Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Postmord har varit här!

Har även fått hjälpa att mota bort en neorotisk kris. Skulle rota runt i städskrubben och blev fuktig på handen. En skarv i rörstammen läckte fukt! Inte så att det rann/droppade men ja jag fick ju jordens panik, ringde i panik till SCB och bara "JAG HAR EN ALLVARLIG VATTENSKADA NI MÅSTE KOMMA NUUUUU". Två snubbar kommer dit, lyser med en ficklampa och bara "jo den där packningen behöver bytas... vi får ringa nån på måndag".
Jag bara "HERREGUUUUUD". De bara jo men du kan ju chilla lite i helgen sådär.

:rofl:

Dramaqueen :angel:

Ta lite vin, det är bra för nerverna ;) Skål! :up:

Skulle vilja åka ut till Fjällnora i morgon och grilla lite korv. Men det är svårt att göra det utan bil och förare...
Så såg det i Fjällnora för några år sedanVisa bifogad fil 24173
Det går att åka buss dit och sen liten promenad på 2,5 km
Citerat från Upplandsstiftelsen:
Med buss: Du kan ta bussen och kliva av vid avtagsvägen in till Fjällnora, hållplats Fjällnora vägskäl. Från hållplatsen är det ca 2,5 km promenad fram till friluftsområdet.
Vintertid kan du kliva av vid hållplats Sälknä. Följ grusvägen ner mot vattnet för att komma på den plogade skridskobanan som du kan följa för att komma till Fjällnora friluftsgård, ca 4 km.
... slutcitat.

Jag har just kommit hem efter en traning med en ny klient med schafer valp. Odagan ar 7 manader och har inte fatt nagon uppfostran alls. Han kan nog bli en trevlig kamrat, men just nu ar han totalt odraglig. Tror ni att jag forklarade for agarna att jag inte har tid? Att jag redan har fullt me klienter? Att deras hund ar en pest och pina jag inte vill deala med? :cautious: Nej. Jag sa inget av det. Daremot bokade jag in dem pa den enda lediga slot jag har nasta vecka och band upp mig for ytterligare 4 lektioner. :banghead:

Brukar inte dricka kaffe så sent men ikväll gjorde jag det och ja det börjar märkas faktiskt. Klockan är halv ett och hon känns inte så mycket. Hoppas bli lite trött snart annars lär det bli en tuff morgon :cautious:

Jag har just kommit hem efter en traning med en ny klient med schafer valp. Odagan ar 7 manader och har inte fatt nagon uppfostran alls. Han kan nog bli en trevlig kamrat, men just nu ar han totalt odraglig. Tror ni att jag forklarade for agarna att jag inte har tid? Att jag redan har fullt me klienter? Att deras hund ar en pest och pina jag inte vill deala med? :cautious: Nej. Jag sa inget av det. Daremot bokade jag in dem pa den enda lediga slot jag har nasta vecka och band upp mig for ytterligare 4 lektioner. :banghead:
Gör det för hundens skull :)
Stackars hund.

Nu är det bara två veckor kvar tills vi ska flytta! :banana: Ska bli så skönt! Eget bo igen, äntligen. Då är det bara ett roligt jobb som saknas. Men det kommer.

Benet värker lite mindre idag så det går åt rätt håll i varje fall. Hoppas det går över snabbt! Smort med liniment men vet inte om det hjälper. Varmt och skönt blev det i varje fall.

Det går att åka buss dit och sen liten promenad på 2,5 km
Citerat från Upplandsstiftelsen:
Med buss: Du kan ta bussen och kliva av vid avtagsvägen in till Fjällnora, hållplats Fjällnora vägskäl. Från hållplatsen är det ca 2,5 km promenad fram till friluftsområdet.
Vintertid kan du kliva av vid hållplats Sälknä. Följ grusvägen ner mot vattnet för att komma på den plogade skridskobanan som du kan följa för att komma till Fjällnora friluftsgård, ca 4 km.
... slutcitat.
Ja. Men lite sent nu bara
Och jag har 7 akvarium att fixa i helgen

Känner mig lite som ett barn på julafton.... :) Har fått hem en väldigt fin gammal guldpendyl och sitter och väntar på att skruvdragaren ska ladda så jag kan få dit skruven och få upp klockan på väggen. Kommer klockan att fungera..... :nailbiting: ????

Alla eloger till traderaförsäljaren som packade klockan OTROLIGT omsorgsfullt - den säljaren kommer jag inte att tveka att köpa av igen :up: !

Har som ambition att inte säga ett ord idag.
Halsen värker och jag lät lite spännande igår.... Det gick åt massor av vatten och många Fisherman's friend :) Inte ens ett glas vin förbättrade läget. Men det blev roligare. :D
Idag pimplar jag te.

Samlar kraft för att gå ut och skotta. Panikskottade i torsdags natt men det finns massor kvar. Skulle behöva köra ved också men det får nog vänta tills jag är kryare. Än så länge är början av veckan helt oplanerad. Hoppas det fortsätter så. Skulle vara skönt att få tillbringa nån dag i soffan eller läsfåtöljen.

Sitter i bilen utanför lägenheten på Gran Canaria och ska åka till Puerto Rico och prova stranden där :) Maken insåg att han hade dåligt med snus i dosan så han sprang tillbaka till lägenheten för att byta, så vi sitter här och väntar :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
205
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
5 874
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 080
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar