Vad gör vi? Kids edition - del 4

Alltså, giv mig styrka. Ska 3-årsåldern vara såhär? Galna utbrott, vill göra allt själv men blir galen när det inte går vägen - ännu mer galen när man försöker hjälpa till, kastar saker, slåss, kan knappt leka med saker själv - enda gångerna hon sysselsätter sig själv är när hon gör sånt hon inte får, släpar pallar och stolar hit och dit för att ta saker hon inte får, går in i kylskåpet och river osv osv. Nu när jag tänker efter har hon dock faktiskt slutat bitas iallafall! Det är verkligen full gas från att hon vaknar tills hon somnar. Pust! Så sjukt tålamodsprövande, jag har erkänt sjukt bra tålamod men så rinner det över när man får en smäll i ansiktet och hon bara garvar när man försöker säga till. Och så kommer det dåliga samvetet som en käftsmäll för att man höjt rösten..:cry:

Vet att jag väl egentligen inte behöver skriva det, men hon är ju såklart också HELT fantastisk, säger så roliga och gulliga saker hela tiden och smälter hjärtat när hon ropar "mamma! Jag kommer sakna dig idag, jag älskar deeej!" Efter en när man vinkar hejdå vid lämning på förskolan. 😍:heart

Klassikern just nu här, pustar ut när hon äntligen somnat, och 3 minuter senare ligger man här i soffan och tittar på bilder och filmer av henne i telefonen..🥰

Varit i simhallen med barnen. Lilla E blev sur ganska omgående i omklädningsrummet och skulle då rakt inte bada medan storebror hade simskola. Så jag fick klä på mig igen. Hon ångrade sig när vi påklädda följde med Storebror till duschen. :meh: Tillbaka till omklädningsrummet, och klä av sig IGEN... Men lyckades ändå hålla det ganska lättsamt med lilla E och leka fram att hon hjälpte till att klä av sig. En kvinna som hade tittat väldigt förstående på mig genom surheten sa tillochmed "jag älskar ditt tålamod" och just då kände jag väldig tacksamhet för peppen ❤️ och kanske ändå lite supermom-känsla.

Skådar ljuset efter en veckas hyfsat djup VAB-misär med båda killarna dåliga i luftvägsinfektion med hög feber m m. Även utan sjukdom är vår nattsömn kass, men senaste veckan har vi upptäckt nya nivåer av kass.
Men fr o m i morgon väntar i bästa fall 4 helt ensamma nätter för mig tack vare lösningsinriktad och lojal bättre hälft, hoppas att jag kan sova bra då. :heart

Giv mig styrka. Sista dagarna innan maken går av sin arbetsperiod, min energi börjar sina. Igår hämtade jag lite tidigare och hade planerat att vi skulle äta rester för att slippa laga mat, en lugn kväll tänkte jag. Istället kissar yngsta barnet på mattan i vardagsrummet (jättestor ryamatta) och jag får springa omkring som en galning för att hjälpa barnet, duscha honom, se till att ingen trampar i kiss, hämta textiltvätten, tvätta mattan, slänga ut hallmattan som också fick droppar på sig, hämta dammsugaren och dammsuga i hallen eftersom det var grus under mattan… :crazy:

Så i morse var 3-åringen på sitt mesta tvärtemot-humör. Han skulle inte göra nånting helt enkelt och min energi att leka fram det var inte så stor, plus lite tidsbrist. För att göra en lång historia kort slutade det med att jag fick bära in ett skrikande barn på förskolan iklädd bamsepyjamas med shorts och t-shirt. I sju minusgrader. Eller, jacka hade han faktiskt också, men barfota… Vi åkte bil, kanske jag ska lägga till. Väl inne var det gråt och skrik innan jag lyckades avleda och efter en stund av kramar lämnade jag över honom till hans tryggaste pedagog och han fortsatte krama henne.

Vi har vanligtvis enkla lämningar men idag var det tuffare. Inte kul att lämna in ett ledset barn ❤️ Men det var jätteskönt att en av hans favoritfröknar var där, det hjälper alltid. Och tack och lov för min fina hjälpsamma 5-åring som märkte att hon behövde vara följsam när lillebror hade en jobbig morgon. Sa till henne att det var tack vare henne som det ändå gick ganska bra 🥰

Liknande trådar

Övr. Barn Det är lite roligt att jag startade en tråd, skrev inte färdigt i originalinlägget men tråden fick god fart ändå... 😁🙈 Tråd 'Mens'...
Svar
3
· Visningar
509
Senast: pajaztar
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 775
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 178
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka