Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har för första gången på typ två år kunnat träna en halvtimme utan problem och dessutom känt att jag egentligen hade orkat mer.

Jag har haft stora bekymmer med min rygg efter en olycka för många år sedan. För två år sen var jag så dålig att jag hade flera perioder efter varandra där jag inte kunde gå på veckor och efter att själva muskelsmärtorna lagt sig tog nervsmärtorna över. Jag som annars älskade att promenera i timmar runt naturområdena kunde inte ens stapla ett varv runt kvarteret 😅

Men! Efter mer eller mindre total vila i ett års tid känns kroppen stark igen! 👍 Jag orkar, jag har inte ont längre, jag kan böja mig ner och ta upp saker från golvet utan problem, jag kan lyfta tungt, jag kan gå i nerförsbackar utan att benen viker sig och jag har inte svimmat av smärta på evigheter. Framsteg 😁
 
Ligger påklädd under täcket och känner mig lite kall. Funderar på att gå till åvs idag, har 2-3 kassar med förpackningar.
Men nu ska jag ta filten och lägga den ovanpå täcket så jag blir varm.
Är trött.
Råkade ta fel medicindos (lunchdosen) i morse men kunde justera genom att ta delar av morgondosen också, så det blev rätt ändå. :up:
 
Dotterns nya klassföreståndare verkar ha svårt att förstå att det inte är lönt att försöka ringa mig på mobilen :banghead: Hon svarade bara att de ringer det nummer som ligger i klasslistan. Jaha, varför lämnade jag då in en blankett i början av terminen där jobbnumret är angivet? :cautious:
Jag vill givetvis inte ha jobbnumret i klasslistan så att andra föräldrar kan ringa mig för att fråga om icke-akuta saker.
 
Dricker kaffe och ska strax leta fram regnkläderna, Trulis måste köras. De finns inget dåligt väder bara dåliga kläder :angel: Högst upp på min önskelista just nu är allväderskläder till stallet som är gjorda för den miljön.
 
Klev precis upp. Tittade ut. Jahapp

D52B3F92-3259-4519-B810-54A2A043F84B.jpeg
 
Har för första gången på typ två år kunnat träna en halvtimme utan problem och dessutom känt att jag egentligen hade orkat mer.

Jag har haft stora bekymmer med min rygg efter en olycka för många år sedan. För två år sen var jag så dålig att jag hade flera perioder efter varandra där jag inte kunde gå på veckor och efter att själva muskelsmärtorna lagt sig tog nervsmärtorna över. Jag som annars älskade att promenera i timmar runt naturområdena kunde inte ens stapla ett varv runt kvarteret 😅

Men! Efter mer eller mindre total vila i ett års tid känns kroppen stark igen! 👍 Jag orkar, jag har inte ont längre, jag kan böja mig ner och ta upp saker från golvet utan problem, jag kan lyfta tungt, jag kan gå i nerförsbackar utan att benen viker sig och jag har inte svimmat av smärta på evigheter. Framsteg 😁

Vad var det för olycka, om det inte är okänsligt att fråga?
 
Är genomsnorig och dum i huvudet idag.
Fattar inget av plugget.

Intervjun gick bra men fattar inte hur jag ska kunna commit till två heldagar i veckan med jobb när det är hysteriskt mycket plugg. Vet inte hur jag ska ha råd med något annars. Så tänkte att jag slänger mig rätt in i total stress bara direkt :D
 
Sovmorgon idag. Har ju börjat tidgare jämnt men idag startade jag hemifrån klockan 7 pga av att jag skulle hämta upp en sak till jobbet. Innan så hade jag sett till att vara på jobbet med saken kl 7 men nu känner jag att Nä jag börjar 7.

Göttigt värre

Tog 1h på jobbet och uppdaterade en hemsida.

Jag gör det jag måste men känner inte att jag aktivt kommer göra mitt jobb som tidigare med massor av engagemang. Jag är här och jag löser det jag ska.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 330
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp