Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni separerat? Eran yngsta är ju dessutom så liten ännu.Mina tre yngsta barn är hos sin pappa, och jag insåg precis att jag bara ska träffa dom varann vecka. Japp jag har vetat om det men jag trodde inte att tårarna skulle rinna av saknad redan. Herrejösses, jag har aldrig under mina 18 år som mamma haft varann vecka. Jag har inte ens haft barnvakt knappt. Fy.
Nån gång när dottern gick på dagis hade vi köpt present till sambon hon visste att det var vår hemlighet. Jag är än idag förvånad att hon inte sa mer än att vi hade paket. Han var nämligen tvungen att retas och började tjata om att få veta vad det var. Var kanske en vecka innan födelsedagen...Dottern och pappan har varit på julmarknad och när dom kom hem ropade barnet ”Mamma, det fanns inga pyjamaser på marknaden så vi kunde inte köpa någon julklapp till dig!”
Känns egentligen helt fel att skratta åt det, för det vill man ju oftast inte själv göra i den situationen. Men igenkänningen är hög .Ni vet när man stänger in sig i badrummet för att ta en dusch i lugn och ro?
Nej just det, utanför står ett barn som bankar på dörren och skriker UUÄÄÄÄÄÄ och ett annat barn som vrålar JAG VILL DUSCHA MED MAMMA JAG VILL DUSCHA MED MAMMA JAG VILL DUSCHA MED MAMMA!
Har ni separerat? Eran yngsta är ju dessutom så liten ännu.
Fy så jobbigt även om det säkerligen var rätt beslut
Det är helt okej att skratta, jag fnissade lite själv där i badrummet bara för att det är så knäppt Barnen lugnade ner sig och hängde med pappa senKänns egentligen helt fel att skratta åt det, för det vill man ju oftast inte själv göra i den situationen. Men igenkänningen är hög .
Låter fantastiskt! Och intressant - är det kommunalt? Öppet hela dagarna, alla vardagar?Öppna förskolan, vilken dröm. Jag var ju lite skeptisk efter ett första besök på en sångstund i september. Vi var ju enbart där någon timme och satt på golvet och sjöng imse vimse osv. Kände att det blev lite väl mycket dadadabobibo för mig. Men, sen har vi fortsatt gå från slutet av oktober och framåt. Den i stan var dock väldigt liten. Det blev snabbt fullt, och kring sångstunderna kl. 10 och kl. 14 var det omöjligt att komma in från någon halvtimme/timme innan. Sedan var det stängt 12-13 så tillsammans med hennes sov/mat-tider och tiden det tar att komma ut ibland blev det inte helt lätt att komma dit. Men hon hade väldigt roligt när vi var där och jag värmde också upp till det.
Nu hoppades jag på att det skulle finnas en där vi bor temporärt nu 2 månader och hittade en precis i närheten. Var där idag och.. herregud! Det var stooooooort! Inte två pytterum som i stan utan kanske 130-140 kvm, med olika rum. Läshörna, kuddrum, målar/pysslarrum, tält och tunnlar. Det bästa av allt? Inte stängt någon gång på dagen och tydligen sällan helt fullt så man inte kommer in. De bjuder på kaffe och pepparkakor. Supertrevliga pedagoger, föräldrar och barn. Tror jag har hamnat i föräldraledig-himlen
Här finns det ett gäng kommunala, jag har dock valt en jag åker till. Där har de olika pass för olika åldrar och man anmäler med sms dagen innan eller samma dag och de tar in ett maxantal. Skönt att veta att man har sin plats tycker jag. Sen kommer man när man vill under passet, man behöver inte vara där vid starttiden.Låter fantastiskt! Och intressant - är det kommunalt? Öppet hela dagarna, alla vardagar?
Här har kommunen nyligen lagt ner öppna förskolan (för att spara hela 250 tkr om året ) som var på fm tis-tors (dvs samma tider som syskon får gå på förskola ). Finns i kyrkans regi, den är mån och fre kl 9-1130. Finns lekrum med leksaker, en pysselhörna, dom har sångstund och fikastund. Det är definitivt mer folk där efter stängning av den kommunala, men inte värre än att alla får plats vadjag vet.
Hur är det för er andra, hur fungerar öppna förskolan hos er?
Låter fantastiskt! Och intressant - är det kommunalt? Öppet hela dagarna, alla vardagar?
Här har kommunen nyligen lagt ner öppna förskolan (för att spara hela 250 tkr om året ) som var på fm tis-tors (dvs samma tider som syskon får gå på förskola ). Finns i kyrkans regi, den är mån och fre kl 9-1130. Finns lekrum med leksaker, en pysselhörna, dom har sångstund och fikastund. Det är definitivt mer folk där efter stängning av den kommunala, men inte värre än att alla får plats vadjag vet.
Hur är det för er andra, hur fungerar öppna förskolan hos er?