Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min mammas moster lämnade aldrig hemmet utan hela och rena underkläder, för man visste ju aldrig när man t.ex. kunde råka ut för en bilolycka och hamna på sjukhus. Till historien hör att hennes man körde som en biltjuv, så det var kanske inte helt orealistiskt att det skulle kunnat ha hända..... :D

Fanns en gång i tiden då jag alltid hade ett par rena trosor och en engångshyvel i väskan. Inte i händelse av sjukhusvistelse dock :D
 
Hemma från loppisen, och det här var nog min sista. Helt bedrövlig organisation på em/kväll. För att slippa vänta på instruktioner så efterfrågade jag de lathundar bi brukar använda. Fick till svar att det brukar vi inte alls. Eh. Jag har själv skrivit lathundar så jo, det brukar vi :banghead:
 
Var förbi morfar en sväng innan jag åkte till stallet då mamma gärna ville rida ett markarbetspass i skritt och trav, som gick bra 🤩 och eftersom pållan inte har gått en timme på ett litet tag passade jag på att rida ut en liten sväng och galopperade lite på skogsvägen 😍 och så härligt med höstlöv som både virvlade runt i vinden och mys att skritta genom löv"hav" på marken 😍. Medan älsklingen mumsade på kräftor och öl sjönk jag ner i badbaljan med en god cider 👌. En överlag bra lördag med andra ord 💞
 
När jag var inlagd på psyket 2012, fick de in en dement tant.
Hon fick mest sitta i soffan i stora rummet. Verkar som de hade glömt att sätta på/byta blöjor på henne, för det stank :turd: :turd: om henne.
Och inte blev det bättre av att hon rotade i sina byxor...
Och sedan klämde på och åt av apelsinerna i en skål på bordet...
Sorgligt!

Den här personen verkade ha hygglig hygien så att säga, bara att det virrade omkring. Personalen brukade passa lite men trodde väl inte att det skulle vandras runt och rota i andra rum mitt i natten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp