Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Problemet är ju den här jävla roadtripen till Skåne som ska inledas på måndag morgon. Jag hade ju behövt ställa in den MEN min polare kommer ju isf avrätta mig. Skulle bli SÅ STEL stämning. Hoppas nästan lite i smyg att hon ställer in men det LÄR väl tyvärr aldrig ske haha
Hmm… jag bor i Skåne… Vi har gränskontroll till resten av Sverige nu för vi har utropat oss självständiga… Och tyvärr, vi tar inte id-kort, vanliga pass eller liknande… så gränsen är stängd :idea:
 
Nu ska vi köra till stallet. Ska förbi en återvinning på vägen för att tömma lite kartong och plast.
Har vattnat ute och inne så det är iaf klart. Tyvärr är det ungefär tusen saker kvar på listan :cautious: :p
 
Det finns det, särbon köper en annan variant än standardvarianten som hans AG erbjuder annars dör hans fötter. AG är ok med det, de får en viss summa att handla kläder/skor för och de väljer själva vad de vill ha (under förutsättning att de uppfyller säkerhetskraven på arbetsplatsen då vad gäller varsel, spiktrampskydd etc).
Känns som bra skor även kan vara en rimlig egen investering? Om man väger det mot de två alternativen ont i fötterna respektive risk för olycka och kroppsskada.
 
Inte så smart... dels kan det vara så att försäkringarna inte gäller och dels kan din uppdragsgivare råka illa ut.
Jag vägrar använda skorna som jag fått av skolan om det inte är någon uppenbar risk. Det är inte värt smärtan de orsakar. Och de andra som jobbar på handelsträdgård har också gympadojor.
Men det måste väl finnas fotriktiga skyddsskor att köpa :confused: ?
Kanske det. Men jag vill inte lägga de pengarna för ett par skor jag bara kommer använda i några månader.
 
Jahapp. Är i källaren och ska dra igång. Är dödstrött men ngt som kommer rädda mitt kreativa flow är att grannarna i en svag stund klämde fram att de hade ett syntigt 80-s band. Så nu pumpar jag deras musik på typ högsta volym här nere. Om ngn är bakis i huset har den personen definitivt kvicknat till nu 😂 🎶
 
Var iväg och köpte proppar, bytte den trasiga proppen i uteproppskåpet och gick sen igenom de andra propparna. De verkade hela även om pluppen på några gick att vicka lite på men de satt ändå fast. Sen gick jag in och provade att koppla in hårfönen i kontakten. Fortfarande ingen ström. Vad gör jag nu? Ringer elektriker?
 
Jag vägrar använda skorna som jag fått av skolan om det inte är någon uppenbar risk. Det är inte värt smärtan de orsakar. Och de andra som jobbar på handelsträdgård har också gympadojor.

Kanske det. Men jag vill inte lägga de pengarna för ett par skor jag bara kommer använda i några månader.

Suck... du är faktiskt skyldig att använda skyddsutrustning som AG/uppdragsgivaren kräver. Plus att skulle du göra illa dig lär inte försäkringen gälla. Att andra skiter i det är inte skäl att låta bli. Får du så ont i fötterna får du be om andra skor eller köpa själv. Det är så det funkar för alla.

Jag är i egenskap av chef ansvarig för de som jobbar åt mig. Dvs det är jag som är ytterst ansvarig när något händer på arbetsplatsen. Det är inte roligt och ännu värre är det när en skada kunde ha undvikits om skyddsutrustningen använts (ja, jag har stått i den situationen). Hade du jobbat för mig hade du inte fått tillträde till arbetsplatsen innan du hade nödvändig skyddsutrustning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 106
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 883
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp