Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ett ilandsproblem. Routern vägrar slå på sig av någon anledning, så måste gå upp från den sköna, varma soffan och tända våra smartlampor för hand istället för genom appen. Jobbigt :p hoppas killen kan fixa den när han kommer hem så man kan få lite internet. Tills dess, en cola zero och slöskrolla innan man kör igång med lite stressplugg inför tentan imorgon
 
Surar lite över att jag insåg att jag inte äger en enda äggkopp. Jag kokar fyra ägg till middag och inte en äggkopp finnes, utan kommer behöva skala dem för hand och halva ägget kommer följa med skalet. Bleh.
 
Känns som om det kanske finns någon hem-tråd där det här inlägget passar bättre, men jag vet inte vilken så.. eh. ja.
Men, jag såg precis en annons för en liten (22kvm) lägenhet, bostadsrätt, nybyggd och "fri uthyrning". Vet inte om jag överreagerar men när jag ser bostäder som byggs för att bli uthyrda i andra hand så känns det som att de bara bygger för att rika personer ska kunna bli ännu rikare (dvs, de som har råd att köpa en lägenhet de inte behöver ska kunna hyra ut till de som inte ens från början kan få tag på en egen bostad)... Känns inte jättebra.
 
Herregud, har sista veckan (tja över en månad, men nu intensifierats) utövat någon sorts battle med/mot (oklart) en väldigt ny-på-jobbet arbetsterapeut vilket jag verkligen inte har ork till. Idag gav jag upp och hänvisade till en vän som lovat agera kombinerad skyddsmur och katalysator.

Den här klyschan att en måste vara frisk för att orka vara sjuk stämmer alltför bra.

På pluskontot finns mjuk varm katt på mage och ovanstående vän som styr upp.
 
Nu ar det verkligen host. De millimeter sma myrorna har flyttat in. Igen. Varje host nar regnen borjar kommer de in i huset och vandrar over allt och flytter in i keyboardet till datorn. Sedan sitter man dar och typar och plotsligt rusar myror som ar allt fran en prick till 2mm langa runt overallt. Pa mig och kittlas :arghh: och pa allt jag har pa skrivbordet. De fastnar ocksa i garnet till min stickning ... I gar modade sig ett 20 tal evil sma :devil: till att folja med till jobbet dar jag har en "haltimma" och stickar .. de dog allihop :angel:

Dessutom flyttar blomflugor in den har tiden. De bor ocksa i hela huset ... Nar man oppnar dorren ser man hela moln med flugor flyga in i varmen. JAG HATAR ALLA ACKLIGA SMAKRYP :rage:

Det var kanske inte sa farligt som jag trodde :cautious: Nu, efter att jag strok ut "KOMBAT ants" i gar sa ar det inga synliga myror pa skrivbordet langre, och inte en enda en hoppar upp ur keyboard nar jag skriver :D. I kvall ska jag stada skrivbordet ordentligt sedan far jag bara se till att fylla pa med jamna mellanrum.
FlugJav.... ar dock mycket insisterande pa att komma in fortfarande, men det borde sluta nagon gang mellan nu och mitten pa December ... De tal mer kyla an man skulle tro, och mer an man skulle vilja:devil:

Sambon började nytt jobb för ett par dagar sedan så nu är det jag och hunden som ska få dagarna att gå. Det känns som en hel ocean av tid innan jag får börja jobba igen. Hur fan ska jag klara detta?!

Jag minns den tiden med fasa ... Jag borjade efter 4 manaders ledigt med forsta barnet, da stod jag inte ut med ensamheten langre. Jag blev omedelbart stamplad som en dalig mamma.🙄
Med andra barnet jobbade jag efter 2 manader hemma och dagmamman kom med barnet for att ammas. Jag undervisade da i en forstaklass sa jag hade, tack och lov, korta arbetsdagar.
Med barn nummer tre var jag sjukskriven och fick inte lamna sangen de sista 3 manaderna av graviditeten. Det var oerhort frustrerande sa so fort jag klamt ut honom vikarierade jag nastan direkt fran BB. :p Det var en mycket lyckad losning for mig.

Det var tur att jag stamplades som "dalig mamma" sa tidigt, for jag hade ju inget ansikte att radda langre och behovde inte anstranga mig att gora allt det "ratt".
 
Hemma efter en trevlig dag med mamma och brorsbarnen. Barnen var på laserdome en stund och sedan åt vi asiatisk bufé till lunch. Vi var i en galleria så jag var inne en sväng på Söstrene Grene och hittade perfekt snöre till paketinslagning av min bok... :up: Sedan behövde jag ju den där skotorken till bootsen så vi var på Jula också. Nu hänger skotorken på väggen och den verkar funka riktigt bra :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 251
Senast: Bison
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 272
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 260
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 071
· Visningar
34 455
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp