Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud, trodde att jag skulle kunna jobba i lugn och ro hemifrån på förmiddagen men nu är tydligen operation takbyte igång på laggårn. Det skulle ske under sommaren så det känns ju rimligt i oktober 😂 Ställningsbygge och materialleverans. Helt plötsligt känns vår stora gård trång.
 
Vilket härligt väder nu på förmiddagen; soligt och frisk klar luft :love: så tog ut hankatten en stund i sele och gick ner till vägen och vände; först var han missnöjd och tyckte säkert det var under hans värdighet men sen verkade han rätt nöjd då kopplet var tillräckligt långt för han skulle kunna hoppa upp på brunn osv. Så länge kisse medicinerar får han finna sig i att vara ute under uppsikt, sista dosen med smärtstillande är intagen och den är smaskig tycker katten :p.
 
Hade hästarna inne inatt så väckte dem med frukost på bädden. Åkte sen och simmade 2000 m, handlade, åkte hem och släppte ut hästar och höns och nu ligger jag och slöar, slänger ostkrokar till vovvarna och boll till Lille Skrutt.
 
Ska ha föreläsning kl 13, vi hade planeringsmöte i morse på zoom. Druckit kaffe men tror jag ska sova en stund om jag ska orka med eftermiddagen, somnade inte för ens klockan 3 inatt .. 😫 Så trött på att aldrig få sova ifred. Stress påslag antagligen.
 
Pust. Modern ska komma några dagar på besök. Försöker stålsätta mig.
Igår när jag inte svarade direkt på sms skrev hon syrligt: ”jaha jag förstår att du inte är intresserad av att prata med mig”.
Jag låg och sov. Har dessutom knappt orkat prata med ngn senaste dagarna
 
Pust. Modern ska komma några dagar på besök. Försöker stålsätta mig.
Igår när jag inte svarade direkt på sms skrev hon syrligt: ”jaha jag förstår att du inte är intresserad av att prata med mig”.
Jag låg och sov. Har dessutom knappt orkat prata med ngn senaste dagarna
Har hon inte fattat att du är sjuk?

(hinta om att det kan vara nåt akut smittsamt? 🤒 :D )
 
Njurläkaren ringde för att diskutera senaste proverna.
Han sa att min fosfatvärden är bättre. Men att med tanke på njurarnas tillstånd beror det sannolikt inte på att jag är bättre, utan på att jag inte får i mig tillräckligt med mat. Risken är att kroppen börjar bryta ner muskler istället. Så - mer mat. Hur nu det ska gå till. Det mesta är småäckligt. Kämpa tanten. Kämpa.

Remiss har också gått iväg för att skapa en dialysfistel. Så dialys kan påbörjas detta år.
 
Glass på julstjärna :confused: :nailbiting:??? Låter giftigt.... :D!

Äter vaddå sa du?! Detta kräver en bild! O_o

Nu har jag tagit en bild. Tillverkaren säger att den var finare innan vi åt men då tänkte han minsann inte på att fota :p

IMG_20211005_131642.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 330
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp