Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller med, många skyddsskor är värdelösa passformsmässigt. Men att inte använda dem när de är ett krav är inte ett alternativ.

Edit: Jag har bråkat med mina borrare många gånger angående hjälm och samma där, att vara utan är helt enkelt inte ett alternativ om man vill vara kvar på arbetsplatsen. Följs inte reglerna stänger jag arbetsplatsen tills kraven uppfylls.
Det är lite sorgligt att många arbetsgivare inte erbjuder bättre arbetsskor från början
Man har ju bara ett par fötter och de ska hålla hela livet liksom AG borde vara rädd om sina anställdas fötter det är ju de som bär verksamheten
På mitt jobb beställs skorna och man har inte ens möjlighet att prova men så många har fått problem så vi får nu åka till en lokal affär och prova ut skyddsskor istället
Jag fick ändå investera i sulor specifikt utformade för mina fötter och det var snordyrt O_o men fötterna mår mycket bättre
 
Det är lite sorgligt att många arbetsgivare inte erbjuder bättre arbetsskor från början
Man har ju bara ett par fötter och de ska hålla hela livet liksom AG borde vara rädd om sina anställdas fötter det är ju de som bär verksamheten
På mitt jobb beställs skorna och man har inte ens möjlighet att prova men så många har fått problem så vi får nu åka till en lokal affär och prova ut skyddsskor istället
Jag fick ändå investera i sulor specifikt utformade för mina fötter och det var snordyrt O_o men fötterna mår mycket bättre
Skyddsombudet borde ha något att säga till om när skyddsutrustningen faktiskt skadar den som bär den.

I skolan har vi tyvärr inget skyddsombud.
 
Skyddsombudet borde ha något att säga till om när skyddsutrustningen faktiskt skadar den som bär den.

I skolan har vi tyvärr inget skyddsombud.

Nu är jag brutalt ärligt... du har fått en chans många skulle vilja ha. Du är ute på praktik, dvs det är nu du ska visa hur suverän du är och att de ska vilja anställa dig. Det är INTE läge att gnälla på skyddsutrustningen.
 
Nu är jag brutalt ärligt... du har fått en chans många skulle vilja ha. Du är ute på praktik, dvs det är nu du ska visa hur suverän du är och att de ska vilja anställa dig. Det är INTE läge att gnälla på skyddsutrustningen.
Jag är rädd om min kropp. Att skydda den går före allt annat. Det är fan ingen som kommer tacka mig om jag sliter ut mig. Och någon ersättning för sveda och värk kan jag inte heller vänta mig.

Jag kan jobba bättre i utrustning som passar mig så det finns ingen anledning alls att jobba i utrustning som skadar mig. Att jag får gå den här utbildningen är inte heller en anledning att bära utrustning som skadar.

Dessutom är du otrevlig. Med din åsikt vill du bara skada mig. Du har heller inte med saken att göra.
 
Jag är rädd om min kropp. Att skydda den går före allt annat. Det är fan ingen som kommer tacka mig om jag sliter ut mig. Och någon ersättning för sveda och värk kan jag inte heller vänta mig.

Jag kan jobba bättre i utrustning som passar mig så det finns ingen anledning alls att jobba i utrustning som skadar mig. Att jag får gå den här utbildningen är inte heller en anledning att bära utrustning som skadar.

Dessutom är du otrevlig. Med din åsikt vill du bara skada mig. Du har heller inte med saken att göra.

Nej, jag vill inte skada dig eller är otrevlig... men du får nog vakna upp och se verkligheten. Att göra dig själv oanställningsbar är ganska osmart och du verkar inte inse att det är det du håller på med. Att vara prinsessan på ärten inom fysiska yrken går inte. Vill man inte ha ett fysiskt yrke så är det högre teoretisk utbildning som gäller.

Men även om man inte vill jobba fysiskt i framtiden är det rätt bra att få ett gott betyg från sin praktikplats.
 
Min kollega håller på att sälja sin tvåa. Han trodde att han kunde få ungefär 4,3 miljoner för den, och skulle i så fall vara nöjd.
Budgivningen är nu uppe i 4,8 miljoner och då har den riktiga visningen inte ens varit än utan det här är bara förhandsbud 😂

Vi övriga på jobbet skojar med honom att det i själva verket bara är vi som fejkbudar 😂
 
Min kollega håller på att sälja sin tvåa. Han trodde att han kunde få ungefär 4,3 miljoner för den, och skulle i så fall vara nöjd.
Budgivningen är nu uppe i 4,8 miljoner och då har den riktiga visningen inte ens varit än utan det här är bara förhandsbud 😂

Vi övriga på jobbet skojar med honom att det i själva verket bara är vi som fejkbudar 😂

Eftersom det nu går så mycket bättre än vad han trodde måste han ju bjuda kollegorna på en helkväll på stan... :angel:
 
Eftersom det nu går så mycket bättre än vad han trodde måste han ju bjuda kollegorna på en helkväll på stan... :angel:
Han sa vid 4,6-budet att han nog får bjuda oss på tårta på måndag, "som tack för stödet" 😂 Den stackarn har både försovit sig och behövt gå tidigare från jobbet under veckan och därtill blivit retad av kollegorna så det här var nog ändå en välbehövlig avslutning 😂
 
Vaknade strax före sju till fint väder 😍, inte minst härligt eftersom 4 av stallets hästar är på utställning 😀. Eftersom dagens domare inte får dömma fjordhäst fick min stanna hemma och passa på att gå en genomgång av en equiterapeut när en annan stallkompis skulle ta ut till sin häst 😊. Passade på att åka och hämta Prinsesstårtan jag vann på Maxi tidigt på fm för att slippa trängs med folk och åkte sen till stallet och red och pysslade :). Medan jag åkte hem för lunch och dusch får hästarna chilla i sina boxar 🥰 innan jag åker tillbaka och älsklingen, han roar sig med att köra tröska idag 🤩.
 
Varit och handlat och svurit över att det inte finns grillade paprikor (eller om det är rökta?) för en person. 370 g burk, vad ska jag göra med den när jag är en person som ska ha en paprika på grillade mackor? Och det står att de håller sig några dagar i kylen. :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 106
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 879
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp