Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste ut Den ofrivilliga bruden igår (otroligt stark bok!) och tänkte låna hem något nytt. Bibliotekarien i Auschwitz, tänkte jag mig. Men, se, det gick inte för biblioteket hade redan uppnått månadens kvot för ebok-utlån.... :down: Så nu får jag vänta till den 1 maj för att kunna låna.... :meh:
 
Börjar bli trött och ska väl ta och sova. Fastnade vid datorn. Blev lite pepp av att hitta intressanta utbildningar och att chatta med vänner. Men ja, imorgon ska jag upp tidigt, ut med hundarna på långpromenad och sedan försöka sy lite. Länge sedan nu, men har fått inspiration och bra idéer :D
 
Hemma och jobbat klart straxt fore halv 2 pa eftermiddagen. och det ar FREDAG! :up: Nu vantar jag bara pa att Maken ska komma hem innan jag oppnar en flaska merlot som ocksa ska racka till pizzan jag satt surdeg pa jasning till. Och racker det inte far jag oppna en flaska till.:p
I dag var det kallt 🥶 Det har varit 23 - 28*C i ett par veckor nu ... men i dag blir det inte mer an 17*C och i morgon ska det regna igen 😳 Det ar i och for sig bra ... aven om det regnat hela vintern och vi fatt mer vatten an vanligt sa har det nu inte regnat pa 3 veckor sa vaxterna (i alla fall mina som jag glommer vattna) behover ett rejalt regn igen.
 
Kl är snart 09 här, börjar jobba kl 12.
Sitter som vanligt och vaknar med en kopp kaffe och läser buke, fb och nyheter både svenska och aussie.
Läste just om ebba bush tor blivit förhörd i en förtalshärva. Låter exakt samma situation som den joakim lamotte är i, blir intressant att se resultatet av dessa båda...

Annars är det blåsigt och regn här, vintern är på väg! Brr
 
Varit ute och kollat norrsken. Frös in, tog för tunn jacka.
Ska leta fram stativet och prova kameran nästa gång, inte bara mobilen.
 

Bifogade filer

  • IMG_20210424_003907.webp
    IMG_20210424_003907.webp
    265,6 KB · Visningar: 36
Har precis smort mig med brun utan sol och kom precis på varför jag aldrig gör det... jag når ju förfan inte ryggen! Sambon sover, så kunde inte väcka honom och ta hjälp. Fick vara finurlig och ta ett skohorn och trä vanten på den :idea::rofl::rofl: Det gick sådär, och jag lär 100% ha en asfläckig rygg imorgon :angel::angel:
 
Har surrat bort ett par timmar i videochatt med mor och far och på sidan om planerat att gå på plantbytardag med vän och hennes hund imorgon. Jag hoppas Shiban ska bli glad att se dem! <3
Det kan hända att vi tar med oss några kalla cider och stannar till på en parkbänk på vägen också. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 710
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp