Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du är inte oersättlig och det är chefens jobb att fixa in vikarier när folk blir sjuka, så Nej det är inte ditt problem.

Det går inte dela rundorna jag kan köra, så Jo det blir problem. Och jag bryr mig om mina kollegor. Jag fick själv jobba arslet av mig för två veckor sen när en var sjukskriven. Så jag vet hur svårt det är. Ja, vikarier är bra att ha men finns det inga så finns det inga.
 
Vara rädd om mig, ta hand om mig bla bla bla. Hur är det på något sätt gynnsamt att jag sitter hemma?
Jag är ingen läkare men om man mår så dåligt att läkaren planerat inläggning kanske man inte är i skick att själv bestämma om det är lämpligt att arbeta?

Mår du bättre på jobbet än hemma? Jobba.

Mår du lika dåligt hemma som på jobbet? Tja svårt att råda dig där.

Förlät att jag vill att du ska vara rädd om dig. Ska aldrig mer vara omtänksam... men hur ditt jobb löser din frånvaro är inte ditt problem just nu så släpp den tanken.
 
Skönt att Sverige tydligen, äntligen, börjar få ut sina lokalanställda i Kabul och förhoppningsvis även de som arbetat för Sverige i någon kapacitet i Afghanistan. Alla vet vad talibanerna gör med dem de ser som förrädare.

Om jag skämts som svensk så är det hur ambassaden övergav de lokalanställda och bara fick arslet ur med de utsända svenskarna. Som antagligen inte löpte lika stor risk från talibanerna ärligt.
 
Nu måste jag bestämma mig. Sjukskrivning eller ej? Jag vet inte. Jag vill inte bara sitta hemma men å andra sidan vet jag inte om jag kommer kunna jobba. Å tredje sidan orkar jag inte berätta för chefen vad som hänt (hon är jättebra, det är inte det). Å fjärde sidan är jag helt slut efter att ha kört typ fem mil, sammanlagt, fördelat på två etapper med några timmar paus emellan.
Om läkaren vill att du ska vara sjukskriven var de! Jag blev gråtfärdig i morse, min pappa som jag tjatat på sedan jag kom hem att han skulle sjukskriva sig pga av rejäl ohälsa vägrade för att han är en enveten jäkla dum åsna ( ursäkta ordvalet men ibland så 🤨) kunde idag inte ta sig från punkt a till b.. De finns en anledning till att läkaren vill sjukskriva folk då lyssnar man ❤️
 
Dags att roa Trulis med en tur på skogen. Hoppas björken är bort sågad nu från vägen 😅😬 Den rasa efter alla vattenmängder, och vill inte gärna behöva hålla på och vända och greja med honom efter olyckan ...
 
Jag är ingen läkare men om man mår så dåligt att läkaren planerat inläggning kanske man inte är i skick att själv bestämma om det är lämpligt att arbeta?

Mår du bättre på jobbet än hemma? Jobba.

Mår du lika dåligt hemma som på jobbet? Tja svårt att råda dig där.

Förlät att jag vill att du ska vara rädd om dig. Ska aldrig mer vara omtänksam... men hur ditt jobb löser din frånvaro är inte ditt problem just nu så släpp den tanken.

Jag menade bara att jag är trött på att göra den typen av fraser. Vad menas egentligen?

Jag är lojal mot min arbetsgivare. Det är inte alltid bra, men så är det.

Jag mår dåligt hela tiden så det känns som att det spelar ingen roll var jag är. Då kan jag lika gärna vara på jobbet, så behöver jag inte fundera över ekonomin i varje fall.
 
Det går inte dela rundorna jag kan köra, så Jo det blir problem. Och jag bryr mig om mina kollegor. Jag fick själv jobba arslet av mig för två veckor sen när en var sjukskriven. Så jag vet hur svårt det är. Ja, vikarier är bra att ha men finns det inga så finns det inga.
Det kanske har bidragit till att du mår dåligt att du fick stressa så
Finns det inga vikarier alls? Överhuvudtaget?
 
Det kanske har bidragit till att du mår dåligt att du fick stressa så
Finns det inga vikarier alls? Överhuvudtaget?
Nej, det finns ingen som liksom står på stand by och kan hoppa in hursomhelst. Det finns några på timmar som kan komma in och köra små rundor men till landet blir det värre.

Och ja, det är inte mitt problem. Men som sagt, jag bryr mig om mina kollegor.
 
Pausar lite.
Har kört ohemult stora mängder (för att vara mig) ved. SMHI lovar tre dagar regn i mitten av nästa vecka så jag har lite panik. Veden är tillräckligt blöt som det är. Behöver få in så mycket som möjligt under tak.

Är den bara under tak så kan jag lugna mig med staplandet. Enda kruxet är att jag inte kommer in i jordkällaren innan veden är staplad. "vedskjulet" består delvis av taket över källaren :)
 
Jag menade bara att jag är trött på att göra den typen av fraser. Vad menas egentligen?

Jag är lojal mot min arbetsgivare. Det är inte alltid bra, men så är det.

Jag mår dåligt hela tiden så det känns som att det spelar ingen roll var jag är. Då kan jag lika gärna vara på jobbet, så behöver jag inte fundera över ekonomin i varje fall.

Nej ekonomin blir fan inte lycklig över sjukskrivning. Jag har också varit typ där du är. Av ren lojalitet drog jag på em utmattnings depression.

Det är inte heller värt det.

Testa jobba om du tror att du fixar det. Man kan ju alltid ändra sig om man inte gör det.

Samma gäller om man väljer att inte jobba. Det går att avbryta sjukskrivningen.
 
Var iväg och köpte proppar, bytte den trasiga proppen i uteproppskåpet och gick sen igenom de andra propparna. De verkade hela även om pluppen på några gick att vicka lite på men de satt ändå fast. Sen gick jag in och provade att koppla in hårfönen i kontakten. Fortfarande ingen ström. Vad gör jag nu? Ringer elektriker?
Glappar?? Dom ska sitta stenhårt.
 
Ska rulla mot Skåne om en stund, ser att dom utropat sig som självständiga så hoppas man blir insläppt :nailbiting: :D
Hoppas på att jag hinner börja montera nya Ikea köket (Bodbyn) och ev sammanstråla med @Wingates så den lilla "dobbisen" kan sätta den stora dobbisen på plats :D eller så har vi bara en trevlig hundstund.
Jaa det hade varit så kul!
 
Jag är rädd om min kropp. Att skydda den går före allt annat. Det är fan ingen som kommer tacka mig om jag sliter ut mig. Och någon ersättning för sveda och värk kan jag inte heller vänta mig.

Jag kan jobba bättre i utrustning som passar mig så det finns ingen anledning alls att jobba i utrustning som skadar mig. Att jag får gå den här utbildningen är inte heller en anledning att bära utrustning som skadar.

Dessutom är du otrevlig. Med din åsikt vill du bara skada mig. Du har heller inte med saken att göra.
Undra vem som är grymt otrevlig. Du menar alltså att du jobbar på ett företag som inte har försäkringar?

Sluta vara otrevlig när folk hjälper dig.
 
@sthu man får ofta ett slags 'tunnelseende' när man mår som du gör. Det är svårare på något sätt att ändra något än att fortsätta i gamla hjulspår + att jag förstår helt och fullt att det inte är AG utan dina kolleger du är lojal mot, inte konstigt eftersom du vet att de kommer få problem om/när (obs!) läkaren, inte du sjukskriver dig .

Men, även om det är svårt tycker jag att du ska lyssna på din läkare som uppenbarligen anser att du är tillräckligt dålig för att sjukskriva dig. Om du går tillbaka till jobbet och går in i den berömda väggen med dunder och brak, särskilt som du redan nu dras med en svår depression, kommer dina kolleger att få det ännu svårare när AG behöver hitta någon annan som ersätter dig mer långsiktigt.

Förstår helt och fullt att sitta hemma gör inte att du mår bättre, men kanske fundera på vad som gör dig glad, som din trädgård, hänga på katthemmet om du kan det pga allergi. Något som gör dig glad och ger dig energi - inte det enklaste jag vet. Men du måste ta hand om dig själv så det inte blir ännu sämre. Det gynnar ingen, allra minst dig själv.

Kram
 
Då har min guldhäst fått en välbehövlig och skön behandling och jag fått några rekommendationer på hur jag ska massera 😊. Fick frågan om hon är pigg eller åt det andra hållet? Varierar ju förstås men idag var det turbofjording som jag sa 😂. (Taggade ju till i skogen innan jag gav skänkel så jag bara skrattade åt hennes härliga iver 😍 och trots att hon fick sträcka ut i en galopp uppför en backe kändes hon inte nöjd utan fick galoppera några varv inne på ridbanan också, som sagt. Turbofjording idag 😂😍. Sambon kom ihåg tårtan och jag har bytt om i stallet (är ju redan halvvägs) så nu är det dags att åka och fira min kära lillebror 🥰.
 
Banankakan
 

Bifogade filer

  • 20210821_160043.jpg
    20210821_160043.jpg
    352,1 KB · Visningar: 11
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 105
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 876
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp