idag är morsan uppe tidigare än vanligt och ska påbörja väckning 10 min tidigare, så nu ska vi se om det kan bli utan stress på slutet.
-18 ute.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka