Vilken bra chef
I detta läget i varje fall Han har själv en 1-åring och ska på föräldraledighet nu i september, så han har nog själv huvudet mestadels hemma just nu och kan relatera till hur det är.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken bra chef
I detta läget i varje fall Han har själv en 1-åring och ska på föräldraledighet nu i september, så han har nog själv huvudet mestadels hemma just nu och kan relatera till hur det är.
Förstår din frustration. Jag hade för lite problem för habiliteringen och psykiatrin bytte läkare hela tidenMed risk för att låta extremt uppgiven/vet-inte-vad så känner jag mig som ett hopplöst fall nu
Jag blev ju utskriven från BUP i våras när jag fyllde 18 och nu verkar ingen kunna hjälpa mig. Läkaren på vårdcentralen sa till mig att patienter som mig inte kan hanteras där, eftersom våra fall är för komplexa. Dvs jag behöver tillhöra vuxenpsykiatrin.
Men vuxenpsykiatrin skyller tillbaka ansvaret på vårdcentralen med motivering att patienter som mig ska hanteras där. Sen, när inte det fungerade så skyllde de över ansvaret på habiliteringen.
Och idag var jag på mitt första (och sista?) möte på habiliteringen. Jag blev utfrågad om tusen olika saker och en del frågor var så luddiga att jag inte förstod något alls. Mötet slutade med att de sa "med största sannolikhet har du för stora problem för att vi ska kunna hjälpa dig här".
Så nu verkar det som att ingen kan/tänker hjälpa mig förrän jag mår bättre, eftersom varken vårdcentralen, vuxenpsykiatrin eller habiliteringen kan hjälpa mig. Och resultatet är att allt känns dåligt och att jag känner mig som ett väldigt hopplöst fall
Ja, jag önskar att habiliteringen kunde prata med vuxenpsykiatrin och vårdcentralen och försöka komma överens om något. Men tydligen är det inte habiliteringens ansvar att lösa sånt, så de gör inte sånt…Kan du prata med habiliteringen om att de trycker på så vuxenpsyk tar emot dig? Går oftast lite lättare när kliniker pratar sinsemellan.
Ja, jag önskar att habiliteringen kunde prata med vuxenpsykiatrin och vårdcentralen och försöka komma överens om något. Men tydligen är det inte habiliteringens ansvar att lösa sånt, så de gör inte sånt…
Hittade du mkt blåbär?Har varit i Lunsen och plockat lite blåbär nu blir det falafelrulle på vägen hem
Varför tror du jag slutade efter 2 år ?!Färgar håret. Denna ständiga kamp. Är som mens, ett skit att genomlida en gång i månaden
ELLER HUR!Färgar håret. Denna ständiga kamp. Är som mens, ett skit att genomlida en gång i månaden
Själv är jag nog inne på mitt 22 år typ.Varför tror du jag slutade efter 2 år ?!
Varför tror du jag slutade efter 2 år ?!
ELLER HUR!
Började också när jag var 13 och har inga planer på att sluta! Vem vore man ens då?Har färgat sen jag var 13, är nu 39, sluta är inte ett alternativ. "I'll dye it till I die.” som min husgud Nick Cave så fint sa