Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och är förbannad på en säljare till hus vi kollat på. Vi tyckte det var för högt utgångspris och lade vad vi tyckte var rimligt. De tänkte på det och avstod, vi tackade för oss då vi inte tycker det är värt mer. Några veckor efter ringer mäklaren och frågar om budet fortfarande gäller, vi säger ja men att vi då vill kolla på huset igen eftersom det var ett tag sedan. Ok, vi kollar på huset och pratar med säljaren, allt verkar tiptop och vi meddelar att budet står och förväntar oss köp då vi tänker att vi hade beslutsfattandet.

DÅ tar säljaren extra betänketid och bara "nej, vill ha högre". Men alltså what?? Ni har inga andra bud och ringde oss och frågade om vårt bud fortf gällde? Varför skulle vi höja oss utan något motbud? Blir så jäkla irriterad att de sköter det så dåligt.
 
Sitter och är förbannad på en säljare till hus vi kollat på. Vi tyckte det var för högt utgångspris och lade vad vi tyckte var rimligt. De tänkte på det och avstod, vi tackade för oss då vi inte tycker det är värt mer. Några veckor efter ringer mäklaren och frågar om budet fortfarande gäller, vi säger ja men att vi då vill kolla på huset igen eftersom det var ett tag sedan. Ok, vi kollar på huset och pratar med säljaren, allt verkar tiptop och vi meddelar att budet står och förväntar oss köp då vi tänker att vi hade beslutsfattandet.

DÅ tar säljaren extra betänketid och bara "nej, vill ha högre". Men alltså what?? Ni har inga andra bud och ringde oss och frågade om vårt bud fortf gällde? Varför skulle vi höja oss utan något motbud? Blir så jäkla irriterad att de sköter det så dåligt.

Ja, det verkar vara ett hopplöst beteende. Desperat. Kan ju alltid svara med att sänka budet lite, lite, tillsammans med ett datum några dagar framåt som utgång bara för att jävlas tillbaka och visa att man inte tänker ställa upp på nåt valsande.
 
Ja, det verkar vara ett hopplöst beteende. Desperat. Kan ju alltid svara med att sänka budet lite, lite, tillsammans med ett datum några dagar framåt som utgång bara för att jävlas tillbaka och visa att man inte tänker ställa upp på nåt valsande.
Eller hur, ett jäkla fram och tillbaka. Mäklaren lät också trött på säljaren, de är vänner privat också så det är nog meckigt. Jag blir bara så jävla trött 😂
 
Antagligen har de inte insett att sommarens galna bostadsmarknad har svalnat betänkligt. Inte att den gått ner men priserna går inte upp.
Jag vet att de köpt nybyggt för exakta summan av utgångspriset genom ryktesvägen... Men utgångspriset speglar inte huset då det är förbehåll för avloppet, renovering i alla rum, inga pantbrev samt dödsbo. Men de kan väl sitta där och vela, vi har sagt vårt.
 
I dag ar det en tidigare morgon an vanligt nu under sommaren. Jag kommer att sitta (det blir ocksa mycket att ga runt med lappar och forsoka gora folk intresserade av att jobba for oss) pa tivolit i ett "bas" fram till runt 9 varje kvall fram till Lordag. 😳 Det ar inte manga som lovat att hjalpa till sa jag raknar med langa dagar ... MEN jag tycker faktiskt att det ar ratt kul ... och jag far bra betalt for det.:sneaky:
 
8B988879-3D1D-48F2-8EC1-48E8A0CB3299.jpeg

Trodde det var stora återvinningen som brann men det är visst den 1500 m hemifrån 🙃
 
Har inbjudan till ett evenemang ikväll. Men jag orkar inte. Behöver hushålla med krafterna om jag ska klara kalas på lördag och en massa vedkörning fram tills dess.

Jag blir trött om jag äter fel. Njurarna är lite kinkiga. Just nu fattar jag inte vad jag gjort. Det jag ätit borde varit OK.

Så jag tittar på Mordkommissionen och sippar te. Njuter av att det är lite sol igen.
 
Har inbjudan till ett evenemang ikväll. Men jag orkar inte. Behöver hushålla med krafterna om jag ska klara kalas på lördag och en massa vedkörning fram tills dess.

Jag blir trött om jag äter fel. Njurarna är lite kinkiga. Just nu fattar jag inte vad jag gjort. Det jag ätit borde varit OK.

Så jag tittar på Mordkommissionen och sippar te. Njuter av att det är lite sol igen.
Ja idag är det så där lagom varmt och skönt här :love: .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 080
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp