Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gått upp massor i vikt sen jag började plugga för ett år sedan. Ändå rör jag på mig runt 10000 steg /dag under skolveckorna. Vissa dagar mindre och andra dagar mer. Men innan gick jag ännu mer.
Plus att jag småäter mer när jag sitter ner. Ändå går jag en fysisk utbildning men kroppen har lagt på sig mer än jag trodde det var möjligt.
Tror att åldern spelar in också. Min mamma var likadan. Liten och späd och sen efter 30 började hon lägga på sig mer. Märkligt det där. Måste vara ämnesomsättningen eller något.
Samma här, blev en superstor skillnad för mig efter 30. Från att ha varit underviktig och tunn och ha svårt för att gå upp i vikt till att plötsligt börja lägga på mig. Har aldrig någonsin haft en ”mage” förut men visst sjutton har jag fått det nu! Fyller 33 år. Har inte ändrat mina matvanor eller fysisk aktivitet. Börjat dricka lite mer alkohol (vinintresse) men det är långt under vad som är ”normalt intag”.
Kroppen har verkligen förändrats sedan jag fyllde 30 år (fyller 33 år i år).
 
Förklaringen till att jag var så sänkt igår var min tandlagning.

Idag är jag fortfarande svullen och känner mig lite allmänt sjuk. Plus att munnen smakar var. Vilket bör vara en omöjlighet eftersom de borrade upp tanden, spolade rent och la i mängder av bakteriedödande gojs innan allt förseglades? Det var ju inte ens någon påtaglig inflammation innan heller. Hade jag inte varit i en transplantationsutredning hade ingen bekymrat sig över den där svaga skuggan på röntgenbilden.

Morr. Hade tänkt åka och lyssna oå en gratiskonsert idag men som jag ser ut så vill jag inte ut bland folk. Svårt att prata också när kinden är påverkad.
Inte ett dugg omöjligt,jag har flera gånger fått åka in akut pga tandvärken hugo och var som bara väller upp när dom tar av den tillfälliga fyllningen. En gång värkte det igenom tandköttet (typ som hovbölder kan komma ut på ovansidan)
 
Jag har gått upp massor i vikt sen jag började plugga för ett år sedan. Ändå rör jag på mig runt 10000 steg /dag under skolveckorna. Vissa dagar mindre och andra dagar mer. Men innan gick jag ännu mer.
Plus att jag småäter mer när jag sitter ner. Ändå går jag en fysisk utbildning men kroppen har lagt på sig mer än jag trodde det var möjligt.
Tror att åldern spelar in också. Min mamma var likadan. Liten och späd och sen efter 30 började hon lägga på sig mer. Märkligt det där. Måste vara ämnesomsättningen eller något.
Visst har det med åldern att göra. Jag har lagt på mig en hel del vikt de senaste, säg, 5 åren (är 52 år). Lite åt de överviktiga hållet säkert, men jag har bestämt mig för att acceptera min ändrade vikt i stället för att bli upprörd och kämpa emot den.... :)
 
Druckit alldeles för mycket kaffe och tvättat selunderlägg 😁 Trulen måste ju vara ren och fin. Dock fundersam på vart mitt bästa har försvunnit, letar överallt i stallet, hemma i tvättstugan plus selkammaren. Någon har gömt de för mig 🧐 Öppna dörren till selkammaren idag slog igen den lika fort, orkade inte ta tag i röran som min pappa ställt till med nu när han håller på och byter tak. Verktyg överallt, tror vi får bygga en egen liten bod år honom 😬
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 100
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 787
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 092
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 991
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp