Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Häpp.
In för att kolla blodvärdet och det låg vackert på 92. Akutremiss till akuten.
Därefter en timme i bil till stora sjukhuset för att fotografera ögonen.
Hem och vimsar runt, men förlåter mig för att jag är så senil och förvirrad. Det ÄR en giltig ursäkt att ha 92 i hb.
Tidigt imorgon bitti ska jag knalla in på akuten och utnyttja akutremissen.

Just nu längtar jag mest efter vin. Men har inget hemma. Har lovat mig själv att inte köpa något "onödigt" innan jag gått till frissan, betalt gräsklippare och köpt ved....
Fast.... känner jag mig själv rätt kommer jag snart att tycka att vin är nödvändigt :rofl:

Ibland blir jag så sjukt imponerad. När tåget är inställt delsträcka och en ersättningsbuss ska ta med sig folket så kan det ju faktiskt vara bra att vänta in tåget och inte bara dra :banghead:
Nästa buss kommer om 3,5 h, tror jag håller mig inne.
Äntligen fick man den sanna förklaringen varför det alltid tar sån tid att få fram ersättningsbussar när det behövs, för bussarna har redan avgått alltså och på väg mot slutdestinationen :meh:
Tid för avgång och vi har redan dragit, se upp för dörrarna dörrarna har redan stängts ;)
Då kan ju folk sluta sucka, gnälla och skälla på tåg, spårvagnsföretagen och vackert vänta och vara tysta.

Vad är cowboy-soppa?

KL

Har varit ute på långpromenad i solen med stallkompis och hästar. Sen glufsat i mig mat.
Har städat och fått fram mina nya mattor. Hunden far runt som en skållad iller och släpar framdelen alt rullar sig på dem. Eller jagar svansen som en vettvilling. Sötnöt!

Soppa där du har i köttfärs, potatis och lite andra ingredienser beroende på recept, googla ser du olika :p. Jag kokar alltid på nötfärs som jag sen har blandat med tacokrydda, tärnad potatis och så en burk vita bönor :). Man kan ha i lök och paprika men min sambo är kinkig så jag utesluter det :mad::). Idag hade jag i vatten och mjölk, ibland grädde istället som ger en fylligare smak :).

Häpp.
Hem och vimsar runt, men förlåter mig för att jag är så senil och förvirrad. Det ÄR en giltig ursäkt att ha 92 i hb.

Just nu längtar jag mest efter vin. Men har inget hemma. Har lovat mig själv att inte köpa något "onödigt" innan jag gått till frissan, betalt gräsklippare och köpt ved....
Fast.... känner jag mig själv rätt kommer jag snart att tycka att vin är nödvändigt :rofl:

Gilla på vinet, inte resten :cautious:

Häpp.

Kaos! :nailbiting: Det är vid tillfällen som dessa vin verkligen behövs! Och ja vid alla andra tillfällen också iof :angel::rofl:

Har massor med ångest. HV skickar massa sms och bråkar inför städning besiktning och nyckelöverlämningen.
Jag orkar inte.

Klarat mig galant ;):D:angel: Är inte så ressugen av mig; alltid varit så hemmakär så nä inga problem på den fronten haha. Har bara kryssat till Finland en gång :rofl:

Lätt att vara hemmakär om man inte sett ngt annat ;) När/om du väl börjar resa kommer du nog få blodad tand :up:

Nu är det sol här iaf :banana: Regnat, snöat och haglat till och från hela dan.
Blev att åka till Ica och hämta ut lite paket. Ett par skor och ett par ridbyxor (ska på turridning med min KP, OM det blir varmare någon gång:sneaky:). Sedan till Helping Hand och köpte 3 böcker. De har 3 för 2 denna vecka;)
Ska slösurfa och tvätta håret innan Bagges Hundar börjar. Sedan är det väl Tjockisarna på TLC kl 21?:confused:

Lätt att vara hemmakär om man inte sett ngt annat ;) När/om du väl börjar resa kommer du nog få blodad tand :up:

Jag reste lite som yngre (sena tonår och ca sex år framåt) sen skaffade jag häst och allt begär efter att resa bara försvann. Förra året tog jag och Syster upp det igen och åkte till Polen. I år blir det London. En långhelg per år känns precis lagom :)

Åh just det! Haha, visste väl att något var annorlunda :rofl::love:
Garp är en mjukare farfar än vad man kan tro från en början :love:
Verkligen! :love::heart
861c0ff914dc7b6666fa62398be0e8bd.jpg

Häpp.

Men du, klart du ska ha vin! Med allt du är med om och har varit!
Om jag får bjuder jag väldigt gärna på en flaska vin!

Kanske du får rätt, kanske inte :p:D. Har aldrig känt något sug att fara ut i världen faktiskt så därför har det inte blitt av heller :). Jo men skulle faktiskt vilja uppleva Island men man ska ju våga flyga :o:crazy:O_o:nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
589
Senast: tanten
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 128
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar

Hästrelaterat

Tillbaka