Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen hemma hos killen jag träffar. Tanken var att lifta hem till honom och gå promenad därifrån hem för att motionera hundarna. Hann bara gå 2 meter så började det plötsligt ösregna... Såå vi sprang in till honom och stannar här tills det slutar. Om det inte slutar ikväll så sover vi över. Jag tänker INTE vara ute i regn mer idag...
 
Nyss hemkommen från grannen där jag blev inbjuden på middag, risotto och ugnsstekt lax + vin. :d

Tre trötta och arga ungar som skrek, grät och bråkade fick mig vilja fly fältet, men taskigt på 40-årsdagen så jag stod ut och det blev trevligt efter en del gråt och tandagnisslan, men nu är jag hemma i sängen i lugn och ro. Ett par blöta hundar på golvet och tre katter i sängen hos mig.

Mätt och belåten, lunchdejt i morgon och en flirt på nätet med en på tok för ung snygging. 🙃
 
Tog bussen fram och åter till Ica. Hämtade ut paket. Och köpte tårta och blombukett till mamma. Hon fyller år på fredag och min syrra bad mig köpa åt henne. Köpte 2 trisslotter oxå
Sedan har jag roat mig inne med att starta om 200a karet..
 
Blev helt klart nu först. Hållt på i streck nästan från 14tiden
 

Bifogade filer

  • 20210818_214909.webp
    20210818_214909.webp
    186,5 KB · Visningar: 14
Försöker smälta att jag gjort arbetstest på cykel idag. Behövdes i min transplantationsutredning.
Den här skröpeltanten visade sig ha 91% av förväntad kapacitet för en kvinna i min ålder. 😮
Chock.
Hur illa förväntas man vara när man är så här gammal?

Jag är ju ständigt irriterad över min dåliga ork och min begränsade kapacitet. Och så är jag nästan "normal"
 
Kom ju på att jag hade presentkort på HM sedan jag fyllde år i Mars :laugh: Så beställde lite nya kläder vilket kan behövas om vi nu ska återgå till normal undervisning, jag har inte köpt ett klädesplagg knappt på 1½ år :angel:
Igenkänning. Jag har inte handlat nåt på väldigt länge

Nu när jag vågar gå på stan igen har jag tittat lite i affärer och allt är ju så himla TRÅKIGT. Milda bleka färger och trista snitt.
 
Lyckades köpa en regnkappa idag! :up:

När jag ändå var ute och åkte stannade jag till och köpte en påse kakor och svängde förbi verkstan. Satte mig medan kundmottagaren hjälpte en kund och gick sedan allvarligt fram och hälsade.

- Jo, den där monteringen av extraljusen ...

Fick en orolig blick och ett försiktigt hej tillbaka.
Stoppade ner handen i väskan och halade fram kakorna som jag la på skrivbordet.

- Jag är jättenöjd, det var väldigt snyggt monterat så jag tänkte bjuda på lite kakor. :D

Fick ett glatt leende tillbaka och tack så mycket. Han skulle hälsa från mig men jag behövde absolut inte ge dem kakor. Han hade blivit så nervös när jag kom in och såg så allvarlig ut att han hade tänkt åh nej, vad har nu hänt! :laugh:

Bästa verkstan, de är alltid så hjälpsamma och vad som än händer så har de alltid tid om något händer. :heart
Nyss hemkommen från grannen där jag blev inbjuden på middag, risotto och ugnsstekt lax + vin. :d

Tre trötta och arga ungar som skrek, grät och bråkade fick mig vilja fly fältet, men taskigt på 40-årsdagen så jag stod ut och det blev trevligt efter en del gråt och tandagnisslan, men nu är jag hemma i sängen i lugn och ro. Ett par blöta hundar på golvet och tre katter i sängen hos mig.

Mätt och belåten, lunchdejt i morgon och en flirt på nätet med en på tok för ung snygging. 🙃
Messade snyggingen på HP och berättade att jag bjudit verkstan på fika. Fick till svar frågan vad jag skulle bjuda honom på?

"Coffee, tea, me?" :laugh:
Blixtsnabb respons: "1 & 3"
Jag frågade om han alltid var lika snabb? ;)
"Beror på .... ;)"

Vad 17 gör jag nu? :bag: :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 138
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 893
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp