Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dagens låt är "Börja om från början". Har lyckats med konststycket att räkna fel och sticka en väst som är 20 cm för bred. 30 cm och nio dagars arbete, good bye! Jag är mer förundrad och fnissig över min bedrift än sur, det var fina terapitimmar, men ändå??? Att jag inte provade tidigare?! Hade känslan ända från början att den kändes stor, men stickade och stickade.

20210731_121353.webp


Meeen som sagt, börja om från början, börja om på nytt. Varför ska man sörja den tid som flytt? 😂
 
Blev visst brunch istället framför friidrotten: nybryggt kaffe följt av c-vitamin som dryck, nykokt ägg med örtsalt, lakritsfröknäcke med ost, rökt skinka, gurka och paprika samt naturell yoghurt med färska blåbär och jordgubbar samt paleogranola. Mumsigt!

Om nu bara friidrotten håller måttet och blir lagom spännande så blir dagen bra!😀
 
Försöker lära barnet att man inte kan få allt, att man inte bara kan köpa och köpa…


Råkade köpa den här och försöker rättfärdiga det hela med att jag också velat ha en sån ganska länge. Vet inte riktigt hur jag ska förklara detta pedagogiskt för barnet när han kommer imorgon :angel:

Visa bifogad fil 74571
Om du inte orkar vara pedagogisk så fick du kanske det i present 😇
 
Men är in den pedagogiska förklaringen just att du har längtat efter en sådan länge, och äntligen tyckte att du hade råd att köpa den :) ?
Ja, det är inte så dumt 🙂
Men han kommer ha svårt att acceptera att den inte är hans. Bara hans… 🙈
Det är kanske det som får bli lärdomen av det hela, både det ovan och att allt inte bara är hans.

Ja… han är kanske lite bortskämd men va tusan 😍 Jag vill bara inte att han ska ta allt för givet lixom, även om han får saker. Det är svårt! Och han har ett väldigt humör… 😬
 
Min han sätter inte ens på sig sin. Han skyller på de ena och det andra fast läkaren sagt åt honom att han måste ha den pga av andningsuppehåll.
Alltså vad är det här egentligen? Som min pappa, han fick (köpa…) hörapparater, i början tyckte han de var SÅ bra och man kunde prata normalt med honom igen. Nu har han dem typ bara på sig i skogen när han lyssnar på fåglar. Aldrig hemma. Så typiskt 🤦‍♀️
 
Ja, det är inte så dumt 🙂
Men han kommer ha svårt att acceptera att den inte är hans. Bara hans… 🙈
Det är kanske det som får bli lärdomen av det hela, både det ovan och att allt inte bara är hans.

Ja… han är kanske lite bortskämd men va tusan 😍 Jag vill bara inte att han ska ta allt för givet lixom, även om han får saker. Det är svårt! Och han har ett väldigt humör… 😬
Hur gammal är sonen?
Allt (humöret, svårt med acceptans att man måste dela med sig, osv) det du beskriver är helt normalt vid unga åldrar :) .

Mvh, Dagisfröken Galileo Galile ;)
 
Han är fyra :)
Och jag vet det egentligen, svårt ibland bara hur man ska hantera det hela…
Helt förståeligt. Jag brukar säga till oroliga föräldrar - som undrar över liknande - att det är helt normalt för åldern att bete sig på det viset. Men att jag också förstår att det är svårare för föräldrarna att hantera, eftersom de har ett annat förhållande till barnen än vad jag har. Om ett barn t.ex blir arg på mig, tar jag tar det naturligtvis inte lika personligt som man gör som förälder.
 
Helt förståeligt. Jag brukar säga till oroliga föräldrar - som undrar över liknande - att det är helt normalt för åldern att bete sig på det viset. Men att jag också förstår att det är svårare för föräldrarna att hantera, eftersom de har ett annat förhållande till barnen än vad jag har. Om ett barn t.ex blir arg på mig, tar jag tar det naturligtvis inte lika personligt som man gör som förälder.
Tack 🤗
Ska försöka tänka på det!
 
Förklaringen till att jag var så sänkt igår var min tandlagning.

Idag är jag fortfarande svullen och känner mig lite allmänt sjuk. Plus att munnen smakar var. Vilket bör vara en omöjlighet eftersom de borrade upp tanden, spolade rent och la i mängder av bakteriedödande gojs innan allt förseglades? Det var ju inte ens någon påtaglig inflammation innan heller. Hade jag inte varit i en transplantationsutredning hade ingen bekymrat sig över den där svaga skuggan på röntgenbilden.

Morr. Hade tänkt åka och lyssna oå en gratiskonsert idag men som jag ser ut så vill jag inte ut bland folk. Svårt att prata också när kinden är påverkad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 099
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 787
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 091
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 991
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp