Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tagit bort min håliga och gropiga resårmadrass och bäddat rent.
En kudde som jag haft under den hade fastnat i en fjäder så jag fick använda en del våld för att dra loss fjädern från kudden.
Har nu bara resårbottnen, den känns bekvämare fastän den är från 2003. Ska nog kolla efter en ny för det är hål i den också.
Krångel och bängel! :down:
 
Här (i Östergötland) brukar vi få erbjudande med ojämna intervall från lite olika skrotfirmor att de hämtar gratis. Kanske kan vara värt att kolla upp?

Problemet är inte metallen/bilar/fordon, det hämtas och lite pengar lämnas i utbyte.

Men sen är det fullt med ”bra att ha” från byggen, gamla entrédörrar från galleria, stora glaspartier, paroc-element, gipsskivor, osb osv som inte förvarats så bra. Tror tom det är en liten hög med asbestskivor som eg ska lämnas till ÅVC inslagna en och en i plast.’.
 
Problemet är inte metallen/bilar/fordon, det hämtas och lite pengar lämnas i utbyte.

Men sen är det fullt med ”bra att ha” från byggen, gamla entrédörrar från galleria, stora glaspartier, paroc-element, gipsskivor, osb osv som inte förvarats så bra. Tror tom det är en liten hög med asbestskivor som eg ska lämnas till ÅVC inslagna en och en i plast.’.
Vi köpte vår gård lite billigare och de fick då lämna allt de ville. Det som var kvar efter auktion fick vi själva köra till tippen. Så ska vi göra då pappa säljer sin gård också.

Köper man gård är varje tusenlapp man sparar värdefull.
 
Förra veckan var det tre månader sedan mamma opererades, så i veckan får hon förhoppningsvis sin första spruta. Eventuellt blir det nästa vecka, det beror på vad läkaren säger och när de har tid :)

Och i helgen ska vi ses inomhus för första gången sedan December :up: :love:
Från början skulle vi bo hos pappa i en månad, men när det blev värre med corona rekommenderade läkaren att vi skulle bo hos pappa i tre månader. Nu har det gått tre månader men vi har valt att vänta tills lovet, eftersom vi inte träffar lika mycket folk då :)
 
Har precis badat en vovve-dam och till min förvåning så tyckte hon OM det O_o
Nog för att jag har förstått att hon inte är som andra vovvar, men att gilla att hoppa ner i badkaret och stå och njuta av dusch och schamponering - nä det har ingen annan hund som jag haft gjort iallafall :o
Nu är hon ren och fin inför sterilisering imorgon :up:
 
Har sorterat in smycken hela kvällen. Den här lådan kallas för "Glitterboxen" av kompisarna :laugh:

IMG_20210329_204501.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 337
· Visningar
37 181
Senast: Mia_R
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
977
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 120
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp