Nemablom i kombination med gammalt hederligt flugpapper gör susen!Inser att det är fullt med små miniflugor i lägenheten.. Bara att köpa blomjord och plantera om alla blommor då och hoppas på att bli av med eländet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nemablom i kombination med gammalt hederligt flugpapper gör susen!Inser att det är fullt med små miniflugor i lägenheten.. Bara att köpa blomjord och plantera om alla blommor då och hoppas på att bli av med eländet.
Har han någon partner som vet något eller har han levt själv? Har han någon demenssjukdom eller liknande? Eller något som ni har misstänkt? Jag hoppas att ni får veta vad som har hänt.Min pappa är borta. Alltså borta som i spårlöst försvunnen... Måste försöka ta reda på vad som hänt. Helvete
Så tips på hur jag blir av med dom??Det hjälper inte, de som flyger omkring kommer lägga nya ägg i de plantor du planterar om.
Åh, tack det ska jag prova!!Vattna med Nemablom, det hjälper. Finns bla på Blomsterlandet.
Han lever själv, är både dement och fysiskt handikappad. Cyklade hem till honom och fick via hemlarmet tag på folk som kunde ge mig telefonnummer till någon som gav mig telefonnummer till någon osv...Har han någon partner som vet något eller har han levt själv? Har han någon demenssjukdom eller liknande? Eller något som ni har misstänkt? Jag hoppas att ni får veta vad som har hänt.
Skönt att han åtminstone är trygg just nu! Hoppas att det här gör att det kanske kan finnas en plats åt honom på ett boende.Han lever själv, är både dement och fysiskt handikappad. Cyklade hem till honom och fick via hemlarmet tag på folk som kunde ge mig telefonnummer till någon som gav mig telefonnummer till någon osv...
Har fått veta nu att han är på sjukhus, och hemtjänstpersonalen var mycket förvånad över att jag inte fått veta något om det eftersom det var sagt i något läge någonstans att jag skulle informeras om det hela. Nu sa hemtjänsten att de kommer ringa mig oavsett vad andra säger om något händer, bara för att extrachecka att jag faktiskt får informationen.
Tydligen hade han varit arg och vägrat ta medicin + mat igår och idag, så på eftermiddagen mådde han uselt och det gick inte att göra annat än att skicka ambulans. Tyvärr blev han nekad äldreboende förut, trots att samtliga inom hemtjänsten som kommer i kontakt med honom undrar om vi inte ska söka om äldreboende, tycker att det är jättekonstigt att han inte fått plats för länge sedan osv... Hoppas (men tror inte) att de som beslutar om sådant kanske får en liten påminnelse nu om att det här inte fungerar. Enda gångerna han mår "bra" är när han är på korttidsboende (som han hamnat på några gånger efter just sjukhusvistelse).
Ja, jag vet inte vilket sjukhus han är på ens, hemtjänstpersonalen jag pratade med visste inte heller. Helt ärligt så känner jag att det inte spelar så stor roll. Han har det garanterat bättre där han är nu än hemma, trots att läget på sjukhusen är minst sagt ansträngt... Jag hoppas mest att han inte råkat få någon smittsam sjukdom av tex hemtjänst så att han inte råkar smitta på sjukhuset. Nog för att alla verkar jobba i vansinnigt mycket skyddskläder, men ja...Skönt att han åtminstone är trygg just nu! Hoppas att det här gör att det kanske kan finnas en plats åt honom på ett boende.
Suck...
"Hej, vi har din pappa här. Vi tänkte skicka hem honom nu! Finns det någon som kan släppa in honom, han har nämligen inga nycklar med sig. Och justja, han måste ha medicin också, för han har lunginflammation, kommer han få i sig den?".
Eh. Ja någon kan säkert släppa in honom, sedan kommer allt gå åt helvete igen och det krävs ett mirakel för att han ska få i sig medicinen mot lunginflammationen... Som tur var lyssnade sköterskan på mig, skulle prata med någon läkare och försöka ha kvar honom åtminstone över natten. De skulle ringa igen inom en timme. Herregud, jag borde verkligen sova nu, jag ska upp om drygt 6 timmar för att återvända till kaoset på jobbet. BLÄH vad jag inte orkar med det här. Jag förstår att det är hemskt jobbigt på alla sjukhus osv nu, men fan, varför kan inte allt bara ordna sig så att de inte måste kasta ut sjuka personer nästan snabbare än de kom in?
Suck...
"Hej, vi har din pappa här. Vi tänkte skicka hem honom nu! Finns det någon som kan släppa in honom, han har nämligen inga nycklar med sig. Och justja, han måste ha medicin också, för han har lunginflammation, kommer han få i sig den?".
Eh. Ja någon kan säkert släppa in honom, sedan kommer allt gå åt helvete igen och det krävs ett mirakel för att han ska få i sig medicinen mot lunginflammationen... Som tur var lyssnade sköterskan på mig, skulle prata med någon läkare och försöka ha kvar honom åtminstone över natten. De skulle ringa igen inom en timme. Herregud, jag borde verkligen sova nu, jag ska upp om drygt 6 timmar för att återvända till kaoset på jobbet. BLÄH vad jag inte orkar med det här. Jag förstår att det är hemskt jobbigt på alla sjukhus osv nu, men fan, varför kan inte allt bara ordna sig så att de inte måste kasta ut sjuka personer nästan snabbare än de kom in?
Jo, det är väl något sådant som måste göras. Får ta itu med det nästa vecka eller när det nu kan hinnas med. Chefen varnade för att januari kommer bli hemsk och med lååånga dagar och då brukar jag få fokusera på att alls klara vardagen själv. Hoppas mest att något löser sig lite utan att jag behöver trycka på överallt hela tiden :/Kan du prata med hans biståndshandläggare?
Tack!❤ Håller tummar och tår att allt går som det ska och mamma återhämtar sig snabbt!
TackLåter underbart.
Håller alla tummar för att operationen går finfint.
/tanten - på väg in i transplantationsutrednig
Tack!Håller tummarna för att allt går som planerat.
Tack!Vi håller tummar, tår och tassar för att det går bra för din mamma
Tack!Åh, vad härligt! Hoppas allt går bra
Jo, det är väl något sådant som måste göras. Får ta itu med det nästa vecka eller när det nu kan hinnas med. Chefen varnade för att januari kommer bli hemsk och med lååånga dagar och då brukar jag få fokusera på att alls klara vardagen själv. Hoppas mest att något löser sig lite utan att jag behöver trycka på överallt hela tiden :/
Har iaf fått höra från sjukhuset att han inte kommer hem närmsta dygnet och de skulle hålla mig uppdaterad om hur det blir framöver.
och försöka ha kvar honom åtminstone över natten. De skulle ringa igen inom en timme. Herregud