Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ska katten och jag sova i nybäddad säng
Massor kvar att göra imorgon
Tur jag är ledig då med.
Sen jobba onsdag och torsdag
 

Bifogade filer

  • 20210329_210550.webp
    20210329_210550.webp
    74 KB · Visningar: 54
Sitter och drömmer om blommande krukor och en blomstrande balkong. Inser sedan att jag inte kommer att kunna så något inomhus eftersom en viss brun dam kommer att smaka och tugga på allt en liten katt inte ska röra :meh: jag litar inte på att hon ens håller sig borta från miniväxthus och har ner det på golvet.

Så det kommer bli plantor (dyrare!) senare i vår som kan planteras ute direkt. Eller en fuchsia som inte är giftig. Får se om den överlever nyfiken nos och tassar på krukkanten.
 
Det är alltid lika fånigt kul när man ser att något man har beställt äntligen har skickats :) ! Denna gång är det en bok från Bokus som heter "Rum för lärande", och som handlar om lärmiljöer i förskolan. Den låter riktigt intressant, och borde ju komma fram innan långhelgen, tänker man. Om Postnord sköter sig..... :nailbiting::D
 
Det är alltid lika fånigt kul när man ser att något man har beställt äntligen har skickats :) ! Denna gång är det en bok från Bokus som heter "Rum för lärande", och som handlar om lärmiljöer i förskolan. Den låter riktigt intressant, och borde ju komma fram innan långhelgen, tänker man. Om Postnord sköter sig..... :nailbiting::D
Själv har man väntat två veckor på en bok :meh: men den kommer förhoppningsvis imorgon :banana:
 
suck. Ser att katten missat lådan. plockar upp och medan jag hämtar papper och rengöringssprej tar hunden hand om städningen. Det syns inte ett spår, han har omsorgsfullt slickat rent på golvet. Därmed har han diskvalificerat sig från kvällsgos Hjälper inte hur han tigger om att få komma upp i sängen en stund
 
Kort schema på jobbet idag, ingen övertid. Hann därför med en hel del bra saker efteråt och kunde även klättra på kvällen. På plats var också en jätteduktig(!) vän som kunde ge supertips. Kändes hur bra och kul som helst.

Nu har jag duschat, bytt sängkläder, plockat fram till imorgon, vädrat lite och sopat golvet. Ska bli SÅ skönt att lägga sig nu :)
 
suck. Ser att katten missat lådan. plockar upp och medan jag hämtar papper och rengöringssprej tar hunden hand om städningen. Det syns inte ett spår, han har omsorgsfullt slickat rent på golvet. Därmed har han diskvalificerat sig från kvällsgos Hjälper inte hur han tigger om att få komma upp i sängen en stund

Akta bara så han inte spyr. Många hundar gör det efter att de käkat kattbajs :yuck:
 
Problemet är inte metallen/bilar/fordon, det hämtas och lite pengar lämnas i utbyte.

Men sen är det fullt med ”bra att ha” från byggen, gamla entrédörrar från galleria, stora glaspartier, paroc-element, gipsskivor, osb osv som inte förvarats så bra. Tror tom det är en liten hög med asbestskivor som eg ska lämnas till ÅVC inslagna en och en i plast.’.
Men han får väl hjälpa till och städa upp.
 
suck. Ser att katten missat lådan. plockar upp och medan jag hämtar papper och rengöringssprej tar hunden hand om städningen. Det syns inte ett spår, han har omsorgsfullt slickat rent på golvet. Därmed har han diskvalificerat sig från kvällsgos Hjälper inte hur han tigger om att få komma upp i sängen en stund
Lugn bara lugn,du kommer snart få torka upp från golvet fast i annan form :yuck: 🙈
 
Vi har kompostgaller för att stänga ute hundarna från köket, vilket innebär att det blir ett väldigt klivande fram och tillbaka. Ikväll tröttnade jag på att kliva så hoppade helt enkelt över och sa sen till min mamma att det funkar att hoppa också (som förklaring till vad det var som lät, hon var på nedervåningen). Hennes reaktion: "Du är ju inte riktigt klok" :laugh:

Det tar ju iaf mindre tid att skutta över :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 237
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
977
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 120
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp