Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaken 🥱 men forfarligt seg. Klockan ar har nastan hunnit bli 9:30 och det ar fortfarande dimma och trist ute. Jag har just bestamt hur jag ska tillreda lamm steken jag kopte i gar (pa costco! alltid mycket bra kvalitet pa lamm till bra pris) och maste ut och handla ett par nodvandigheter. Jag har inte nagon farsk rosemary 🤨 (den trokade ihjal i sommar nar vi var i Florida :cautious: Jag visste att jag skulle tagit den med mig!)

I dag blir det alltsa lammstek med ... formodligen ... en savory sweetpotato gratang med hasselnotter i stallet for skorpsmulor (panko) som crisp topping. :d ... Eller kanske bara potatismos ... eller en vit yam (mindre sot an sotpotatis) mos ... Eller ... Jag far nog bestamma mig fore middagstid.
 
Mår lite sämre idag, så har ansträngt mig ännu mer att ta det lugnt idag. Hittade en superintressant serie på SVT play där de hjälpte olika personer att hitta sitt ursprung (en okänd fader i de flesta fall) genom genetisk släktforskning. Fastnade totalt och såg alla fyra avsnitt i rad 😅

Fick sytt färdigt ett projekt, och har sen kollat världscupen :banana:
Såg också alla fyra avsnitten idag 😅
 

Bifogade filer

  • 3D1326AF-EF54-41E2-A8D6-3ACDD1315A49.webp
    3D1326AF-EF54-41E2-A8D6-3ACDD1315A49.webp
    104,9 KB · Visningar: 24
Är sedan drygt en timme hemma. Supertrevlig kille från Assistansbolaget fixade reservdäcket :)
Varför ordinarie däck fått punktering är ett mysterium. Bra mönsterdjup och inga synliga skador. Nåja, det löste sig ju iaf.

Har sedan hemkomsten satt igång tvättmaskinen, ringt pappa för att gratulera samt gjort korv stroganoff.
Nu ska jag kolla ifatt på hoppningen. När tvättmaskinen är klar ska jag hänga upp tvätten och sen lägga mig. Imorgon ska jag, för första gången på ungefär tusen år, jobba som mig själv :D
 
Tillbaka i Skaraborg igen, det var en dimmig o blöt resa hem.
Burit ved,eldar i kaminen, packat upp, drukit kaffe som smakar urk med vattnet här innan man vänjer sig igen, fått uppdaterat både tv o wifi som tydligen packat ihop på 3 mån, sen ska jag köra o hämta pizza det blir dagens mat.
 
Spenderat största delen av dagen i lilla skogen. Igår också. Fick en lite kul spontan kommentar från en granne lite längre bort på vägen oj har du anställt någon!
Haha nej det är bara *namn* min partner :rofl: ser ju betydligt mer seriös ut än jag med sina varselkläder, skyddsutrustning, hjälm två sågar och allt vad det är 😂😂🙈
 
Mår lite sämre idag, så har ansträngt mig ännu mer att ta det lugnt idag. Hittade en superintressant serie på SVT play där de hjälpte olika personer att hitta sitt ursprung (en okänd fader i de flesta fall) genom genetisk släktforskning. Fastnade totalt och såg alla fyra avsnitt i rad 😅

Fick sytt färdigt ett projekt, och har sen kollat världscupen :banana:
Ja, Genjägarna levde verkligen upp till mina förväntningar - SÅ bra :) ! Jag har ett avsnitt kvar att se.
 
Puuh, ska äntligen släpa mig iväg till första städlägenheten igen. Det blev så sent på jobbet att jag inte tänker göra mycket dock, bara kolla om målaren gjort klart samt bära dit dammsugaren så att jag slipper det imorgon.
Gav bort morgondagens hotellpass för att hinna med lägenheterna istället, de måste vara färdiga på Tisdag - jag skulle egentligen fått tillgänglighet redan tidigt förra veckan, men Hoppsan! Då hade ju inte hantverkarna varit in. Nu har jag EN dag på mig att flyttstäda två lägenheter. :cautious:😅
Nåja, jag ska i alla fall sno det där julklappspapperet om det är kvar. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 888
Senast: Exile
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 270
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 224
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 061
· Visningar
34 165
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp