Nar lakaren ringde fran sjukhuset och sa att jag behovde vara vid mammas lagenhet for att slappa in henne da hon skulle komma hem med ambulans ... svarade jag att de fick losa det pa annat satt da jag inte var i Stockholm just da, men kunde losa det pa Sondag, 3 dagar senare.
Lat oss bara saga att lakaren inte var glad. Alls.
Bade lakaren fran sjukhuset (Huddinge) Hemtjanst personal (med 2 undantag) och framfor allt handlaggaren gjorde vad de kunde for att fa mig att "shame" mig att "ta hand om" mamma. Da jag bara blanekade och forklarade att hon betalat skatt under ett langt liv just for att fa den hjalp hon nu behovde och att jag forvantade mig att de skulle gjora sitt basta for henne da jag snart maste aka hem till USA och inte tankte utfora deras jobb innan jag akte heller ... fick hon till sist hjalpen ... utom nagon som sag till att hon fick mat. Men diskhjalp skulle hon fa
Alltihop var helt hysteriskt daligt skott, men jag larde mig att det var bara for mig att sta pa mig och vagra gora det som kommunen faktiskt ska gora ... men det var inte latt.
SA ... sta pa dig, och hoppas att det gar bra.