Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i soffan på undervåningen med trean som fyller 4 månader idag. Jag somnade på soffan med honom igår kväll, vi vaknade sen drygt 8 timmar senare i exakt samma position :o

eftersom jag somnade tidigt missade jag mina chips och dipp igår så jag har smygätit dem nu då stora barnen barnen verkar satt på en film med pappan på övervåningen :angel:

Sitter i soffan på undervåningen med trean som fyller 4 månader idag. Jag somnade på soffan med honom igår kväll, vi vaknade sen drygt 8 timmar senare i exakt samma position :o

eftersom jag somnade tidigt missade jag mina chips och dipp igår så jag har smygätit dem nu då stora barnen barnen verkar satt på en film med pappan på övervåningen :angel:

Då har man sovit gott 😂

Åt också chips till frulle i smyg 😂

Sonen och sambon har åkt på julbord med mormor och morfar. Jag och lillasyster är snoriga och fick stanna hemma. Hon roar sig med att klättra omkring i soffan och gunga i gungstolen som hon lärde sig klättra upp i igår, jag försöker vila under tiden :D

Dagens utmaning är att få i lillasyster sin medicin, hon brukar slurpa i sig sin forlax utan problem men har nyligen börjat vägra. Försökte skippa nappflaskan innan och ge med sugrör istället för då brukar hon dricka bra, men hon har tydligen lärt sig blåsa sugrörsbubblor istället 🙈😁

Storebror har precis somnat, jag ligger kvar bredvid. Han börjar tycka att alla böcker vi läser vid läggdags är för korta, så jag funderar över lämpliga böcker att låna hem från bibblan...

Idag efter lunch lämnade vi en sovande bebis (6 v) hemma med pappa och så stack storebror på 4 år och jag iväg till stora pulkabacken nere i byn. Det var SÅ roligt!
Sjukt imponerad av min 4-åring som tog hur många åk som helst och sen gick upp själv med pulkan om och om och om igen. Alltså det är en rejäl backe, slutet av Hallandsåsen och jag som vuxen blir andfådd av att gå upp hela vägen för pulkabacken.
Iaf, han hade jätteroligt, jag hade jätteroligt, det var massa barn som åkte och han träffade sin favorit från förskolan och blev bjuden på grillad korv. Väldigt bra em ❤️

Puh, båda barnen sover och vi har klarat av helgen ensamma 24/7. Det har gått oväntat bra, men idag på kvällen blev det lite bråkigt. Min energi tröt väl till slut efter att ha varit tålmodig hela helgen trots att jag själv är sjuk.

Men! Det här är sista jobbhelgen för maken innan han går på föräldraledigt, bara två nattpass kvar onsdag + torsdag och sen är vi lediga tillsammans i tre veckor innan jag börjar jobba :up:

Vi har haft gäster i helgen och mina barn har skojat så med våra vänners sjuåring, de sprang efter honom och han låtsades ramla när de puttade honom och de bara skrek av skratt 😅. Idag har vi åkt pulka i backar för första gången, H viftade med armarna och skrek HAHAHA 😂. Tyvärr tog det två timmar att få S att somna på kvällen av oklar anledning, utöver det har det varit en väldigt fin dag!

Lillfia kräktes ju förra måndagen. 4-5 gånger på förmiddagen och sen inget mer. Läste på 1177 att det brukar övergå till diarré. Jo tack! En vecka av konstanta blöjbyten, har bajsat typ varannan timme och då det är så löst har det också inneburit totalt klädombyte varje gång också. :meh:

Vet inte om det är pga det eller en kombination med fas (läst att det verkar vanligt i denna ålder) så har hon blivit GALEN vid blöjbyten nu. Kastar sig åt alla håll, skriker och fäktar. En brottningsmatch varje gång och inte kul med en :turd:-ig rumpa som far omkring utan kontroll.. :nailbiting:😝 dålig aptit har hon haft också, tycker hon ser lite smal ut..knubbet är iaf borta men hon kryper ju som en dåre också.

Inatt var första natten utan bajs så hoppas det nu är på upploppet för detta var inte kul. 🙃

Lillfia kräktes ju förra måndagen. 4-5 gånger på förmiddagen och sen inget mer. Läste på 1177 att det brukar övergå till diarré. Jo tack! En vecka av konstanta blöjbyten, har bajsat typ varannan timme och då det är så löst har det också inneburit totalt klädombyte varje gång också. :meh:

Vet inte om det är pga det eller en kombination med fas (läst att det verkar vanligt i denna ålder) så har hon blivit GALEN vid blöjbyten nu. Kastar sig åt alla håll, skriker och fäktar. En brottningsmatch varje gång och inte kul med en :turd:-ig rumpa som far omkring utan kontroll.. :nailbiting:😝 dålig aptit har hon haft också, tycker hon ser lite smal ut..knubbet är iaf borta men hon kryper ju som en dåre också.

Inatt var första natten utan bajs så hoppas det nu är på upploppet för detta var inte kul. 🙃

Samma med E, byter blöja på en handduk på golvet just nu och jag får hålla fast henne med foten 😅 Svinförbannad blir hon men precis lika glad så fort man släpper henne sen 🤷‍♀️

Samma med E, byter blöja på en handduk på golvet just nu och jag får hålla fast henne med foten 😅 Svinförbannad blir hon men precis lika glad så fort man släpper henne sen 🤷‍♀️
Skönt att höra ändå! Haha jag har också börjat ha skötbädden på golvet, efter att hon igår kväll kastade sig bakåt med huvudet in i kanten vid fönstret bakom skötbordet..🙄

Tror de flesta barn utvecklar råstyrka och ninjamoves på skötbordet i den åldern :D Och de är ju liksom alldeles för små för att kunna resonera med också...

Alla mina barn har varit så att de inte bara får dålig aptit när de är sjuka utan de sitter ibland en vecka efter de blivit friska också. De äter, men inte på samma sätt som vanlig. M hade en ordentlig förkylning med feber i en dryg vecka i höstas. Resultatet var att han vägde 800 gram mindre på ettårskontrollen än på 10-månaderskontrollen 1,5 månad tidigare. Så det kan påverka mycket!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka