Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Å andra sidan får du väl en vedklyv på köpet att använda senare också.

Annars kan han väl swisha mer till nån som levererar hem ved till barnet direkt. Blir ändå en omväg att swisha till verktyg...
Veden är redan fixad för vintern. men det är årsved. Jag har en hel hög klabbar som är garanterat torra men som inte är kluvna eftersom nån snodde min vedklyv för några år sedan. Klabbarna är tänkta att starta säsongen med.

Tyckte det skulle vara enklelt att åka hem till honom och hämta klyven och klyva upp veden. Men det var för mycket arbete tydligen.

Nåväl. Han har betalat en klyv till sin avkomma. Jag ska härbärgera den tills min (avkommans) ved är fixad.
 
Kan relatera till rädslan men försök att vara uppmärksam på dina signaler så kan det säkert gå. Trappa upp långsamt, kan det funka?
Svårt att trappa upp långsamt på ett nytt jobb. Borde väl leta deltidsjobb, men tycker det är svårt att hitta sådana som känns intressanta.
Men jag har läkarsamtal på fredag, så får väl ta upp det då och höra vad hon tycker.

Behöver iaf komma igång med något nu. Kaoset i huvudet blir inte bättre av att fortsätta såhär.
 
Jag har grejer i FYRA olika garderober i stallet 🙈 då har jag inte ens överdrivet mycket prylar, gillar inte att spela tetris med mina prylar så har spridit ut mig 🙈
Jag har en garderob, eller ja snarare höga fack numera, i sadelkammaren och en garderob på skullen :). I det förra stallet fick jag klagomål av hyresvärden att jag bredde ut mig/hade för mkt saker i sadelkammaren....En annan hade betydligt mer men var väl enklare att ge sig på mig....
 
Tycker absolut att jag är piggare nu :) ! Armen och axeln gör mycket mindre ont, och jag har varit ute och fixat med hästarna. Hoppas att det fortsätter så :) . Jag behöver ju inte åka någonstans förrän kl 13 imorgon, så det är rätt lång tid att pigga på sig ytterligare ändå.....
 
Laddar för att åka och köpa en vedklyv.
Har i flera månader bett att få låna exets för att klyva ved till barnet. Han har förhalat oc förhalat. Nu skickade han en länk på en som var till salu.

Praktiskt för honom. Han betalar några hundralappar och behöver inte göra något alls. Varken lasta klyv, passa tider eller ordna något alls. Bara swisha.
Lata gubbskrälle.

Förlåt men vilket svin
 
Man ser inte längre källaren :D

60F18F44-8809-4352-BBBF-5ADDECA921E5.webp


Idag har jag och kollega varit på hembesök 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 098
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 089
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp