Min har börjat fälla sedan 1 Jan
Körde ett ridpass i ridhuset ikväll. Gick otroligt bra.
Då slår din min nuvarande men inte min förra, han började punktligt när ljuset vänder runt 22e december
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min har börjat fälla sedan 1 Jan
Körde ett ridpass i ridhuset ikväll. Gick otroligt bra.
Just nu börjar jag äntligen komma igång med Halle i ridningen. Har börjat rida nu tre dagar/vecka. Det är lite olika beroende på form på mig och honom. Men max tre dagar uppsuttet i alla fall. Resterande dagar får han två vilodagar och två dagar med longering/löslongering/tricks/tömkörning eller promenad ut i skogen när underlaget funkar bra.
Det är riktigt roligt! Ridpassen blir såklart inte mer än 20-30 minuter. Mestadels skritt och trav. Galoppen tänkte jag försöka lära in längre in på våren och när han känns mogen för uppgiften i kropp och knopp
Nu ska han dock vila några dagar pga vaccineringLåter som en bra plan . Vill med komma igång igen
Nu ska han dock vila några dagar pga vaccinering
har en likadan. Tror dom är som hästen från Rapunzel (Disney)Blodhund eller tinker? Vem vet.
Sadel på idag, tränade i ridhuset. Efter 35 minuter med skritt, trav, lösgörande övningar så var Halle svettig. Han är rakad i en liten ruta under halsen men jag funderar på att raka honom mera. Hela halsen och lite ner på bogen så kanske han inte svettas så mycket. Det kommer ju vara plusgrader en hel del nu framöver så tänker nog ta tillfället i akt och hjälpa honom eftersom han behöver arbeta med kroppen och minska i vikt.
Det är inte en myt. Klipper man för sent riskerar man att förstöra den naturliga hårfällningen.Är det inte för sent att klippa nu?
Min tex fäller som ett ** just nu, risken är väl att man stör deras pälssättning om man klipper sent? Eller det kanske är en myt?