Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
1FFAB980-9690-4F03-9402-3214CF239CC9.webp

:laugh: tur det finns ett par broar också och inte enbart viadukter.
 
Jag vill sova mer! :cautious:

😴 Jag med!

Jag tror bestämt att jag behöver ordentligare köksknivar. Min högernäve är sliten efter att ha skurit (mer slitit) itu nötlägget till köttsoppan....Haha.

Jag tar alla mina knivar till en knivslipare en gang om aret sa de blir kirurgiskt vassa ... da ar det latt att slipa dem sjalv for att uppehalla det ett tag. Ar man inte lite lat, som jag ar, sa kan man lata en professionell knivslipare slipa en gang och sedan slipa sjalv varje gang man anvander kniven i fraga. Jag slipar nagon gang da och da ... men inte varje gang jag anvander kniven.
 
Pratade med FK igen och de är otroligt trevliga och hjälpsamma och vill bara så väl och allting är i princip redan beslutat (till min fördel) och handläggaren var bara positiv och empatisk. Jag skulle absolut inte oroa mig för någonting. :idea:

Jag blir genast misstänksam...... För mig var de också snälla. Nu jagar de mig för att jag inte skickat in något sjukintyg. Jag svarade att det behövdes inte jag har ju gått tillbaks 100% Jag vart sjukskriven 2 månader och under tiden 3 olika handläggare? Konstigt.

Ju mindre jag behöver ha att göra med dem desto bättre :)
 
Har precis kommit hem från onsdagens stora städhus. Jag har inte träffat damen i huset (som jag vanligtvis har kontakt med) på ett par veckor, så nu när hon ändå var hemma passade jag på att påminna henne om att jag har avtackat mig två veckor framåt på grund av kissekatt, men att de ändå betalat för en hel månad - tänkte att de nog har summan på direct debit eller liknande.
Fick svaret att det var självklart att jag skulle ha betald semester. Mitt hjärta! 😭
 
75 mm på ett dygn känns som de räcker 😬 Alla gärden har förvandlats till sjöar, hagarna ser mindre roliga ut och de forsar vatten uppifrån bergen i skogen 😫

Men varit med hästarna i flera timmar idag 😍 Deras husse/min Pappa .. Tänk om han kunde vara ärlig någon gång hur han mår .. :banghead: Blir så arg på honom när han inte ber om hjälp.

Där i mot har han fått kontakt med en kusin på sin Pappas sida genom min storasyster. Han tyckte de var jätte kul då han har dålig koll på sina släktingar av olika anledningar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 139
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 893
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp