Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett akvarium kvar nu
Tar en liten paus nu med lunch och fika
Claes är ute och klättrar
20190119_111154.webp

La mig i soffan och vaknar nu tre timmar senare. Märks att veckan var lång och jag halvkass. Ett kungarike för en kopp kaffe! Ok har två meter till bryggaren men kunde lika gärna vara två mil i nuläget :p

Vill sy nånting. Typ en väska. Kanske en ryggsäck. Vore bra att ha till jobbet istället för tygkasse.
Väntar på att maken ska komma hem, äta och sen ska vi åka och träna. Får köra bara överkropp, benet pallar inte med.. Tänkte ta en promenad i förmiddags men det gick inte så bra.
Jag är gnällig och klen!

Sitter på akuten. Min uvi blir bara värre trots behandling så nu fick jag åka in för att ta en sticka. Fick reda på att jag är resistent mot en viss antibiotika 😩😩😩😩😩 Nu har jag fått en värsting antibiotika som förhoppningsvis tar död på skiten. Mög.....

Sitter på akuten. Min uvi blir bara värre trots behandling så nu fick jag åka in för att ta en sticka. Fick reda på att jag är resistent mot en viss antibiotika 😩😩😩😩😩 Nu har jag fått en värsting antibiotika som förhoppningsvis tar död på skiten. Mög.....
Jodå känner igen det där
Går på utredning för att lösa min numer kroniska uvi

Jodå känner igen det där
Går på utredning för att lösa min numer kroniska uvi
Jag brukar få typ en uvi en gång vart/varannat år precis när kylan slår till. Men vanligtvis så läker jag ut det själv med värme och tranbärsjuice. Men icke denna gången. Jag sitter mest och panikar över att jag ska få njurbäckeninflammation igen som jag fick för snart tre år sen.

Jag kan leva med mycket men UVI är nog fan något jag inte ens önskar min värsta fiende.

Jag brukar få typ en uvi en gång vart/varannat år precis när kylan slår till. Men vanligtvis så läker jag ut det själv med värme och tranbärsjuice. Men icke denna gången. Jag sitter mest och panikar över att jag ska få njurbäckeninflammation igen som jag fick för snart tre år sen.

Jag kan leva med mycket men UVI är nog fan något jag inte ens önskar min värsta fiende.
Nej det har ju medfört andra problem
Min uvi är symptomlös nästan förutom när den går uppåt eller det blir för mycket bakterier
Men skit ändå

Jag prokrastinerar.. Har en massa jobb som bör göras. Men är sjuuukt trött idag.
Sambon sov också länge idag. Han är ju annars piggelin på mornar.
Vi åt frukost som de där söta uttrarna som florerat på FB etc när de käkar och låter. Så övertrött! Tyckte det var så kul att jag grät och gris-skrattade.

Min mage blir bara sämre. Det beror antagligen på stress. Behöver ju inte gå in på detaljer men jag behöver leta rätt på något som hjälper men jag är för dålig för att ens lämna soffan. Är ensam hemma så om det ska ske måste jag åka själv. Någon som kan rekommendera något som lugnar ner och stoppade?

Min mage blir bara sämre. Det beror antagligen på stress. Behöver ju inte gå in på detaljer men jag behöver leta rätt på något som hjälper men jag är för dålig för att ens lämna soffan. Är ensam hemma så om det ska ske måste jag åka själv. Någon som kan rekommendera något som lugnar ner och stoppade?
Låter kanske skumt men kamomill te och järntabletter. Teet lugnar magen och järntabletter får ju tom den värsta diarre magen att tvärstanna.

Blåbär brukar man väl rekommendera i såna fall?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
205
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
5 874
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 078
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII