Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:heartHar han någon partner som vet något eller har han levt själv? Har han någon demenssjukdom eller liknande? Eller något som ni har misstänkt? Jag hoppas att ni får veta vad som har hänt.
Han lever själv, är både dement och fysiskt handikappad. Cyklade hem till honom och fick via hemlarmet tag på folk som kunde ge mig telefonnummer till någon som gav mig telefonnummer till någon osv...

Har fått veta nu att han är på sjukhus, och hemtjänstpersonalen var mycket förvånad över att jag inte fått veta något om det eftersom det var sagt i något läge någonstans att jag skulle informeras om det hela. Nu sa hemtjänsten att de kommer ringa mig oavsett vad andra säger om något händer, bara för att extrachecka att jag faktiskt får informationen.

Tydligen hade han varit arg och vägrat ta medicin + mat igår och idag, så på eftermiddagen mådde han uselt och det gick inte att göra annat än att skicka ambulans. Tyvärr blev han nekad äldreboende förut, trots att samtliga inom hemtjänsten som kommer i kontakt med honom undrar om vi inte ska söka om äldreboende, tycker att det är jättekonstigt att han inte fått plats för länge sedan osv... Hoppas (men tror inte) att de som beslutar om sådant kanske får en liten påminnelse nu om att det här inte fungerar. Enda gångerna han mår "bra" är när han är på korttidsboende (som han hamnat på några gånger efter just sjukhusvistelse).
 
Han lever själv, är både dement och fysiskt handikappad. Cyklade hem till honom och fick via hemlarmet tag på folk som kunde ge mig telefonnummer till någon som gav mig telefonnummer till någon osv...

Har fått veta nu att han är på sjukhus, och hemtjänstpersonalen var mycket förvånad över att jag inte fått veta något om det eftersom det var sagt i något läge någonstans att jag skulle informeras om det hela. Nu sa hemtjänsten att de kommer ringa mig oavsett vad andra säger om något händer, bara för att extrachecka att jag faktiskt får informationen.

Tydligen hade han varit arg och vägrat ta medicin + mat igår och idag, så på eftermiddagen mådde han uselt och det gick inte att göra annat än att skicka ambulans. Tyvärr blev han nekad äldreboende förut, trots att samtliga inom hemtjänsten som kommer i kontakt med honom undrar om vi inte ska söka om äldreboende, tycker att det är jättekonstigt att han inte fått plats för länge sedan osv... Hoppas (men tror inte) att de som beslutar om sådant kanske får en liten påminnelse nu om att det här inte fungerar. Enda gångerna han mår "bra" är när han är på korttidsboende (som han hamnat på några gånger efter just sjukhusvistelse).
Skönt att han åtminstone är trygg just nu! Hoppas att det här gör att det kanske kan finnas en plats åt honom på ett boende.
 
Skönt att han åtminstone är trygg just nu! Hoppas att det här gör att det kanske kan finnas en plats åt honom på ett boende.
Ja, jag vet inte vilket sjukhus han är på ens, hemtjänstpersonalen jag pratade med visste inte heller. Helt ärligt så känner jag att det inte spelar så stor roll. Han har det garanterat bättre där han är nu än hemma, trots att läget på sjukhusen är minst sagt ansträngt... Jag hoppas mest att han inte råkat få någon smittsam sjukdom av tex hemtjänst så att han inte råkar smitta på sjukhuset. Nog för att alla verkar jobba i vansinnigt mycket skyddskläder, men ja...
 
Suck...
"Hej, vi har din pappa här. Vi tänkte skicka hem honom nu! Finns det någon som kan släppa in honom, han har nämligen inga nycklar med sig. Och justja, han måste ha medicin också, för han har lunginflammation, kommer han få i sig den?".

Eh. Ja någon kan säkert släppa in honom, sedan kommer allt gå åt helvete igen och det krävs ett mirakel för att han ska få i sig medicinen mot lunginflammationen... Som tur var lyssnade sköterskan på mig, skulle prata med någon läkare och försöka ha kvar honom åtminstone över natten. De skulle ringa igen inom en timme. Herregud, jag borde verkligen sova nu, jag ska upp om drygt 6 timmar för att återvända till kaoset på jobbet. BLÄH vad jag inte orkar med det här. Jag förstår att det är hemskt jobbigt på alla sjukhus osv nu, men fan, varför kan inte allt bara ordna sig så att de inte måste kasta ut sjuka personer nästan snabbare än de kom in?
 
Suck...
"Hej, vi har din pappa här. Vi tänkte skicka hem honom nu! Finns det någon som kan släppa in honom, han har nämligen inga nycklar med sig. Och justja, han måste ha medicin också, för han har lunginflammation, kommer han få i sig den?".

Eh. Ja någon kan säkert släppa in honom, sedan kommer allt gå åt helvete igen och det krävs ett mirakel för att han ska få i sig medicinen mot lunginflammationen... Som tur var lyssnade sköterskan på mig, skulle prata med någon läkare och försöka ha kvar honom åtminstone över natten. De skulle ringa igen inom en timme. Herregud, jag borde verkligen sova nu, jag ska upp om drygt 6 timmar för att återvända till kaoset på jobbet. BLÄH vad jag inte orkar med det här. Jag förstår att det är hemskt jobbigt på alla sjukhus osv nu, men fan, varför kan inte allt bara ordna sig så att de inte måste kasta ut sjuka personer nästan snabbare än de kom in?

Hoppas du får ett snabbt svar och att de håller kvar honom över natten. :heart
 
Suck...
"Hej, vi har din pappa här. Vi tänkte skicka hem honom nu! Finns det någon som kan släppa in honom, han har nämligen inga nycklar med sig. Och justja, han måste ha medicin också, för han har lunginflammation, kommer han få i sig den?".

Eh. Ja någon kan säkert släppa in honom, sedan kommer allt gå åt helvete igen och det krävs ett mirakel för att han ska få i sig medicinen mot lunginflammationen... Som tur var lyssnade sköterskan på mig, skulle prata med någon läkare och försöka ha kvar honom åtminstone över natten. De skulle ringa igen inom en timme. Herregud, jag borde verkligen sova nu, jag ska upp om drygt 6 timmar för att återvända till kaoset på jobbet. BLÄH vad jag inte orkar med det här. Jag förstår att det är hemskt jobbigt på alla sjukhus osv nu, men fan, varför kan inte allt bara ordna sig så att de inte måste kasta ut sjuka personer nästan snabbare än de kom in?

Kan du prata med hans biståndshandläggare?
 
Kan du prata med hans biståndshandläggare?
Jo, det är väl något sådant som måste göras. Får ta itu med det nästa vecka eller när det nu kan hinnas med. Chefen varnade för att januari kommer bli hemsk och med lååånga dagar och då brukar jag få fokusera på att alls klara vardagen själv. Hoppas mest att något löser sig lite utan att jag behöver trycka på överallt hela tiden :/

Har iaf fått höra från sjukhuset att han inte kommer hem närmsta dygnet och de skulle hålla mig uppdaterad om hur det blir framöver.
 
❤ Håller tummar och tår att allt går som det ska och mamma återhämtar sig snabbt!
Tack! 💕
Låter underbart.
Håller alla tummar för att operationen går finfint. :heart

/tanten - på väg in i transplantationsutrednig
Tack :heart
Ja, det känns skönt att det inte blir tusen vändor in som reserv. Hon som skrev in mamma på transplantationscenter varnade för att mamma kunde få komma in som reserv många gånger bland annat för att vi bor så nära sjukhuset.

Vi håller tummar, tassar och tår för att det går smidigt och snabbt för dig med :heart
Håller tummarna för att allt går som planerat.
Tack! 💕
Vi håller tummar, tår och tassar för att det går bra för din mamma :heart
Tack! :heart
Åh, vad härligt! Hoppas allt går bra 🤗
Tack! 💕
 
Jo, det är väl något sådant som måste göras. Får ta itu med det nästa vecka eller när det nu kan hinnas med. Chefen varnade för att januari kommer bli hemsk och med lååånga dagar och då brukar jag få fokusera på att alls klara vardagen själv. Hoppas mest att något löser sig lite utan att jag behöver trycka på överallt hela tiden :/

Har iaf fått höra från sjukhuset att han inte kommer hem närmsta dygnet och de skulle hålla mig uppdaterad om hur det blir framöver.

De (sjukhuset) kanske också kan ta och ringa handläggaren för att beskriva läget? Ibland hjälper det (men för min mamma var det främst jourens akuta beslut som hjälpte på traven till ett nytt beslut från 3 besök/dygn till 7 besök/dygn).
 
och försöka ha kvar honom åtminstone över natten. De skulle ringa igen inom en timme. Herregud

Nar lakaren ringde fran sjukhuset och sa att jag behovde vara vid mammas lagenhet for att slappa in henne da hon skulle komma hem med ambulans ... svarade jag att de fick losa det pa annat satt da jag inte var i Stockholm just da, men kunde losa det pa Sondag, 3 dagar senare.
Lat oss bara saga att lakaren inte var glad. Alls.
Bade lakaren fran sjukhuset (Huddinge) Hemtjanst personal (med 2 undantag) och framfor allt handlaggaren gjorde vad de kunde for att fa mig att "shame" mig att "ta hand om" mamma. Da jag bara blanekade och forklarade att hon betalat skatt under ett langt liv just for att fa den hjalp hon nu behovde och att jag forvantade mig att de skulle gjora sitt basta for henne da jag snart maste aka hem till USA och inte tankte utfora deras jobb innan jag akte heller ... fick hon till sist hjalpen ... utom nagon som sag till att hon fick mat. Men diskhjalp skulle hon fa 🤔

Alltihop var helt hysteriskt daligt skott, men jag larde mig att det var bara for mig att sta pa mig och vagra gora det som kommunen faktiskt ska gora ... men det var inte latt.

SA ... sta pa dig, och hoppas att det gar bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 218
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 168
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp