Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kul Spotify Wrapped 😅

244A77B7-AAF1-4BDC-B211-2184DDD8D069.png

Jag kan också avslöja att detta är en LÖGN eftersom jag VET att det är Djurens Vaggvisa som spelas mest. Den är högst upp på hennes godnatt-lista och spelas varje gång oavsett om hon somnar snabbt eller vi tar oss ner till Ovan Regnbågen. Men eftersom den legat (ligger?) på svenska topplistan så gissar jag att de undantar sådana låtar från statistiken efter en tid. Gäller även Babblarnas som legat som andra låt på min lista.

Jag kan också avslöja att detta är en LÖGN eftersom jag VET att det är Djurens Vaggvisa som spelas mest. Den är högst upp på hennes godnatt-lista och spelas varje gång oavsett om hon somnar snabbt eller vi tar oss ner till Ovan Regnbågen. Men eftersom den legat (ligger?) på svenska topplistan så gissar jag att de undantar sådana låtar från statistiken efter en tid. Gäller även Babblarnas som legat som andra låt på min lista.
Haha, tänkte precis att det är helt orimligt att inte Babblarnas vaggvisa är min mest spelade låt i år 😅

Hemma efter en helt sanslöst underbar dag ❤️. Har så svårt att fatta att vi haft sån tur och fått en sån underbar liten tjej, så glad att vara med, så go, sån solstråle. Och hon har fått sån humor och är så nyfiken och med ❤️.

Kan varmt rekommendera den senegalesiska utställningen på Fotografiska. Förutom att den var otrolig för oss vuxna så är den super för barn - stora, färgglada och vackra porträtt. Dottern älskade den ❤️.

På fredag går jag tillbaka till jobbet. Känns kul men lite vemodigt. Har i alla fall haft den finaste föräldraledighet jag någonsin hade kunnat haft. Livet ❤️.

Ligger hemma och har beställt en macka eftersom den kändes ätbar då jag inte ätit mer än en banan sen i torsdags kväll. Dottern har varit jättesjuk och jag med. Ingen magsjuka men jag iaf har mått illa av allt jag tänkt på så hon har fått pommes frites från foodora 3 kvällar i rad🙄. Skönt att hon får vara på förskolan nu, för hon var så himla trött på skärm (då är det illa). Jag längtar tills hennes pappa kommer hem
Nästa vecka…

Jag tänker ibland på hur det här livet vi lever nu, senare kommer vara någonting vi ser tillbaka på. Då kanske jag tänker på den där eftermiddagen när vi dansade i köket till Arne Alligator, jag tvättade bort blåbär från dotterns mun och sen ramlade hon och behövde tröstas och så satt jag där med båda barnen i knät och kramade eftersom lillebror också blev ledsen när storasyster blev det.

”När barnen var små” är liksom NU och det går så snabbt och långsamt på samma gång ❤️
Fint ❤️ En vän brukar säga liknande. Att det är tufft men samtidigt den bästa tiden i ens liv.

Här är storebror iväg med farmor och jag har fastnat i soffan med min lilla sovande bebis igen. Den lite otåliga sidan av mig säger ”se till att iaf komma ut på en promenad!” men en annan sida säger bara ”NJUT”. Har fortfarande lite hopp att jag ska hinna både och 😄

Nyss hemkommen från farmor och farfar, som vi inte träffat på flera veckor då vi varit sjuka i omgångar. Farmor som har bukspottskörtelcancer hade försämrats mycket, nu känns hon sjuk. Lillan var så glada att se dem. För första gången så ville hon sova över där, tjatade flera gånger. Det är så oerhört sorgligt att nu när hon blivit så pass stor att hon uppskattar umgänget med farmor och farfar, så ska det sammanhanget ryckas bort. Och vad svarar man henne när hon frågar så varmt om att få sova med dem. Farmor sa "En annan gång kanske, Kajsa".

Livet så jäkla orättvist. Jag är så ledsen för allas skull.

Nyss hemkommen från farmor och farfar, som vi inte träffat på flera veckor då vi varit sjuka i omgångar. Farmor som har bukspottskörtelcancer hade försämrats mycket, nu känns hon sjuk. Lillan var så glada att se dem. För första gången så ville hon sova över där, tjatade flera gånger. Det är så oerhört sorgligt att nu när hon blivit så pass stor att hon uppskattar umgänget med farmor och farfar, så ska det sammanhanget ryckas bort. Och vad svarar man henne när hon frågar så varmt om att få sova med dem. Farmor sa "En annan gång kanske, Kajsa".

❤️

Åh vad jag känner med er! Vi gjorde exakt den resan för fem år sen (herregud vad tiden går…). Det är brutalt. Jag hade en nära relation till min svärmor men var ändå värre att se barnen förlora sin farmor (och min man sin mamma givetvis).

Om jag får komma med några tips så fota massor! Farmor och dottern tillsammans med farmor. Det är ovärderlig att ha sådana foton sen. Filma så att ni har hennes röst. Och om möjligt be farmor skriva ner saker. Och då menar jag mer alldagliga saker, inte nödvändigtvis hennes innersta tankar. Finns ”fyll i”-böcker för detta om man har svårt för det själv.

Mina barn ju fem år äldre nu. De minns inte farmor men det betyder inte att hon inte finns. Ju äldre de blir desto mer frågor har de om vem hon var. Häromdagen när vi pratade favoritfärger sa dottern att undra vilken favoritfärg farmor har. Då är det fantastiskt att ha ett svar. Som kommer från farmor själv och inte vad någon tror sig minnas ❤️

❤️

Åh vad jag känner med er! Vi gjorde exakt den resan för fem år sen (herregud vad tiden går…). Det är brutalt. Jag hade en nära relation till min svärmor men var ändå värre att se barnen förlora sin farmor (och min man sin mamma givetvis).

Om jag får komma med några tips så fota massor! Farmor och dottern tillsammans med farmor. Det är ovärderlig att ha sådana foton sen. Filma så att ni har hennes röst. Och om möjligt be farmor skriva ner saker. Och då menar jag mer alldagliga saker, inte nödvändigtvis hennes innersta tankar. Finns ”fyll i”-böcker för detta om man har svårt för det själv.

Mina barn ju fem år äldre nu. De minns inte farmor men det betyder inte att hon inte finns. Ju äldre de blir desto mer frågor har de om vem hon var. Häromdagen när vi pratade favoritfärger sa dottern att undra vilken favoritfärg farmor har. Då är det fantastiskt att ha ett svar. Som kommer från farmor själv och inte vad någon tror sig minnas ❤️

Tack ❤️ Det är verkligen förfärligt och så smärtsamt, på så många olika plan.

Jag tror du (eller någon annan här på Buken) skrivit ovannämnda tips tidigare. Jättefint tycker jag! Jag har redan filmat och tagit fler foton är tidigare. Tyvärr har vi inte kunnat träffa farmor så mycket som vi önskat sedan hon blev sjuk, då vi hela tiden är sjuka också och ibland när vi varit friska så har hon mått för dåligt för att orka ses 😔 Så nu är farmor ganska dålig och interaktionerna blir mycket mer korthuggna och skraltiga, så nu känns det nästan lite sent att dokumentera. Farmor kan inte heller skriva längre pga svaghet och darrningar, annars hade det varit jättefint även med nedskrivet material ❤️ Vi får se om vi lyckas samla fler minnen åt henne.

❤️

Jag tror oxå det är jättebra tips. Min dotter har börjat prata mycket som sin farfar som är död sen många år med sin farmor och hennes” nya”(gifte sig långt innan farfar gick bort) hon får fina svar och det finns berättelser kvar, sen är de ju lite mer komplicerade då dotterns farfar absolut var en snäll man men inte någon superfarfar och den hon har idag är 1000 gånger mer
farfar. Men för min dotter hade bilder varit jättebra. Det finns tyvärr inga.
Sen lider jag med er. Så himla
Sorgligt.

Åh :heart så otroligt sorgligt och orättvist, för er allihop!

Vår lilla tjejs farmor har också obotlig cancer. Har svarat bra på behandling fram till nyligen, så nu får hon inga cellgifter längre. Jätterädd för hur fort det kommer gå nu..

Någon som sovit genom 3 nätter i rad nu :up: Blir alltid lika förvånad när jag hör att hon är vaken, famlar efter mobilen och ser att klockan är över 5. I morse sökte hon inte ens kontakt direkt utan satt och lekte med sina strumpor.

Annars skulle jag precis skriva att jag mutar henne med bilnyckeln för att få 5 min ifred att äta filmjölk men nu var det precis någon som bet mig i tån under bordet..

Vi har varit på julmarknad idag, det var så mysigt! Vi drack varm choklad och grillade marshmallows över ett eldfat och barnen var helt storögda hela tiden 😅. De somnade medan vi spände fast dem i bilstolarna och sov igenom bilresa, promenad från parkeringen samt avtagning av overaller och mössor och nedläggning i sängen. Helt slut ❤️. Sen har vi haft adventsfika och ätit lussebullar. Som jag älskar julen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka