Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kravlade mig upp till 09:30 iaf, var en lång dag igår.

Red bästa hästen till 61,60%, mitt bästa resultat ever :love: :bump:

(ever som på de fem starter i programträning jag gjort senaste året heh.. Ruttad tävlingsryttare här va 😅)

Missbedömde helt hur mycket tid vi hade efter hans första start så blev alldeles för lång framridning, vi var båda rätt matta när det väl var dags att starta.

Men det blir en lärdom att ta med till nästa gång i november!

Idag ska jag plugga lite men mest bara chilla. Kolla lite budget/kvitto-appar (finns det någon bra för båda?), kolla lite kläder på nätet.. Mysa bara ☺️
 
I nåt slags vidare försök att se om jag fått minskat Lukt/smaksinne på riktigt, eller om jag bara inbillar mig så har jag sprayat handleden full med parfym som jag sniffar på, och jag känner lite, men kanske bara max en fjärdedel eller så. Gud vad svårt det känns att försöka avgöra om man inbillar sig just det, eller inte.
 
Just plockat ut sista plåten kanelbullar ur ugnen. Barnet fyller 20 imorgon, på kanelbullens dag. Det är tradition att vi äter kanelbullar. Men eftersom hon nu är vuxen och har ett eget liv blir firandet idag istället.

Om en stund blir det smörgåstårta.
 
Jahaja, jag kanske ska släpa mig ut och städa efter den efterlängtade röjningen vi gjorde igår i ladan. Allt som ska till återvinningen ska sorteras i högar och så ska det sopas ordentligt, sen är jag nöjd!
Det stora otympiga skrivbordet i pysselrummet (f.d sadelkammare) åkte också ut. Det ska ersättas med ett smidigare skrivbord till symaskinen. Sakta med säkert så blir det ordning!
 
Ute och hämtat fisk
 

Bifogade filer

  • 20211003_135806.jpg
    20211003_135806.jpg
    314,6 KB · Visningar: 5
Var iväg till grannsamhället en sväng för att byta pinkod i bankomaten till mitt nya bankkort; himla smidigt ändå faktiskt och testade kortet när vi handlade lite inne på ICA, funkar grejt 👍. Hur skönt som helst att inte behöva tanka och bara åka förbi bensinmacken med rekorddyrt bensin på över 17 spänn, fy fan 👎.
 
Försöker vara kreativ angående hästens bandageskydd. Hon promenerar bara 5-10 min i nuläget, så inget superstarkt behövs. Men det hade ändå varit bra med något som håller lite längre än en halv promenad..... Testar nu plastpåse förstärkt med silvertejp under, både på in- och utsida. Plastpåsen spänner jag fast med rem ovanför hasen. I morse testade jag enbart plastpåse och rem, med resultatet att hoven hade skrapat hål på påsen innan promenaden var slut. Hon verkar inte besvärad av min uppfinning, och jag hoppas att jag får till något som funkar kl 5 på morgonen..... :up:
 
Har bara gjort nödvändiga saker i helgen som dammsugit, torkat golv och tvättat utöver hästarna. De har ju regnat hela helgen och regnar och blåser idag med. Trulbert har vilat en hel vecka och han skulle behöva klippas men vete tusan när jag ska ha tid .. Snark.

Just nu sitter jag och försöker skriva ihop den inviduella reflektionen om dockteatern som ska in ikväll senast.
 
Haha! Läste min journal för att jag var rädd att det skulle stå att jag var typ en hypokondrisk inbillningssjuk tant. Det har genomsyrat hela min sjukhusvistelse. Att ngn ska tro att jag typ simulerar mina eventuella besvär eftersom de inte kan fatta vad jag lider av. Så varje gång nån vårdpersonal frågat hur jag mår har jag sagt att ”jag mår bra”, ”jo det är helt okej” osv.
Står nu "stoisk pat" :rofl:

Liksom.
"Hej Törnis hur mår du?".
Jag: "jo men är kanon, ska inte klaga"
Läkaren: "du har 130 vilopuls, oklart blodtryck, andfådd, 39 graders feber..."
Jag: "jaha nej men känns helt okej, inga större konstigheter"
 
Försöker vara kreativ angående hästens bandageskydd. Hon promenerar bara 5-10 min i nuläget, så inget superstarkt behövs. Men det hade ändå varit bra med något som håller lite längre än en halv promenad..... Testar nu plastpåse förstärkt med silvertejp under, både på in- och utsida. Plastpåsen spänner jag fast med rem ovanför hasen. I morse testade jag enbart plastpåse och rem, med resultatet att hoven hade skrapat hål på påsen innan promenaden var slut. Hon verkar inte besvärad av min uppfinning, och jag hoppas att jag får till något som funkar kl 5 på morgonen..... :up:
Funkar det inte med silvertejp?
Jag har gjort av med ett antal rullar silvertejp vid diverse hovbekymmer :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp