Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var ståndaktig tidigare idag och tog ingen efterrätt på buffen vi var på. Men nu gör jag smörpocorn. Efter att ha ätit banan och jordnötssmör.
Jag kommer inte heller bli smal.

Alltså livet som lönnfet... Living it :meh: Såg kort från när jag vägde 48. Det är nästan 10 kilos skillnad. Ok 48 kanske inte är relalistiskt eller snyggt som 35-åring, men vägrar fan väga över 55 som jag gör nu. Skjut mig nuuuu. Varför är det så gott med MAAAAAAT och snacks för :banghead:

Senast ändrad av en moderator:
Jag var ståndaktig tidigare idag och tog ingen efterrätt på buffen vi var på. Men nu gör jag smörpocorn. Efter att ha ätit banan och jordnötssmör.
Jag kommer inte heller bli smal.

10 anledningar att äta en banan
https://www.svd.se/10-anledningar-att-ata-en-banan#sida-9

Banan är ju nyttigt och plockar man ut trevligaste anledningarna kan man ju verkligen äta det med gott samvete.

7: Bananer innehåller tryptofan, en aminosyra som i studier har visat sig stimulera minnet samt förbättra humöret.

10: Bananer innehåller höga nivåer vitamin B6, som tros kunna bidra till att lindra klassiska PMS-symptom som till exempel humörsvängningar.

Med andra ord måste man bli extremt trevlig och rar.så jag ska tugga banan nästa gång någon undrar om jag är sur så nu får pepparkakorna på foten :rofl:

Verkligen! :love::heart
861c0ff914dc7b6666fa62398be0e8bd.jpg
Ugh, skjut mig rakt i hjärtat va? :cry::cry::love::love:

Alltså livet som lönnfet... Living it :meh: Såg kort från när jag vägde 48. Det är nästan 10 kilos skillnad. Ok 48 kanske inte är relalistiskt eller snyggt som 35-åring, men vägrar fan väga över 55 som jag gör nu. Skjut mig nuuuu. Varför är det så gott med MAAAAAAT och snacks för :banghead:
Tack för den.. :cautious: *ångrar att jag åt kvällsmackan även om jag inte ätit någon middag idag*

Är så jäkla glad för barnens äldsta kusins skull. Hen har haft så mycket motgångar, varit sjuk utan egentligen fått något svar på vad som var fel och fått börja om med sitt ex-jobb flera gånger men nu är hen klar och fick jobb idag efter en intervju. Hen behöver verkligen få komma igång med sitt liv! :heart

På väg hem från Gävle. Grym match. På lördag blir det sjunde avgörande i Jönköping. Räknar med att vara hemma om fem timmar..

10 anledningar att äta en banan
https://www.svd.se/10-anledningar-att-ata-en-banan#sida-9

Banan är ju nyttigt och plockar man ut trevligaste anledningarna kan man ju verkligen äta det med gott samvete.

7: Bananer innehåller tryptofan, en aminosyra som i studier har visat sig stimulera minnet samt förbättra humöret.

10: Bananer innehåller höga nivåer vitamin B6, som tros kunna bidra till att lindra klassiska PMS-symptom som till exempel humörsvängningar.

Med andra ord måste man bli extremt trevlig och rar.så jag ska tugga banan nästa gång någon undrar om jag är sur så nu får pepparkakorna på foten :rofl:
Jag äter bananer,tycker du att det hjälper :angel:

:D

Nu har jag varit ute på en liten nattlig körtur,på en väg där man möter sig själv eller måste böja bilen på mitten för att klara kurvorna,stor som en kostig och full med både vilda o tama djur :nailbiting:
Den vägen är jätte rolig en varm ljus dag på MC.
Så går det när man glömt köpa cigg o bor ute i bushen.:banghead:

Jag äter bananer,tycker du att det hjälper :angel:

:D
Nu har jag varit ute på en liten nattlig körtur,på en väg där man möter sig själv eller måste böja bilen på mitten för att klara kurvorna,stor som en kostig och full med både vilda o tama djur :nailbiting:
Den vägen är jätte rolig en varm ljus dag på MC.
Så går det när man glömt köpa cigg o bor ute i bushen.:banghead:

Eftersom det tydligen ska vara bra för minnet (7) så är jag ju tveksam för du var hade ju glömt köpa cigg :angel::p
I övrigt svarar jag på a)b på b) a och på c) vet inte ;):p:angel:

:rofl:

Om du läser så skrev jag "kommer du nog...".

Jag känner ingen som INTE tycker om att resa, träffa nya människor, äta god mat, se andra kulturer, uppleva andra saker än det som är "hemma". Men visst, sådana finns ju, bara det att jag aldrig träffat ngn IRL.

Jag har nog aldrig traffat nagon sadan heller aven om det bara ar for att aka bort en vecka och se nagot annorlunda.

Rattelse: Jag HAR traffat nagon som verkligen inte gillade att resa. Min moster. Det fanns ju ingen "riktig" mat i Thailand, dessutom var det varmt, sanden pa stranden krop in i baddrakten, och vattnet var aldeles for salt. :angel: Det var en hel lang lista till pa klagomal som jag inte kommer ihag.:laugh:

Maken och jag korde genom sta'n i dag nar han foreslog en vintesting pa en av vingardarna (som har "tasting room" i var stad) dar vi inte har varit forut. Sagt och gjort ... jag satte sakert i mig tva normal stora glas vin (10 "testing glas") och kanner mig lite latt paverkad O_o ... De hade en Pinot Noir som var RIKTIGT god och annorlunda, men aldeles for dyr for att kopa en flaska sa har pa en Torsdag.:p

Men det kan nog tankas att jag maste aka tillbaka for att inforskaffa den flaskan i en nara framtid.:grin:
@tanten, visst behover du en flaska vin. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
589
Senast: tanten
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 128
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka