Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar inte ha såhär svårt att acceptera att sommaren är slut. Tittar på termometern varje gång jag går förbi och önskar att det vore över 25 grader igen. Men nej, den går sakta nedåt.
Jag vill ha värme, sol och sommarkläder länge till. Det här känns inte okej.

Försöker trösta mig med att hästen slipper de flesta jobbiga insekter iaf. Även om älgflugan lär komma snart..
 
Lyckades köpa en regnkappa idag! :up:

När jag ändå var ute och åkte stannade jag till och köpte en påse kakor och svängde förbi verkstan. Satte mig medan kundmottagaren hjälpte en kund och gick sedan allvarligt fram och hälsade.

- Jo, den där monteringen av extraljusen ...

Fick en orolig blick och ett försiktigt hej tillbaka.
Stoppade ner handen i väskan och halade fram kakorna som jag la på skrivbordet.

- Jag är jättenöjd, det var väldigt snyggt monterat så jag tänkte bjuda på lite kakor. :D

Fick ett glatt leende tillbaka och tack så mycket. Han skulle hälsa från mig men jag behövde absolut inte ge dem kakor. Han hade blivit så nervös när jag kom in och såg så allvarlig ut att han hade tänkt åh nej, vad har nu hänt! :laugh:

Bästa verkstan, de är alltid så hjälpsamma och vad som än händer så har de alltid tid om något händer. :heart
 
Jag brukar inte ha såhär svårt att acceptera att sommaren är slut. Tittar på termometern varje gång jag går förbi och önskar att det vore över 25 grader igen. Men nej, den går sakta nedåt.
Jag vill ha värme, sol och sommarkläder länge till. Det här känns inte okej.

Försöker trösta mig med att hästen slipper de flesta jobbiga insekter iaf. Även om älgflugan lär komma snart..
Jag håller med dig! Så sjukt deppigt. Om det hade varit en annan situation i världen hade jag bokat en sista minuten till något varmt land genast!
 
Drömmer mig bort om renoveringar i nya läggan. Men hur ska man våga :nailbiting:
5E8066B9-A662-4157-9D8D-062910DD0C09.webp


Kör ba kör! :D
 
Fick precis besked att en artikel jag skickade för ett tag sedan kom tillbaka med "resubmit after major revision". Och sedan några MAJOR revisionsförlag. Försöker andas i en fyrkant, glädjas över att den inte blev rejected, och samtidigt inte bli överväldigad över allt jobb som återstår.
 
Idag bjöd jag mamma, brorsan och brorsonen på köttsoppa till lunch här hemma 😋🥰 Gullungen är ju för underbart charmig som är så noggrann med att hälsa och säga hej då, finaste pojken ❤. Sen for jag till stallet och passade på att rida i solskenet men också mycket blåsigt så underbaraste pållan och jag tog en kort ridtur med skritt och galopp 😍 och fortsatte in på ridbanan för lite dressyr/travarbete 😊. En av fördelarna med ridbana vid stallet; måste inte rida eller åka iväg och då prompt köra helpass 😊.
Efter 2 timmar vid spisen kände jag inte för att laga middag också (det var mer lockande med att sjunka ner i ett varmt bad efter regnrusket 😍) utan det var alldeles lagom och så gott att lyxa till det med att slänga ihop en räkmacka 😋 och sambon överraskade jag med kräftor till middag 🥰. En kalasfin lillördag 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 138
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 893
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp