Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så jag gick ut efter den där första helt galna regnskuren. Duggade lite. Perfekt då kan jag gå och köpa två äpplen.
Googlar närmsta matbutik. 30 minuter bort, perfekt då lunchen precis har börjat. Skyndar mig iväg med paraply i högsta hugg och så öppnar sig himlen igen.

På två minuter är jag dyngsur. Halva överkroppen (den sidan som höll i paraplyet blev inte jätteblöt), byxor, trosor, bh. Fötterna simmar runt som två små fiskar i skorna. Då håller dessa skor ändå bort regn helt perfekt i vanliga fall.

Jag är inte halvvägs än men nu är jag ändå blöt och jag vill ha äpple så jag marscherar vidare. Vimsar till det totalt och har glömt att coop vid hötorget ligger nere i tunnelbanan så hinner bli sur innan jag till slut fattar.

Tillbaka nu och jag är så himla blöt. Noll ombyte, men jag hittade ett par strumpor i min väska som jag har noll minne av att jag lagt där. Så jag får väl gå runt i strumplästen på jobbet :wtf:
Nu hoppas jag bara att skorna kan torka innan jag ska hem :nailbiting:
 
Regnar och känns som hösten är här. Träden har börjar skifta i lite rött och gult. Det finns fortfarande några gröna tomater och faktiskt några tomatblommor som jag dock gissar dör inom en snar framtid. Dags att lägga undan balkongdynor och kuddar och tömma balkonglådorna.
Nämen nej! Här i södra norrland har vi sol, en del sommarmoln och 27 grader varmt - välkommen till sommaren :p
 
Regnar och känns som hösten är här. Träden har börjar skifta i lite rött och gult. Det finns fortfarande några gröna tomater och faktiskt några tomatblommor som jag dock gissar dör inom en snar framtid. Dags att lägga undan balkongdynor och kuddar och tömma balkonglådorna.
Näe du! Tomaterna växer tills det blir frost.
Jag räknar med att första frosten inte kommer än på några månader
 
Pausar i slitet. Det här är inte riktigt min grej.
20210810_135532.jpg
 
Var är det du praktiserar? Kan du byta?
En herrgård. Det är inte riktigt läge för att byta. Jag har bara den här veckan här, sen ska jag vara på ett annat ställe i 3 veckor. Men sen har vi en praktikperiod till och då ska jag tillbaka hit. Meningen är att jag ska lämna ett designförslag till denna yta, samt en annan rabatt, vilket är en rolig del, och sen köper de in växter och så gör vi klart nästa gång jag är här. Men just det fysiska tunga grävandet hade jag gärna sluppit.
 
Sovit i 20-30 minuter på soffan och ätit en väldigt sen lunch. Var på ICA innan men glömde hämta ut paket så det får bli en andra vända dit om en timme eller så.

Det känns ändå som att det går framåt när det gäller tröttheten. För bara ett par veckor sedan så kom jag hem klockan 13 och låg utslagen på soffan till 16/17. Vilar mindre nu och då jobbar jag ändå 20% mer och med mer krävande arbetsuppgifter.
 
Nu har jag precis haft medarbetarsamtal och i samband med det berättat för chefen att jag är med barn. Det gick bra! Vi är mitt i en omorganisation, jag fick precis en ny tjänst som jag skrev på avtal för innan semestern så jag tackade för hans gratulationer och sa sen "Det ställer oss såklart inför ytterligare utmaningar i organisationen" men han svarade bara "Tack för att du säger så men barn kommer såklart före allt i livet, allt annat får stå tillbaks, och de kommer när de kommer". Det tyckte jag var gulligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 109
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 883
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp