Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha! Läste min journal för att jag var rädd att det skulle stå att jag var typ en hypokondrisk inbillningssjuk tant. Det har genomsyrat hela min sjukhusvistelse. Att ngn ska tro att jag typ simulerar mina eventuella besvär eftersom de inte kan fatta vad jag lider av. Så varje gång nån vårdpersonal frågat hur jag mår har jag sagt att ”jag mår bra”, ”jo det är helt okej” osv.
Står nu "stoisk pat" :rofl:

Liksom.
"Hej Törnis hur mår du?".
Jag: "jo men är kanon, ska inte klaga"
Läkaren: "du har 130 vilopuls, oklart blodtryck, andfådd, 39 graders feber..."
Jag: "jaha nej men känns helt okej, inga större konstigheter"
Hästmänniskor! Stackars läkare
 
Vi blev nästan utan diskmaskin!:nailbiting: Den stod still med felkod och gick inte att stänga av, men med google som servicesupport fick vi igång den igen. Klarar inte ens en dag utan den 😅
Jag är utan diskmaskin. Den dog. Ny anländer på tisdag men tills dess är det förfärligt. Jag diskar och diskar och diskar. Händerna blir torra och röda. Diskbänken är ett kaos.

Kan man ta in på hotell tills diskmaskinen kommer?
 
Hemma efter utflykt fick nästan allt handlat, glömde två saker - alla som hänger i vgv vet att detta inte är ett helt okänt fenomen för mig ;)

Tungt och släpa hem och ha ordning på alla påsar. Men nu sitter jag framför datorn med en sushi :d och försöker freda den så gott det går från Megaras attacker.
 
F93E2F8D-04CF-4D77-A8D9-4978170E94A7.jpeg


Katterna har paxat fåtöljen som sin. Bra för katterna men jag är inte helt säker på att den får plats sen när huset är färdigt 🙈
 
Seg dag idag, inte fått gjort allt jag tänkte. Men har vart dyngtrött hela veckan efter att förra helgen blev så intensiv så får va nöjd ändå. Tvätten blev iaf gjord, duschat och tog en sväng till närbutiken för lite mjölk. Nu ska bara kaffet bli klart så ska vi mysa hela kvällen! Har dragit fram täcket till soffan för extra mys :D Katterna är väldigt nöjda över planen, det stormar så mycket ute att ingen av de sagt minsta pip om att öppna balkongen 😅
 
Vi blev nästan utan diskmaskin!:nailbiting: Den stod still med felkod och gick inte att stänga av, men med google som servicesupport fick vi igång den igen. Klarar inte ens en dag utan den 😅

Jag är utan diskmaskin. Den dog. Ny anländer på tisdag men tills dess är det förfärligt. Jag diskar och diskar och diskar. Händerna blir torra och röda. Diskbänken är ett kaos.

Kan man ta in på hotell tills diskmaskinen kommer?
Valde bort diskmaskin när jag flyttade hit pga billigare hyra, det gör mig inget egentligen men det är sant, så fort man diskat klart och fått fint så får man börja om igen 🤯
 
Fått barnets förkylning, hoppas den inte blir värre. Ska testa mig imorgon. Irriterande på många andra sätt men också för att jag har tre paket som jag måste hämta ut och det stressar mig lite, tiden har inte gått ut men ändå! Brukar hämta direkt annars.

Ska väl ta och äta strax, tomt utan barnet som åkt till sin andra förälder ❤️

Tvättar och stör mig lite på att jag inte har mer plats att hänga på efter den här maskinen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp