Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns som att främst alternativ två kräver typ en budget på ca 20 mille samt ett starkt månadsvis inflöde av cash 😅

Om du tänker sig Sthlm alltså. Du kanske kan köpa en nedgången imperial-våning i Havanna tex. Noterade även att säkerheten på Nationalmuseum i Havanna var tämligen…. slapp. Du kan säkert ta en Rembrant under armen och smita ut, som budgetalternativ. Bor du i Havanna behöver du dessutom inte semestra i Palma. Allt är bättre i Havanna (utom möjligen Wi-Fi uppkopplingen ;) )
... Eller så flyttar man ut en bit från Stockholm :idea:
Pissst @Voeux
Norra sidan är något billigare än söderut. Därför jag bor här och inte i Sörmland längre. Men luften här känns friskare på något vänster!
Bästa hade ju varit att ha en mindre våning på söder eller strax söder om söder (där jag är uppvuxen) men man kan ju inte få allt heller men men någon dag kanske vem vet :D

Edit: eller våning och våning förresten, en lägenhet går bra det med :D
 
Vågar man säga att man precis har tagit körkort? :banana::nailbiting::bump:

Trafikinspektören jag fick var så himla trevlig och rolig! När vi kom tillbaka gav han mig hans surfplatta och sa att jag skulle bocka in det alternativet jag ville (godkänd/underkänd). Så jag sa "men då väljer jag godkänd…", sen avslutade han med att säga "bästa körprovet idag" :laugh: :love:

Idag är dessutom morfars födelsedag :heart
Wooohooo supergrattis! Fan så bra kämpat :love:🥳🥳🥳🤩

Visar ju bara att den där andra var en rövhatt :heart
 
Glädjeämnena i huset skiljer sig åt. Sambon har i flera dagar pratat om sin nya älskling som ska komma. Nu skickade han halvt hysterisk av glädjefnatt bild på det älskade, efterlängtade underverket som lastats och är på väg. Detta alltså:
A50FAACD-CD20-489B-9D25-9EEF5BC366DC.webp


Jag är mer: ”Happ, en gulsvart plåtburk.. Lika upphetsande som att gå till tandläkaren typ.”

Valp däremot! 😍
 
... Eller så flyttar man ut en bit från Stockholm :idea:
Pissst @Voeux
Norra sidan är något billigare än söderut. Därför jag bor här och inte i Sörmland längre. Men luften här känns friskare på något vänster!
Bästa hade ju varit att ha en mindre våning på söder eller strax söder om söder (där jag är uppvuxen) men man kan ju inte få allt heller men men någon dag kanske vem vet :D

Edit: eller våning och våning förresten, en lägenhet går bra det med :D

Ut i obygden? Nej nu blev jag så upprörd att jag tappade telefonen rakt ner i räkpastan.
 
Glädjeämnena i huset skiljer sig åt. Sambon har i flera dagar pratat om sin nya älskling som ska komma. Nu skickade han halvt hysterisk av glädjefnatt bild på det älskade, efterlängtade underverket som lastats och är på väg. Detta alltså:
Visa bifogad fil 71803

Jag är mer: ”Happ, en gulsvart plåtburk.. Lika upphetsande som att gå till tandläkaren typ.”

Valp däremot! 😍
Jag tycker att båda känns som rejäla glädjeämnen :D
 
... Eller så flyttar man ut en bit från Stockholm :idea:
Pissst @Voeux
Norra sidan är något billigare än söderut. Därför jag bor här och inte i Sörmland längre. Men luften här känns friskare på något vänster!
Bästa hade ju varit att ha en mindre våning på söder eller strax söder om söder (där jag är uppvuxen) men man kan ju inte få allt heller men men någon dag kanske vem vet :D

Edit: eller våning och våning förresten, en lägenhet går bra det med :D
Alltså, det ÄR ju dyrt här i Sörmland. Men naturen är magisk i stora delar av Sörmland. Allt böljande vackert landskap med ekar etc och allt djurliv! 😍
Norr om Sthlm är ju så mkt mer plattland à la gammal sjöbotten. Men, som du säger, mkt billigare!
Fick man välja utan att tänka på ekonomin hade jag velat bo i Sörmland tills jag dör typ. 1 h till Sthlm och mitt i den här naturen..😍
Sen kanske vi iaf måste flytta nedåt för att ha råd med ytor nog, både i hus och mark.
 
Alltså, det ÄR ju dyrt här i Sörmland. Men naturen är magisk i stora delar av Sörmland. Allt böljande vackert landskap med ekar etc och allt djurliv! 😍
Norr om Sthlm är ju så mkt mer plattland à la gammal sjöbotten. Men, som du säger, mkt billigare!
Fick man välja utan att tänka på ekonomin hade jag velat bo i Sörmland tills jag dör typ. 1 h till Sthlm och mitt i den här naturen..😍
Sen kanske vi iaf måste flytta nedåt för att ha råd med ytor nog, både i hus och mark.
Man får så enormt mycket mer för pengarna här upplever jag det som. Iaf tidigare har det varit så men verkar hålla på att ändra sig något då det byggs så mycket överallt.
 
Man får så enormt mycket mer för pengarna här upplever jag det som. Iaf tidigare måendet verkar hålla på att ändra sig något då det byggs så mycket överallt.
Ja, jag hemnetknarkade en del och det är ju mkt billigare.
Men IOM att andra halvan jobbar mkt i DK och vi känner folk nedåt i landet kan det vara ett alt sen när det blir läge.
 
Vågar man säga att man precis har tagit körkort? :banana::nailbiting::bump:

Trafikinspektören jag fick var så himla trevlig och rolig! När vi kom tillbaka gav han mig hans surfplatta och sa att jag skulle bocka in det alternativet jag ville (godkänd/underkänd). Så jag sa "men då väljer jag godkänd…", sen avslutade han med att säga "bästa körprovet idag" :laugh: :love:

Idag är dessutom morfars födelsedag :heart
Whoop, whoop! :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
434
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
14 395
Senast: doppler
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp