Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fasen vad ledbruten jag känner mig. Så har det varit alla dagar med praktik. Nätt och jämt jag kommer upp ur soffan. Men jag har jobbat på bra.

I början att sommaren började jag jobba på mitt gamla jobb igen efter ett längre uppehåll. Jag var helt färdig efter en arbetsdag, hade varken ork eller lust att göra något annat än det jag absolut var tvungen att göra. Då var jag ändå på ett stället jag arbetat på i flera år, med kollegor jag redan känner, du är på ett helt nytt ställe vad jag förstår? Efter en vecka eller två var jag inne i svängen igen och det var inte alls lika ansträngande som i början.

Kämpa på, det kommer bli bättre och du gör det bra!
 
Jaha vad ska jag hitta på nu då. Lyckades efter mycket om och men få ihop mina mysbyxor (och de är mysiga!). Orkar inte börja på något nytt tror jag, det känns lite motigt. Borde väl starta robotgräsklipparen nån timme. Borde trimma kanter också.
 
Nu har jag dålig koll på hur länge du haft praktik, men när jag började jobba på mina två senaste jobb så var jag galet trött de första två veckorna, sedan vande jag mig och kom in i allt på ett bra sätt. Minns fortfarande hur jag en morgon cyklade till nuvarande jobbet, kämpade som en tok på lätta växlar för att orka upp för sista backen och precis då kommer en kollega och svischar förbi mig i full fart på en gammal rostig tantcykel, hojtar "Godmorgon!" och verkar inte ett dugg trött när vi sedan möts på jobbet. Undrade då hur sjutton det var möjligt för honom att ha någon som helst energi då, men det blev bättre med tiden (även om han fortfarande flyger förbi mig i den backen då och då, jag alltid kämpandes, han alltid till synes pigg :) ).
Två veckor har jag haft praktik hittills. Har två veckor till.
I början att sommaren började jag jobba på mitt gamla jobb igen efter ett längre uppehåll. Jag var helt färdig efter en arbetsdag, hade varken ork eller lust att göra något annat än det jag absolut var tvungen att göra. Då var jag ändå på ett stället jag arbetat på i flera år, med kollegor jag redan känner, du är på ett helt nytt ställe vad jag förstår? Efter en vecka eller två var jag inne i svängen igen och det var inte alls lika ansträngande som i början.

Kämpa på, det kommer bli bättre och du gör det bra!
Jag har varit på två ställen.

Men det känns att jag inte är ung längre.
Helt normalt om man har varit väldigt inaktiv under en längre period.
Fattar väl jag med att det märks när man går från sängliggande till full fart. Men att jag har så ont i fötterna är inte normalt. Jag har ju förstört fötterna genom att använda arbetsskor. Senaste veckan har jag dock vägrat arbetsskorna, men fötterna är ju redan sabbade.
 
Vandrar runt i ett kaos här hemma.
Min ork är ju inte vad den borde vara. Just nu måste jag prioritera min ved och trädgård. Städning och annat får vänta. Det märks. :meh:

Ett litet ryck ska jag göra. Jag har en hög med tvätt som jag ska ner till tvättstugan. Fast å andra sidan genererar det ännu större högar med ren tvätt att sortera...

Hunden vill ha en promenad men det får anstå. jag behöver köra ved och jag orkar inte både skogspromenad och vedkörning. Få se om jag är kiaxigare i eftermiddag och kan ta ut honom i skogen då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 109
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 883
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp