Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Startade om den och satte på laddning. Tycker att den laddar ovanligt långsamt....
Under tiden steker jag mangold, squash och tärnad bratwurst för lunch.
Jag är litelite irriterad på vem det nu var som bestämde hur PostNords väldigt icke användarvänliga portal ska funka och se ut.
Behövde på ena paketet fylla i en proformafaktura. För det första är det extremt svårt att hitta, jag som är väldigt haj på datorer/hemsidor osv och har universitetsutbildning inom området fick erkänna mig besegrad och ringa PostNord. Visar sig att man hittar den i en väl gömd drop down meny. Ok, whatever.
Klickar in mig där och börjar fylla i. Får lära mig vad ett EORI nummer är, vad DAP cleared, DAP, EXW och DAT är. Fastnar sedan igen. Fakturanummer. Fakturanummer för en gåva? Testar att gå vidare utan att skriva in det, men jag får inte gå vidare för systemet kräver fakturanummer. Googlar febrilt och läser på om tulldeklarationer på deras hemsida och fattar noll. Får ringa igen.
Snubben som svarar har ingen aning, försvinner en stund och kommer tillbaka och typ "ja alltså, det är bara att skriva ett gäng nollor eller kanske dagens datum eller något."
Varför är fakturanummer satt som obligatoriskt fält för att gå vidare med att deklarera en gåva? Speciellt om man bara kan skriva i massa nollor?
Får hjärnblödning på den här portalen, den går emot typ alla designregler någonsin.![]()
Interjuven gick bra! iförsig bara ett möte med den tekniska divisionen, ska se om de anställer en direkt eller huvud taget eller om man ska prata med ledning också.Anställningsintervju i morgon.![]()
![]()
Fast de vet ju inte hur PostNords portal fungerar? Den har de ju noll insyn i.Ring Tullverket nästa gång när du har sådana frågor. De är MYCKET bättre än PostMord.
Fast de vet ju inte hur PostNords portal fungerar? Den har de ju noll insyn i.
Så det är tullverket som har den urbota korkade idén att man måste fylla i fakturanummer för en gåva!Nä, men jag tänkte på fakturanr, koder odyl. Det är lika på alla transportfirmor (har skickat utomlands med FedEx, DHL och Schenker... en sabla mardröm helt ärligt).
Edit: Försök ALDRIG skicka batterier eller radioaktivt material... det är ett helvete att få iväg skiten![]()
Så posta gul kaka går illa?Nä, men jag tänkte på fakturanr, koder odyl. Det är lika på alla transportfirmor (har skickat utomlands med FedEx, DHL och Schenker... en sabla mardröm helt ärligt).
Edit: Försök ALDRIG skicka batterier eller radioaktivt material... det är ett helvete att få iväg skiten![]()
Det kan inte vara så att hon just lyssnat på radion?Hörde under förmiddagen att en brevbärare blev knivhotad när hen försökte hindra tjuvar att stjäla brev från bilen.
Haha, köksbordet blir ofta så hos oss med.Jag är friÄr lat och tar bussen hem istället för att gå. Ska vila lite hemma, äta och sen sätta igång med disk, piffa till matbordet med duk och sånt. Lillsyrran klagade under helgen på att mitt matbord är en avstjälpningsplats och inte går att äta vid så får väl fixa det
![]()
Här också.Samma här![]()
Nu ska jag prata med Ledningen i morgon!Interjuven gick bra! iförsig bara ett möte med den tekniska divisionen, ska se om de anställer en direkt eller huvud taget eller om man ska prata med ledning också.
Jag är friÄr lat och tar bussen hem istället för att gå. Ska vila lite hemma, äta och sen sätta igång med disk, piffa till matbordet med duk och sånt. Lillsyrran klagade under helgen på att mitt matbord är en avstjälpningsplats och inte går att äta vid så får väl fixa det
![]()
Haha, köksbordet blir ofta så hos oss med.
Samma här![]()
Tror att det är lite standard faktiskt....Här också.![]()