Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
I detta läget i varje fall :D Han har själv en 1-åring och ska på föräldraledighet nu i september, så han har nog själv huvudet mestadels hemma just nu och kan relatera till hur det är.

Just det, sen skrattade han och sa att han får tillbakablickar till sitt eget bröllop och sa "När var det ni gifte er, maj va?". Själv gifte han sig i augusti och fick knodd i maj :D Gissar att de hade samma "försöka efter bröllop" tänk och att det gick hastigt.
 
Med risk för att låta extremt uppgiven/vet-inte-vad så känner jag mig som ett hopplöst fall nu :turd:

Jag blev ju utskriven från BUP i våras när jag fyllde 18 och nu verkar ingen kunna hjälpa mig. Läkaren på vårdcentralen sa till mig att patienter som mig inte kan hanteras där, eftersom våra fall är för komplexa. Dvs jag behöver tillhöra vuxenpsykiatrin.

Men vuxenpsykiatrin skyller tillbaka ansvaret på vårdcentralen med motivering att patienter som mig ska hanteras där. Sen, när inte det fungerade så skyllde de över ansvaret på habiliteringen.

Och idag var jag på mitt första (och sista?) möte på habiliteringen. Jag blev utfrågad om tusen olika saker och en del frågor var så luddiga att jag inte förstod något alls. Mötet slutade med att de sa "med största sannolikhet har du för stora problem för att vi ska kunna hjälpa dig här".

Så nu verkar det som att ingen kan/tänker hjälpa mig förrän jag mår bättre, eftersom varken vårdcentralen, vuxenpsykiatrin eller habiliteringen kan hjälpa mig. Och resultatet är att allt känns dåligt och att jag känner mig som ett väldigt hopplöst fall :(
Förstår din frustration. Jag hade för lite problem för habiliteringen och psykiatrin bytte läkare hela tiden
 
Kan du prata med habiliteringen om att de trycker på så vuxenpsyk tar emot dig? Går oftast lite lättare när kliniker pratar sinsemellan.
Ja, jag önskar att habiliteringen kunde prata med vuxenpsykiatrin och vårdcentralen och försöka komma överens om något. Men tydligen är det inte habiliteringens ansvar att lösa sånt, så de gör inte sånt…

Själv känner jag mest att jag inte orkar mer. Det har varit så många vändor fram och tillbaka och jag blir bara förvirrad av det.
 
Ja, jag önskar att habiliteringen kunde prata med vuxenpsykiatrin och vårdcentralen och försöka komma överens om något. Men tydligen är det inte habiliteringens ansvar att lösa sånt, så de gör inte sånt…
O_o
Galet! Då är det ju bara att trycka på så mycket man kan och hänvisa till vad habiliteringen sa. Jobbigt för dig :(
 
Ännu mera skum
Är lek vakt nu...
 

Bifogade filer

  • 20210810_162322.jpg
    20210810_162322.jpg
    427,3 KB · Visningar: 15
De slog mig en sak . Jag kan ha så spända muskler i rygg och axlar att de går upp i nacken där av huvudvärk. Tur man har refit tejp hemma
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 113
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 885
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp