Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två veckor har jag haft praktik hittills. Har två veckor till.

Jag har varit på två ställen.

Men det känns att jag inte är ung längre.

Fattar väl jag med att det märks när man går från sängliggande till full fart. Men att jag har så ont i fötterna är inte normalt. Jag har ju förstört fötterna genom att använda arbetsskor. Senaste veckan har jag dock vägrat arbetsskorna, men fötterna är ju redan sabbade.

Jag är 39 och kan knappt gå på morgonen. Har stora problem med fötterna plus att jag har ett gammalt diskbråck som strular med ryggen. Lägg därtill på att jag förmodligen har ngt reumatiskt som spökar.
Jag är dessutom otränad och överviktig, det påverkar självfallet också.

Tror inte att det är på ngt sätt onormalt att ha lite krämpor om man är otränad/ovan att stå mycket och dessutom inte är purung. När jag jobbade i butik var det många 20-åringar som fick problem med fötterna speciellt i början om de var ovana just pga att de stod så mkt på hårt underlag.
 
Jag är 39 och kan knappt gå på morgonen. Har stora problem med fötterna plus att jag har ett gammalt diskbråck som strular med ryggen. Lägg därtill på att jag förmodligen har ngt reumatiskt som spökar.
Jag är dessutom otränad och överviktig, det påverkar självfallet också.

Tror inte att det är på ngt sätt onormalt att ha lite krämpor om man är otränad/ovan att stå mycket och dessutom inte är purung. När jag jobbade i butik var det många 20-åringar som fick problem med fötterna speciellt i början om de var ovana just pga att de stod så mkt på hårt underlag.
Och så är det VÄLDIGT viktigt med bra skor i flertalet yrken. Vi som jobbar på förskola har alltid inneskor. En del kollegor kör med billiga slit-och-släng-sandaler, men sådana funkar inte för mig i längden. Jag behöver riktiga "arbetssandaler" för att inte få ont i fötterna plus att jag vill att de ska vara antistat-skor annars blir jag TOKIG på alla stötar jag får..... :D De två senaste gångerna har jag haft underbara sandaler av märket Arbesko. De ligger dock på ca 1200 kr, men håller i gengäld väldigt länge. Och är de mest fotvänliga skor/sandaler jag någonsin haft :love: !!
 
Jag ska ställa ut några tavlor på ett galleri. Officiell deadline för inlämning är nästa fredag. Jag ska åka på roadtrip nästa vecka, hemma torsdag natt. Ska börja på en ny tavla idag. Rimlig planering Törnis??

:rofl:
 
Och så är det VÄLDIGT viktigt med bra skor i flertalet yrken. Vi som jobbar på förskola har alltid inneskor. En del kollegor kör med billiga slit-och-släng-sandaler, men sådana funkar inte för mig i längden. Jag behöver riktiga "arbetssandaler" för att inte få ont i fötterna plus att jag vill att de ska vara antistat-skor annars blir jag TOKIG på alla stötar jag får..... :D De två senaste gångerna har jag haft underbara sandaler av märket Arbesko. De ligger dock på ca 1200 kr, men håller i gengäld väldigt länge. Och är de mest fotvänliga skor/sandaler jag någonsin haft :love: !!

Jag har jobbat i butiker där det var krav att jobba i klackar... Tror att jag förstört mina fötter/ben/rygg for life pga.det.
 
Jag är 39 och kan knappt gå på morgonen. Har stora problem med fötterna plus att jag har ett gammalt diskbråck som strular med ryggen. Lägg därtill på att jag förmodligen har ngt reumatiskt som spökar.
Jag är dessutom otränad och överviktig, det påverkar självfallet också.

Tror inte att det är på ngt sätt onormalt att ha lite krämpor om man är otränad/ovan att stå mycket och dessutom inte är purung. När jag jobbade i butik var det många 20-åringar som fick problem med fötterna speciellt i början om de var ovana just pga att de stod så mkt på hårt underlag.

Ja, att vara nära 40 betyder inte att en har kropp som två 20-åringar :D (eller att en nästan 50-åring har kropp som två 25-åringar... taskigt nog :cautious: :rofl:).

Enda sättet att stoppa åldrandet är ju att dö... vilket känns lite väl drastiskt. Jag är för nyfiken för det fortfarande :laugh:
 
Ja, att vara nära 40 betyder inte att en har kropp som två 20-åringar :D (eller att en nästan 50-åring har kropp som två 25-åringar... taskigt nog :cautious: :rofl:).

Enda sättet att stoppa åldrandet är ju att dö... vilket känns lite väl drastiskt. Jag ä för nyfiken för det fortfarande :laugh:

Ja det är bara halta sig fram till kroppen kvicknat till på morgonen hehe.
Min polare brukar likna sin kropp vid ett skruvstäd som måste rätas ut :rofl:
 
Har precis tränat så jag försöker svalna lite innan jag ska ut och se hur vår barnvagga blir med hylla och vit bets. Min man åker på partaj i eftermiddag och kommer hem imorgon så han har med sig barnen ute för aktivering. Kan hända att han inte hunnit något med barnvaggan än :o:rofl:
 
Jag har helt otippat blivit antagen till distanskursen "Bilderboken och barnromanen" (jag var reserv och trodde inte att jag hade en chans) :D ! Kul, men när jag läser vidare i kursupplägget ser jag att det kommer att hållas seminarier/föreläsningar. Så....nu måste jag veta när de kommer att vara, och om de går att kombinera med mitt jobb.... :nailbiting:
 
Senast ändrad:
Och så är det VÄLDIGT viktigt med bra skor i flertalet yrken. Vi som jobbar på förskola har alltid inneskor. En del kollegor kör med billiga slit-och-släng-sandaler, men sådana funkar inte för mig i längden. Jag behöver riktiga "arbetssandaler" för att inte få ont i fötterna plus att jag vill att de ska vara antistat-skor annars blir jag TOKIG på alla stötar jag får..... :D De två senaste gångerna har jag haft underbara sandaler av märket Arbesko. De ligger dock på ca 1200 kr, men håller i gengäld väldigt länge. Och är de mest fotvänliga skor/sandaler jag någonsin haft :love: !!
Egentligen är det ett krav att vi ska arbeta i skyddsskor. Rena döden för fötterna. Men senaste veckan har jag skitit i det och satt på mig mina joggingskor i stället.
 
Men det måste väl finnas fotriktiga skyddsskor att köpa :confused: ?

Det finns det, särbon köper en annan variant än standardvarianten som hans AG erbjuder annars dör hans fötter. AG är ok med det, de får en viss summa att handla kläder/skor för och de väljer själva vad de vill ha (under förutsättning att de uppfyller säkerhetskraven på arbetsplatsen då vad gäller varsel, spiktrampskydd etc).
 
Funderar på att gå till återvinningen, har typ tre kassar fulla, tror jag.
Ska kolla om de tömt containrarna.

Edit: De är tömda igår så jag väntar nog tills i em med att gå dit. :idea:
 
Många arbetsskor som AG erbjuder är värdelösa
Jag och typ hälften av mina kollegor har ont i fötterna
Jag har fått bättre skor men fötterna börjar bli gamla och framfoten börjar dra sig neråt :(

Jag håller med, många skyddsskor är värdelösa passformsmässigt. Men att inte använda dem när de är ett krav är inte ett alternativ.

Edit: Jag har bråkat med mina borrare många gånger angående hjälm och samma där, att vara utan är helt enkelt inte ett alternativ om man vill vara kvar på arbetsplatsen. Följs inte reglerna stänger jag arbetsplatsen tills kraven uppfylls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 106
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 883
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp