Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är rädd om min kropp. Att skydda den går före allt annat. Det är fan ingen som kommer tacka mig om jag sliter ut mig. Och någon ersättning för sveda och värk kan jag inte heller vänta mig.

Jag kan jobba bättre i utrustning som passar mig så det finns ingen anledning alls att jobba i utrustning som skadar mig. Att jag får gå den här utbildningen är inte heller en anledning att bära utrustning som skadar.

Dessutom är du otrevlig. Med din åsikt vill du bara skada mig. Du har heller inte med saken att göra.
Men om tanken är att du ska jobba med det yrket sedan så väl bara att köpa ett par skyddsskor som passar dina fötter nu. Du kommer ju ändå ha användning för de sen. :confused:
 
Jag har helt otippat blivit antagen till distanskursen "Bilderboken och barnromanen" (jag var reserv och trodde inte att jag hade en chans) :D ! Kul, men när jag läser vidare i kursupplägget ser jag att det kommer att hållas seminarier/föreläsningar. Så....nu måste jag veta när de kommer att vara, och om de går att kombinera med mitt jobb.... :nailbiting:
Kolla vad de menar med seminarium, den kursen jag ska läsa har också "seminarium" vilket innebär att man ska vara aktiv på kursens diskussionssida under några dagar per ämne. :)
 
Nu måste jag bestämma mig. Sjukskrivning eller ej? Jag vet inte. Jag vill inte bara sitta hemma men å andra sidan vet jag inte om jag kommer kunna jobba. Å tredje sidan orkar jag inte berätta för chefen vad som hänt (hon är jättebra, det är inte det). Å fjärde sidan är jag helt slut efter att ha kört typ fem mil, sammanlagt, fördelat på två etapper med några timmar paus emellan.
 
Jag är rädd om min kropp. Att skydda den går före allt annat. Det är fan ingen som kommer tacka mig om jag sliter ut mig. Och någon ersättning för sveda och värk kan jag inte heller vänta mig.

Jag kan jobba bättre i utrustning som passar mig så det finns ingen anledning alls att jobba i utrustning som skadar mig. Att jag får gå den här utbildningen är inte heller en anledning att bära utrustning som skadar.

Dessutom är du otrevlig. Med din åsikt vill du bara skada mig. Du har heller inte med saken att göra.

På vilket sätt skyddar du din kropp om du utför arbete utan skyddsutrustning?

Sedan är du inte heller så himla trevlig.

Om man skriver på ett forum så kan man inte välja vilka som svarar en. Då är en blogg bättre
 
Nu måste jag bestämma mig. Sjukskrivning eller ej? Jag vet inte. Jag vill inte bara sitta hemma men å andra sidan vet jag inte om jag kommer kunna jobba. Å tredje sidan orkar jag inte berätta för chefen vad som hänt (hon är jättebra, det är inte det). Å fjärde sidan är jag helt slut efter att ha kört typ fem mil, sammanlagt, fördelat på två etapper med några timmar paus emellan.
Nu ska väl inte jag uttala mig egentligen då jag skaffade jobb trots att läkaren inte tyckte det var en bra idé, men.. Läkaren ville väl att du skulle vara sjukskriven?
Kanske värt att lyssna på det och ta det lugnt ett tag?
 
Nu ska väl inte jag uttala mig egentligen då jag skaffade jobb trots att läkaren inte tyckte det var en bra idé, men.. Läkaren ville väl att du skulle vara sjukskriven?
Kanske värt att lyssna på det och ta det lugnt ett tag?

Läkaren tyckte jag kunde bestämma själv. Men erbjöd sjukskrivning och har gjort ett intyg.
Sitter jag hemma själv lär jag bli tokig..
 
Jag är rädd om min kropp. Att skydda den går före allt annat. Det är fan ingen som kommer tacka mig om jag sliter ut mig. Och någon ersättning för sveda och värk kan jag inte heller vänta mig.

Jag kan jobba bättre i utrustning som passar mig så det finns ingen anledning alls att jobba i utrustning som skadar mig. Att jag får gå den här utbildningen är inte heller en anledning att bära utrustning som skadar.

Dessutom är du otrevlig. Med din åsikt vill du bara skada mig. Du har heller inte med saken att göra.
För det första var @athena_arabians inte ett dugg otrevlig.
För det andra, om du nu är så himla rädd om din kropp får du väl skaffa ett par mer bekväma skyddskor? I ditt fall som långtidssjukskriven hade jag varit betydligt mer rädd för att göra det ännu svårare för mig att komma tillbaka in på arbetsmarknaden.
Du gnäller på utrustningen, rasterna och att vissa av arbetsuppgifterna är tråkiga. Säg en arbetsgivare som skulle våga anställa någon med ditt bagage och beteende.
 
Slö katt, slö matte 😁

Men jag har faktiskt förutom de dagliga hundmåsten också städat hela huset och fixat lite allmänt här hemma, så lite slappande är välförtjänt 😉
20210821_152407.jpg
 
Fast du behöver ju inte sitta hemma tänker jag, du kan ju ta promenader i fina områden och sånt. Att sitta hemma själv är väl kanske inte så bra heller med psykisk ohälsa, bättre med aktiv vila då tänker jag.

Jag kan inte vara ute och gå hela dagarna. Jag har alldeles för ont i kroppen för att gå längre än typ tre kilometer.. Det ger mig ingenting mer än flera dagars värk tyvärr. Ja, jag har sökt för det. Det konstaterades att de inte vet vad det beror på och sen har det inte hänt mer.
Jag måste bestämma mig snart. Ska ringa chefen imorgon och meddela hur det blir..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 106
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 879
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp