Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lillan har börjat babbla hejvilt och de senaste två veckorna har någon form av ”titta” och ”där” kunnat urskiljas bland allt bababababa och henne favorit - KE!! :D Som jag skrev i VGV på allmänt sa hon ”mamma” för första gången idag och hon testar sig fram så mycket att i en annan situation hade jag inte reagerat så starkt, men nu var det så tydligt att hon ville ha min uppmärksamhet. Så himla fint. Helt sjukt det här, att se henne göra och upptäcka allting för första gången.

Annars har hon kramats och gosat sjukt mycket. Sov i min famn 1 h och 45 min när jag låg i sängen och kollade julfilm :heart
Åh, mina barn är sena med språket och pratar inte särskilt mycket än men när de säger mamma vill jag bara gråta av kärlek, det är så himla fint 😭❤️

Mina barn verkar ha börjat natta sig själva 😬. Flera kvällar på rad har de efter att vi läst tre böcker i vår säng velat lägga sig direkt i sina egna sängar och somna där istället för som tidigare somna intill oss och sen bäras in till sitt rum.
Det känns på ett sätt fint att de känner sig så trygga i sina sängar och kommer till ro där men också lite sorgligt för det har varit så mysigt att de somnar intill en. Men antar att det är som det mesta att det går i perioder och att de mycket väl kan vilja ligga intill oss igen om ett tag.

Den underbara känsla när man springer runt och letar efter sitt bankkort som är spårlöst borta. Då säger barnet ” jag hade det när jag lekte glasskiosk men sen försvann det”. 🙃😑💁‍♀️
Förhoppningsvis kvar hemma då i alla fall...?
Men känner med i stressen, tappade min plånbok igår och det är hemskt!
(Plånboken kom till rätta, den låg kvar på gatan där jag gått ur bilen för att krama barnet som ville ha en kram när jag kom och hämtade)

Lilla E hann somna 3-4 minuter i bilen på väg hem från Ica. Nu är det sovtid "på riktigt" och hon vill såklart inte sova 😅 så här står vi (ok, jag då) i duggregnet och fryser och väntar på att hon ska sluta prata med sig själv inne i vagnen :D

Herregud vad jag är känslig just nu. Drog på en dokumentär om droghandeln i USA och bara första minutrarna var det några sekunders klipp med barn som drabbats och jag bröt ihop helt. Var tvungen att stänga av och snyfta en stund inne i badrummet. Nu vet jag att jag förmodligen är fullsmockad med hormoner men ska det vara såhär resten av livet nu? Klarar inte av någonting 😭

Satte igång den fånigaste julfilmen på hela Netflix nu för att återhämta mig.

Jag bor i ett dårhus 😂 ljudnivån ibland alltså… 🤯 och det lär ju inte bli bättre de närmaste åren 🥲 Man får vara glad så länge det är hög volym på grund av lek och glädje i alla fall haha…

Haha åh nej, inte ens tänkt på den aspekten med två barn. Mvh ljudkänslig och med redan oerhört högljudd dotter.

Jag kör redan brusreducerande lurar, ibland även med öronproppar innanför! Mitt bästa tips 😅

Ligger vaken och är ledsen över att en nära vän ska flytta ifrån sitt hus och in till stan. De bor ungefär 1,5 km från oss nu. Hon har ett barn i samma ålder som vårt, och vi ses jätteofta efter förskolan antingen i park el hemma hos någon. På somrarna cyklar vi och barnen till badet som ligger ett par km bort. På kvällarna går hon och jag promenader el sitter i soffan med glas vin. Jag är så oerhört ledsen över att förlora ett socialt sammanhang som liksom har barn i exakt samma ålder, som finns så lättillgängligt här i närheten 😔 Värdelöst!!!! Det har gått så fort också. Hon släppte tanken om att de ska sälja sitt hus för knappt två veckor sen och nu har de redan haft inne en mäklare och köpt en lägenhet!?

Ligger vaken och är ledsen över att en nära vän ska flytta ifrån sitt hus och in till stan. De bor ungefär 1,5 km från oss nu. Hon har ett barn i samma ålder som vårt, och vi ses jätteofta efter förskolan antingen i park el hemma hos någon. På somrarna cyklar vi och barnen till badet som ligger ett par km bort. På kvällarna går hon och jag promenader el sitter i soffan med glas vin. Jag är så oerhört ledsen över att förlora ett socialt sammanhang som liksom har barn i exakt samma ålder, som finns så lättillgängligt här i närheten 😔 Värdelöst!!!! Det har gått så fort också. Hon släppte tanken om att de ska sälja sitt hus för knappt två veckor sen och nu har de redan haft inne en mäklare och köpt en lägenhet!?
Usch vad tråkigt! Vi bor ganska avsides men har ett par som är nära vänner som bor några hundra meter bort, hade varit fruktansvärt tråkigt om de hade flyttat så jag förstår dig!!

Jag och bebis har lämnat storebror på förskolan och nu är vi hemma och hon har somnat i min famn i fotöljen framför brasan. Skulle gärna ha varit lite produktiv men det är svårt att slita sig ❤️

Vi har haft barnvakt! :banana:
Eller ja, farmor är här och tog barnen ikväll så jag och sambon fick fira vår 12-årsdag med restaurangbesök. Herregud så mycket lättare det skulle vara att ha ett harmoniskt förhållande om man fick möjlighet att träffa sin partner utan närvaro av barn och stökigt hus lite oftare, säger jag bara. Vet inte när jag senast gick en hel eftermiddag och kväll utan att vara arg en enda sekund? 🙈

Och barnen proppade i sig pasta med farmor och lillasyster somnade sen på fem minuter medan brorsan såg på film, och allt var frid i huset när vi kom hem. Underbart!

@FeatherCloud Låter helt fantastiskt! Skönt också att det gått så bra för farmor med barnen.

------

Vi är slitna efter en dålig natt men alla tre är på förvånansvärt bra humör ändå :D. Dottern sover just nu och vi fixar inför dagens lilla utflykt. Utelunch på favoritpizzerian och så ett besök på Fotografiska. Hoppas på en mysig dag tillsammans ☺️

Jag tänker ibland på hur det här livet vi lever nu, senare kommer vara någonting vi ser tillbaka på. Då kanske jag tänker på den där eftermiddagen när vi dansade i köket till Arne Alligator, jag tvättade bort blåbär från dotterns mun och sen ramlade hon och behövde tröstas och så satt jag där med båda barnen i knät och kramade eftersom lillebror också blev ledsen när storasyster blev det.

”När barnen var små” är liksom NU och det går så snabbt och långsamt på samma gång ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka