Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förklaringen till att jag var så sänkt igår var min tandlagning.

Idag är jag fortfarande svullen och känner mig lite allmänt sjuk. Plus att munnen smakar var. Vilket bör vara en omöjlighet eftersom de borrade upp tanden, spolade rent och la i mängder av bakteriedödande gojs innan allt förseglades? Det var ju inte ens någon påtaglig inflammation innan heller. Hade jag inte varit i en transplantationsutredning hade ingen bekymrat sig över den där svaga skuggan på röntgenbilden.

Morr. Hade tänkt åka och lyssna oå en gratiskonsert idag men som jag ser ut så vill jag inte ut bland folk. Svårt att prata också när kinden är påverkad.
Har du fått nån antibiotika
Annars bör du nog kontakta vården
 
Har nu golv i sovrum, barnrum och badrum/hall. Resten är i princip blottat bjälklag (som mår bättre än väntat tack och lov). Mängden vägg minskar också stadigt 🙈 Nästa vecka ska de vara fyra plus pappan men barnet är ledigt så pappan kan nog inte göra så mycket. Planen är att det när veckan är slut (dvs typ söndag) så ska det finnas golv att gå på iaf. Men det ska dras slang för vattenburen värme också.

Bild på tillfällig toa. I gästhuset som också är luftigt :p 42DBE819-E2FF-4329-9274-BE87285D6B09.webp
 
Nej, borde inte behövas? Allt som eventuellt kunde tänkas vara påverkat låg ju nere i en rotkanal och rengjordes ordentligt. Plus att de fyllde med bakteriedödande medel. Medlet ska verka där i fyra månader innan de borrar upp och sätter en permanent lagning.
Utan att vara helt säker så tror inte jag heller det behövs, det är normalt att bli svullen och kan nog komma mer efter ett tag. Borde inte heller kunna bildas var så snabbt tänker jag… kanske är medlet som smakar eller nåt sånt?
 
Åkte med mamma och valde ut tapet till ett av deras rum igår. Ska hjälpa till att tapetsera - kul :) ! Nu fick jag själv nyvaknat "tapetsug" också. En tapet som jag har kikat på förut till vårt sovrum är på RIKTIGT bra rea nu på Rusta, och jag funderar faktiskt på att åka och köpa några rullar! Det jobbiga är att vårt lilla sovrum (ca 2 x 3 meter) helt måste tömmas på möbler om jag ska komma åt att tapetsera. Förra gången hade jag kvar sängen där inne, men det var verkligen inte helt optimalt. Så det är en säng, en byrå och ett klädskåp som måste lyftas ut.... :wtf:
Men har inte du nyligen tapetserat om där? Eller det kanske var någon annan här som skrev att den skulle tapetsera om sovrummet :cautious:
 
IMG_20210731_114333405.webp

Mannen i mitt liv ❤️
När man är med honom då existerar inte andra saker runt omkring , vi är i vår bubbla.

Ett varv på skogen i skritt lite lagom sådär innan de började regna. Han var nöjd, de märks när han motionerar även om de inte är regelrätt träning så varvar han ned och blir lugn. Tacksamheten att vi fann varandra, kanske när vi både behövde de som mest ❤️
 
Min kropp har antagligen fått chocken av att nästan ständigt vara i rörelse tex att jag ständigt gick 7 våningar istället för att ta hissen på jobbet till väldigt mycket stillasittande hemma som gjort mig otäckt lat 😳. Gissningsvis har jag fått nån ischiassmärta eller så för det blir värre när jag sitter länge och betydligt bättre vid rörelse! WHO säger 10.000 steg om dagen för hälsosam livsstil och 15.-16.000 för viktnedgång så var bara att ladda ner en stegräknare-app och börja gå 😄✌.
 
Min kropp har antagligen fått chocken av att nästan ständigt vara i rörelse tex att jag ständigt gick 7 våningar istället för att ta hissen på jobbet till väldigt mycket stillasittande hemma som gjort mig otäckt lat 😳. Gissningsvis har jag fått nån ischiassmärta eller så för det blir värre när jag sitter länge och betydligt bättre vid rörelse! WHO säger 10.000 steg om dagen för hälsosam livsstil och 15.-16.000 för viktnedgång så var bara att ladda ner en stegräknare-app och börja gå 😄✌.
Jag har gått upp massor i vikt sen jag började plugga för ett år sedan. Ändå rör jag på mig runt 10000 steg /dag under skolveckorna. Vissa dagar mindre och andra dagar mer. Men innan gick jag ännu mer.
Plus att jag småäter mer när jag sitter ner. Ändå går jag en fysisk utbildning men kroppen har lagt på sig mer än jag trodde det var möjligt.
Tror att åldern spelar in också. Min mamma var likadan. Liten och späd och sen efter 30 började hon lägga på sig mer. Märkligt det där. Måste vara ämnesomsättningen eller något.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 100
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 787
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 092
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 991
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp