Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Retrievers alltså! Vi kan lägga till diken, pölar, sjöar, hav och odefinierbara fläckar (troligen kiss...:yuck:) Men till mina labbars ära måste jag säga att de inte rullar sig i bajs. Inte så ofta i alla fall. :laugh:

Sjukt att det kan skilja så mycket raser emellan. När jag ser min dvärgpinscher och pappas flatte ihop så kan jag inte ens förstå att de är samma djur. Bruce är skarp i blicken, har stor integritet och muttrar på varenda sak han inte gillar. Flatten är.. nåt jäkla sprattelfnatt? Han ser genuint puckad ut, har noll styr på sin stora kropp när han flänger runt och är dumglad precis jämt. Två helt fantastiska individer, på helt olika sätt. Kommer de överens? Beror vem utav dem du frågar :D
 
Försöker motivera mig själv till att skriva ut ett symönster på cirka 90 sidor. Det går sådär. Behöver visserligen mäta vilken storlek maken har först, så jag inte behöver printa ut alla storlekar. Han är inte hemma just nu så jag behöver i och för sig inte skriva ut någonting än. Men 90 sidor! Det är många papper det..
Kanske är läge att köpa en annan projektor ändå. Det kanske lönar sig i längden. Men de är ju så sjukt dyra!
 
Känns som en förkylning håller på att bryta ut och inte var det väl det smartaste draget att sitta på kall stallgolv igår men men 🤷‍♀️. Pållan har fått sitt och får vila idag med; hon har ju fått motion 6 dagar/v varav blivit riden 5 dagar i veckan den senaste tiden så det behöver jag inte känna "ångest"/dåligt samvete för 😊. Kan med gott samvete krypa ner i soffan igen med en ny glass (Magnum Double Gold Caramel Billionaire)☺. God men lite väl söt, Cornetto Dragon jag testade igår var ju mer uppfriskande 😋.
 
Sjukt att det kan skilja så mycket raser emellan. När jag ser min dvärgpinscher och pappas flatte ihop så kan jag inte ens förstå att de är samma djur. Bruce är skarp i blicken, har stor integritet och muttrar på varenda sak han inte gillar. Flatten är.. nåt jäkla sprattelfnatt? Han ser genuint puckad ut, har noll styr på sin stora kropp när han flänger runt och är dumglad precis jämt. Två helt fantastiska individer, på helt olika sätt. Kommer de överens? Beror vem utav dem du frågar :D

Hehe, kan de dem framför mig och det skulle kunna vara mina labbar och familjens jack russell du beskriver. Vill dock inte sträcka mig så långt att mina labradorer ser puckade ut :mad::laugh:, men glada jämt, jämt, jämt, och det där med integritet känner de inte till. :D Vem som bestämmer, den lilla fyrakilos saken eller trettiokilos björnarna är given.
 
Hehe, kan de dem framför mig och det skulle kunna vara mina labbar och familjens jack russell du beskriver. Vill dock inte sträcka mig så långt att mina labradorer ser puckade ut :mad::laugh:, men glada jämt, jämt, jämt, och det där med integritet känner de inte till. :D Vem som bestämmer, den lilla fyrakilos saken eller trettiokilos björnarna är given.

Vi hade en ganska sharp looking flatte i min ungdom också, ståtlig herre. Men denna? Not so much 🤷‍♀️ 😅
 
Han måste ha varit one of a kind. :D Har fått för mig att flattar är, om möjligt, ännu flamstramsigare än labradorer.

Det var han! Stor för sin ras, bred och ståtlig bringa med mycket päls, såg lite ut som en lejonhanne när han bröstade upp sig. En riktigt vacker hund. Men ja, flatte då.. minns särskilt hans fnatt när man var på väg ner till havet på smal stig och han kom farandes som en riktig pansarvagn. Då var det bara ur vägen som gällde, missade man att han kom bakifrån så flög man i luften 😅
 
Det var han! Stor för sin ras, bred och ståtlig bringa med mycket päls, såg lite ut som en lejonhanne när han bröstade upp sig. En riktigt vacker hund. Men ja, flatte då.. minns särskilt hans fnatt när man var på väg ner till havet på smal stig och han kom farandes som en riktig pansarvagn. Då var det bara ur vägen som gällde, missade man att han kom bakifrån så flög man i luften 😅

Låter som att hans skönhet balanserade upp punchigheten lite. :D

Mina murbräckor har lärt sig den hårda vägen att inte springa på folk. Kan de låta bli att springa in i hus, träd, osv, vilket de tack och lov kan, varför då springa på folk? 🤷‍♀️ :D
 
Jag sitter och pustar ut efter ett tufft träningpass och tuggar samtidigt på en bit baklava som är så äcklig att jag nu ska sluta tugga på den och slänga den i soptunnan istället. Hatar när man köper godsaker också är de inte ens goda! Trodde inte ens att det fanns äcklig baklava, men den här var så honungsindränkt att tänderna typ klistrade ihop. Där får jag för att jag försöker stötta nya lokala förmågor! 🙄 Får skicka dit svärfar så att han kan ge dem en uppsträckning, han gör den godaste baklavan i världen! 😍
 
Sådär nu har jag alla Nan Ingers ponny ungdomsböcker, Ridsommar på Västanås, Önskas Köpa Litet Sto, Piglet trilogin, Rosettjakten, Natt med Häst och Ponnyallsvenskan (anlände just, den har varit hopplös att få tag på). Det är min barndom och så bra skrivna att de fortfarande håller :heart

Har jag glömt någon? Buttan och Mankan var för unga och fotoböckerna är jag inte intresserad av.
 
Sådär nu har jag alla Nan Ingers ponny ungdomsböcker, Ridsommar på Västanås, Önskas Köpa Litet Sto, Piglet trilogin, Rosettjakten, Natt med Häst och Ponnyallsvenskan (anlände just, den har varit hopplös att få tag på). Det är min barndom och så bra skrivna att de fortfarande håller :heart

Har jag glömt någon? Buttan och Mankan var för unga och fotoböckerna är jag inte intresserad av.
Avis juuu
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 330
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp