Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så att jag ringde sotaren om min köksspis som inte vill ha fyr och han hävdade ju köldpropp i skorstenen
Men nu har jag eldat i kakelugnen som har samma skorsten i två timmar och där brinner det jättebra :confused:
Men lögn i h-vete att det tog fyr i köksspisen :crazy:
Borde inte skorstenen vara tillräckligt uppvärmd efter två timmars brasa förvisso en liten brasa men en pigg brasa
 
Var iväg och hämtade 3 stycken små Yunnilinus, dvärgbotia efter jobbet. Det tog ett tag att få tag på dem. Ska skaffa fler om jag hittar dem på Imazo mfl
Mitt BS kom idag, vi gick en promenad i raskt tempo, min höft gnällde rejält efteråt, så jag fick ta Paraflex när jag kom hem.
Nu har jag bokat Eckerö resa till mig på söndag, har ett antal biljetter där att åka upp
 
När min man har köpt hem litteratur och hans fru får en stark känsla av att hon bör läsa samma bok 😅😂

872201B6-5EE7-4AA6-B1EE-DD3C70432954.jpeg
 
Så att jag ringde sotaren om min köksspis som inte vill ha fyr och han hävdade ju köldpropp i skorstenen
Men nu har jag eldat i kakelugnen som har samma skorsten i två timmar och där brinner det jättebra :confused:
Men lögn i h-vete att det tog fyr i köksspisen :crazy:
Borde inte skorstenen vara tillräckligt uppvärmd efter två timmars brasa förvisso en liten brasa men en pigg brasa
Är du säker på att de har samma kanaler då?

I våran skorsten finns det 4 kanaler, 3 till rum nere och 1 till övervåningen.
2 av kanalerna har man dessutom murat om vid något tillfälle och korsat dom så att den logiska uppdelningen är ombytt :angel:
Tack o lov när vi flyttade till huset så hade han som var sotare då full koll på vårat hus, han hade sotat i det i över 40 år... och han lärde oss massor :love:

Skorstenar kan vara ett äventyr var bara det jag ville säga... :p
 
Är du säker på att de har samma kanaler då?

I våran skorsten finns det 4 kanaler, 3 till rum nere och 1 till övervåningen.
2 av kanalerna har man dessutom murat om vid något tillfälle och korsat dom så att den logiska uppdelningen är ombytt :angel:
Tack o lov när vi flyttade till huset så hade han som var sotare då full koll på vårat hus, han hade sotat i det i över 40 år... och han lärde oss massor :love:

Skorstenar kan vara ett äventyr var bara det jag ville säga... :p
Men om det har varit fyr i två timmar borde väl hela skorstenen var något uppvärmd :confused:
Jag vet inte alls hur kanalerna går men jag har bott här i 15 år nu och det aldrig varit så här svårt att få det att brinna :crazy:
Och i kakelugnen tog det ju fart på ett kick den har ibland varit kinkig tidigare år
Eller förresten det är en cronspis jag säger alltid fel :o
Sotaren menade att det borde vara gemensam kanal
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 330
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp