Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Njuter av att ha haft huset fullt av folk idag. :love: Hundkursen startade dagen med frukost hos mig. Så UNDERBART att kunna umgås med folk inomhus igen. Ja, över huvud taget att kunna umgås.

Hunden var överlycklig när det fanns många människor i hans kök. Dessutom människor som alla gillade att klia pappis.
 
Njuter av att ha haft huset fullt av folk idag. :love: Hundkursen startade dagen med frukost hos mig. Så UNDERBART att kunna umgås med folk inomhus igen. Ja, över huvud taget att kunna umgås.

Hunden var överlycklig när det fanns många människor i hans kök. Dessutom människor som alla gillade att klia pappis.
Ja, visst är det trevligt :) ? Jobbet hade sin första personalfest igår sedan corona. Kräftskiva :) ! Men jag måste erkänna att det nästan känns lite konstigt att man FÅR göra så..... :nailbiting: :D
 
Vad håller jag egentligen på med? Sprungit 36,5 kilometer i dag. Under 7 minuters tempo. Helt utan långdistansträning i fickan. :D
Backyard ultran höll på i 5 timmar, och mina ben är lite sura på mig nu men mår ändå oförskämt bra :angel:

Börjar bli hungrig igen trots att jag åt för bara någon timme sen, enligt klockan har jag gjort av med 2000 kalorier så den är väl ursäktad. :p
Har tackat ja till att spela med kompisar om en stund men skulle nog helst mosa ner mig i soffan och råka somna, vi får väl se vad det blir.
 
Samma här! Angående organisationen alltså :D
Varifrån är de gråa boxarna ifrån?

Clas Ohlson :) Blev super!

3B91C5CB-F426-4B95-B668-518584C97D8B.jpeg
 
Hmm, jag har tvättid från 15-18 + en timmes torktid. När jag var nere och hängde upp sista tvätten i torkskåpen 20 i sex så var det redan en maskin som dunkade runt. Ska bli intressant om vederbörande hivar ur min tvätt ur torkskåpet eller inte om jag inte plockar ut det innan sju.

Ack ja, dessa tvättstugor och tvättider. Finns det något mer svenskt än passiv-aggressiv irritation över det?
 
Hmm, jag har tvättid från 15-18 + en timmes torktid. När jag var nere och hängde upp sista tvätten i torkskåpen 20 i sex så var det redan en maskin som dunkade runt. Ska bli intressant om vederbörande hivar ur min tvätt ur torkskåpet eller inte om jag inte plockar ut det innan sju.

Ack ja, dessa tvättstugor och tvättider. Finns det något mer svenskt än passiv-aggressiv irritation över det?
Den får väl vänta tills kl blir 19
 
100% euro dollar!!!

Kommer aldrig gå utanför dörren utan allt jag behöver för en eventuell sjukhusvistelse.

*mobilladdare
*retinol
*concealer
*fashionanel sjukhus
*råbiff
*bordeaux
Du påminner mig om min mormor som ALDRIG gick ut utan fickspegel, ögonbrynspenna och läppstift.
När hon bröt lårbenshalsen vid 93 år ålder (pga ramlat från en stege inne för att hon inte nådde upp till gardinstången där något skulle rättas till :angel: ) och hamnade på sjukhus UTAN detta nödvändiga. Då skickade hon en snäll läkare att ringa till mig att akut åka och hämta det + underkläder och komma med till sjukhuset.

Dag 3 efter operationen så tyckte sköterskorna att hon var för pigg för sitt eget bästa, när hon började gå runt med en kaffevagn till de andra som låg inne och inte kom ur sina sängar... :love: Min älskade mormor :heart

Det där var första och enda gången hon låg på sjukhus dessutom.
 
Hmm, jag har tvättid från 15-18 + en timmes torktid. När jag var nere och hängde upp sista tvätten i torkskåpen 20 i sex så var det redan en maskin som dunkade runt. Ska bli intressant om vederbörande hivar ur min tvätt ur torkskåpet eller inte om jag inte plockar ut det innan sju.

Ack ja, dessa tvättstugor och tvättider. Finns det något mer svenskt än passiv-aggressiv irritation över det?
Oförskämt börja tvätta innan tiden är slut, hoppas denne inte tar ut din tvätt ur torkskåpet!

Tyvärr är väl irritationen en klassiker... finns inget bättre än nuvarande system där jag bor, helt låst och endast den som tvättar kan komma in! Annars blir det ju allt möjligt krångel... på förra stället hade vi en ung kille som flyttade in, sket i tvättstugereglerna och fick ett smärre utbrott i stil med en 3-åring över att han inte fick tvätta en söndag eftermiddag, och han poängterade flera gånger att det var ju SÖNDAG :rofl: Han blev inte populär 😅
 
Du påminner mig om min mormor som ALDRIG gick ut utan fickspegel, ögonbrynspenna och läppstift.
När hon bröt lårbenshalsen vid 93 år ålder (pga ramlat från en stege inne för att hon inte nådde upp till gardinstången där något skulle rättas till :angel: ) och hamnade på sjukhus UTAN detta nödvändiga. Då skickade hon en snäll läkare att ringa till mig att akut åka och hämta det + underkläder och komma med till sjukhuset.

Dag 3 efter operationen så tyckte sköterskorna att hon var för pigg för sitt eget bästa, när hon började gå runt med en kaffevagn till de andra som låg inne och inte kom ur sina sängar... :love: Min älskade mormor :heart

Det där var första och enda gången hon låg på sjukhus dessutom.
Min mammas moster lämnade aldrig hemmet utan hela och rena underkläder, för man visste ju aldrig när man t.ex. kunde råka ut för en bilolycka och hamna på sjukhus. Till historien hör att hennes man körde som en biltjuv, så det var kanske inte helt orealistiskt att det skulle kunnat ha hända..... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 449
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp