Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att stå och måla på stege var inte kanon för ryggen direkt. Känner mig extremt ledbruten nu. Har tagit en varm dusch och har hällt upp ett glas vin. Lyssnar på Kate Bush och måste snart fixa ngn slag middag. Käkade sushi till lunch när jag målade så hyfsat hungrig igen nu
 
Jag är ingen barnkär person generellt men grannbarnen kan jag inte låta bli att gilla :laugh: När jag gick hem hörde jag en diskussion om hur vinbär ska ätas. 2 småflickor runt 7-8 år hade en högst allvarlig diskussion för ingen av de gillar att äta skalet på vinbären så de kom fram till att först skulle de äta "moset" och sen skalet för man ska inte slösa mat, väldigt viktigt enligt båda två.

Nyss hörde jag en av småflickorna utbrista "titta, titta det är en KATT däruppe!", hon hade tydligen inte trott på de andra grannbarnen när de berättat katterna är på balkongen. Flickorna var sååå fascinerade :rofl: misstänker jag kommer få lite frågor de kommande dagarna, de flesta katterna i området är utekatter så är väl "ovanligt" :laugh:

Håller på att vädra ur inför sovdags och äter lite glass :d
 
Skulle få hämta sonen idag trots att det inte är min vecka. Såg så fram emot det ❤️
Han är trött, en skitsak går fel och han börjar slåss. Han är stark och det gör ont. Allt blev kaos. Blev inte alls någon trevlig kväll. Hjärnan är tom och jag har viktiga beslut jag måste tänka på och ta beslut typ nu. Varför ska allt vara så svårt…
 
Var tvungen att springa ut och vattna några växter. Vattenkannorna var tomma så jag fick fylla dem. Det är inget som går fort. Och där stod jag och huttrade i knappt 14 grader, endast iklädd t-shirt, trosor och sandaler. Regnat hade det också gjort så fötterna blev våta.
 
Skulle få hämta sonen idag trots att det inte är min vecka. Såg så fram emot det ❤️
Han är trött, en skitsak går fel och han börjar slåss. Han är stark och det gör ont. Allt blev kaos. Blev inte alls någon trevlig kväll. Hjärnan är tom och jag har viktiga beslut jag måste tänka på och ta beslut typ nu. Varför ska allt vara så svårt…
Jag förstår att man vill att alla ska vara glada när man ses, men bråk är också en del av livet och en del av relationen. Klen tröst när man är mitt uppe i det men något som ändå är viktigt. ❤
 
Idag sa min chef att det var fantastiskt att arbeta med mig. Jag måste verka mer positiv än vad jag känner mig. Till mina kolleger säger jag att de inte ska höra av sig till mig alls under min semester angående jobb, inte ens om det brunnit ner 😂
 

Bifogade filer

  • 9A44B1F4-97A9-418C-825B-275A4062C525.webp
    9A44B1F4-97A9-418C-825B-275A4062C525.webp
    24,9 KB · Visningar: 70
Fick hem ett par badrumsmattor jag hade beställt, vet inte riktigt va jag tycker. Trodde de skulle va mer blå än va de var (färgen känns lite avmattad), de ligger inte i någon originalförpackning när de kom så kan inte returnera då de skulle ske i originalförpackning i så fall.
Ser typ ut som två handdukar snarare än badrumsmattor... nåväl de va billiga i alla fall kanske va därför. Kanske går de att få mer blåa om man färgar dom? 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 119
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 887
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp