Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med storebror var jag på allt möjligt, bland annat öppna förskolan. Skönt komma iväg och träffa andra mammor med barn i samma ålder. Gick på både babymassage och sång som de anordnade.

Med lillasyster var det under värsta pandemin, så minns inte ens om det var öppet men vi gick i alla fall inte. Babysim var också inställt, tyvärr.

Här har största precis äntligen somnat. Alldeles för sent.
Nu blir det dusch för mig och hoppas att lillasyster inte vaknar. Hon är sjuk, har kört vab idag och blir imorgon med, så är extra ynkligt och närhetstörstande då.

Här är det full sjukstuga! Storasyster (knappt 2 år) snorar och hostar men är pigg. Lillebror (7 veckor) snorar och hostar men kanske lite mindre idag? Och ikväll började jag…

Får grov ångest hur jag ska överleva morgondagen med två sjuka barn och må halvrisigt själv. Och min mamma (som jag hänger extremt mkt med) jobbar imorgon 😫

Alla överlevde natten :up: Lillasyster sov till 6:30 utan så mycket som ett knyst dessutom, mycket föredömligt! Storebror vaknade brakförkyld med helt igenkorkad näsa, stackaren, så idag blir det en lugn dag utan krav, antagligen mycket honungsvatten och film, och kanske lite pyssel också.

Nu sitter stora och bygger lego och jag har inte orkat upp än. Lilla sitter i sin säng och tränar på att skruva på toppen av nappflaskan 😁

98946197-596B-42F8-B62D-615A18EF38B8.webp

Vi är världens mysigaste mornar! Pappan går oftast till jobbet vid 5 och vi andra sover till klockan 7 och samlas sen i vår säng för att titta på julkalendern :love1: Bebis ammar och de stora myser!

Igår var de stängningsdags så vi var hemma tillsammans hela dagen fixat stallet, 7 åringen var till ridhuset, två måltider lagade, tre maskiner tvättade och huset avstädat! Börjar äntligen komma in i rutinerna med tre barn. Lillebror blir 4 månader i helgen.

Herregud. Jag tror inte jag har det jobbigare än någon annan vabbande mamma men just idag är orken verkligen låg. Jag har på riktigt ägnat dagen åt en loop av:
snyta stora, byta bajsblöja på lilla, ge lilla mat, torka lillas matstol, göra honungsvatten åt stora, hitta lillas strumpor, snyta storas näsa, byta lillas bajsblöja, hitta strumpor, hjälpa stora med paddan, mata lilla och på nytt torka stol, golv och alla ytor, fixa mat åt stora, snyta näsan, smörja näsan, etc. Och nu när jag tänkte sätta mig och vila efter att alla fått i sig lunch kan man väl ge sig fasen på att lilla bajsat igen?! :meh:

Och sa jag att jag HATAR ljudet av snor och snuva, nysningar och allmänt slem? Det spelar liksom ingen roll att det är mitt älskade barn som är sjuk, ljuden är hemska :arghh:

Låter fantastiskt! Och intressant - är det kommunalt? Öppet hela dagarna, alla vardagar?
Här har kommunen nyligen lagt ner öppna förskolan (för att spara hela 250 tkr om året :banghead:) som var på fm tis-tors (dvs samma tider som syskon får gå på förskola 😒). Finns i kyrkans regi, den är mån och fre kl 9-1130. Finns lekrum med leksaker, en pysselhörna, dom har sångstund och fikastund. Det är definitivt mer folk där efter stängning av den kommunala, men inte värre än att alla får plats vadjag vet.

Hur är det för er andra, hur fungerar öppna förskolan hos er?

Den är kommunal, öppen varje dag men lite olika åldersspann varannan dag måndag-torsdag och fredagar är utomhus för alla åldrar. Finns en dit vi flyttar snart också, vilket känns super! Tyvärr inte på gångavstånd men 10 min buss. Hoppas att den ska vara lika bra!

Herregud. Jag tror inte jag har det jobbigare än någon annan vabbande mamma men just idag är orken verkligen låg. Jag har på riktigt ägnat dagen åt en loop av:
snyta stora, byta bajsblöja på lilla, ge lilla mat, torka lillas matstol, göra honungsvatten åt stora, hitta lillas strumpor, snyta storas näsa, byta lillas bajsblöja, hitta strumpor, hjälpa stora med paddan, mata lilla och på nytt torka stol, golv och alla ytor, fixa mat åt stora, snyta näsan, smörja näsan, etc. Och nu när jag tänkte sätta mig och vila efter att alla fått i sig lunch kan man väl ge sig fasen på att lilla bajsat igen?! :meh:

Och sa jag att jag HATAR ljudet av snor och snuva, nysningar och allmänt slem? Det spelar liksom ingen roll att det är mitt älskade barn som är sjuk, ljuden är hemska :arghh:

Din dag blir ju inte mindre jobbig av att många andra har det likadant :heart Herregud vad det tar på en både mentalt och fysiskt med sådana där dagar!

Vi har också förkylda barn hemma och jag måste ju säga att jag just nu tycker det är rätt skönt att det från och med denna veckan är min man som är 100 % föräldraledig medan jag kan brygga massa kaffe, stänga dörren till arbetsrummet och komma ut fyra timmar senare för lunch :angel:

Kan inte heller låta bli att tänka på en del inlägg i den där "vad är det okej att göra när man vabbar"-tråden ;)

Din dag blir ju inte mindre jobbig av att många andra har det likadant :heart Herregud vad det tar på en både mentalt och fysiskt med sådana där dagar!

Vi har också förkylda barn hemma och jag måste ju säga att jag just nu tycker det är rätt skönt att det från och med denna veckan är min man som är 100 % föräldraledig medan jag kan brygga massa kaffe, stänga dörren till arbetsrummet och komma ut fyra timmar senare för lunch :angel:

Kan inte heller låta bli att tänka på en del inlägg i den där "vad är det okej att göra när man vabbar"-tråden ;)
Gud vad jag har tänkt mycket på den tråden det senaste 😅.

Det är verkligen rena lyxen att jobba i jämförelse. Och jag har det ju bra också, fyra dagar av fem säger jag glatt hejdå till snoriga barn och åker till jobbet och låter sambon hantera kaoset. Sen blir det "äkta " vab igen från januari när även lilla ska börja på förskolan, så jag borde väl njuta nu sista månaden 😁

Varit på babysim och sen fikat med mamma. Lillan är så nöjd när hon får sitta på café, äta och titta på folk. Hon gungar med till musiken, tittar på folk och flinar mellan varje tugga. Nu är de på promenad och hon sover, och jag får lite egentid. Har passat på att handla lite vinterkläder till henne :)

Stressig morgon här när elektrikern ringer 07.30 och säger att han är på ingång.. Då hade ingen i vår familj börjat vakna. Ska försöka komma ihåg den här dagen när lillebror kommer in i vakna 05.00-fasen.

Nu är klockan 09.00 och vi sitter fortfarande och äter frukost i lugn och ro 🥰

Idag vaknade mina barn väldigt snabbt när de fick höra att det var en traktor som plogade snö på gården 😅. De stod tryckta mot altandörren och skrek glatt varje gång den skymtade förbi. Sen blev det naturligtvis väldigt sorgligt när den åkte vidare men det var en fin start på morgonen i allafall 😬.

Vi sov också gott imorse, med 3 av 4 familjemedlemmar krassliga som behövde sova ut. Runt 7:50 hade alla vaknat och vi började fundera på frukost, då blev det desto stressigare när jag insåg att jag hade ett digitalt möte som började 8 🙈😁

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka