Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han måste ha varit one of a kind. :D Har fått för mig att flattar är, om möjligt, ännu flamstramsigare än labradorer.

Mina grannar hade en flatte som var extremt högt tränad räddningshund (en av 10 i Sverige med just den träningen när det begav sig). Han var TOTALT flaky när man träffade honom och ja, hissen gick inte upp hela vägen :rofl: Men han älskade verkligen människor och andra djur :heart han brukade smita och komma in på besök hos oss och dåvarande katter blev alltid vansinniga på honom, hans kärlek var inte besvarad :laugh:
 
Kollar Över Atlanten.
Det är på i bakgrunden här också. Jag hade blivit TOKIG på den båten.... Trångt och litet, och så ska man samsas med en massa okända människor..... O_o Plus att jag har lätt för att bli sjösjuk, så jag hade existerat hela resan med en förfärlig ångest över att det skulle bli storm/att vågorna skulle bli högre, osv.... :nailbiting: Men det är lite smått underhållande att se andra människor utsättas för det.... :D
 
Det är på i bakgrunden här också. Jag hade blivit TOKIG på den båten.... Trångt och litet, och så ska man samsas med en massa okända människor..... O_o Plus att jag har lätt för att bli sjösjuk, så jag hade existerat hela resan med en förfärlig ångest över att det skulle bli storm/att vågorna skulle bli högre, osv.... :nailbiting: Men det är lite smått underhållande att se andra människor utsättas för det.... :D
Jag tycker det verkar coolt. Men skulle garanterat bli landsjuk sen. :D
 
Känner mig hemsk matte till min katt(har haft öroninflammation och blodöra.
Andra dagen jag rensade hennes öron och hon är inte glad på mig just nu. Försöker muta henne med kattgodis men hon vill inte alls. Hoppas hon kommer fram snart igen
 
Låter som att hans skönhet balanserade upp punchigheten lite. :D

Mina murbräckor har lärt sig den hårda vägen att inte springa på folk. Kan de låta bli att springa in i hus, träd, osv, vilket de tack och lov kan, varför då springa på folk? 🤷‍♀️ :D
Jag har wachtel, de springer även in i hus, bilar och träd :cautious: Självbevarelsedriften är extremt låg, vadå inte hoppa rakt ut från den två meter höga stenen? :nailbiting::crazy:O_o
 
C737839E-DC7A-4E51-9E44-E2B4992B9BEF.jpeg


Mm okej, tack fitbit, men nu är jag på väg hem från stallet. Och ska duscha, fixa middag (och Häagen-Dazs) och se på tv. Så shush you!
 
Bruce gör likadant. Han ser ut genom porten när vi kommer ner med hissen och då stannar han utanför hissen och sätter sig ner med ett litet gny. Får man med honom försöker han stryka sig längst väggen ut genom dörröppningen och kissa på dörrposten, vilket han inte får, så då får man lyfta och bära honom bort till parken medan han piper :grin: Så då kan man släppa ner honom på den blöta gräsmattan, han kissar som han landar och sen vänder sig om och klättrar upp på benen på en igen.
Kailzie brukade också vara lite sådan. Hon kunde komma och hämta en med den största entusiasmen: "Matte, matte, matte, jag behöver kissa, kissa, kissa NUUUU!" :bump::bump::bump::bump:
Så öppnade man dörren, hon såg att det regnade och ba: "Alltså näe det var inget..." och gick tillbaka till soffan. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 330
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp